Visning af filer i mappe
Fra : Anders - Azeo

Dato : 26-10-03 12:10

Jeg ville høre om hvordan det er muligt at lave en side så den viser alle de
billeder der er i den mappe man linker til?

eks. www.svommeklubben-grindsted.dk/foto.htm ved lørdag og søndag. Kan dette
laves så den viser hvilke filer der ligger i mappen jeg linker til?

______________________________
Anders Mikkelsen - Azeo

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-10-03 11:27

Anders - Azeo wrote:

> Jeg ville høre om hvordan det er muligt at lave en side så den viser alle de
> billeder der er i den mappe man linker til?

Jeps - med readdir() kan du læse (fil-)indholdet af en mappe, også
filnavnsafhængigt, så du kun får billeder med.

PHP har også billedfunktioner som kan hjælpe med at sortere
billedfilerne fra.

> eks. www.svommeklubben-grindsted.dk/foto.htm ved lørdag og søndag. Kan dette
> laves så den viser hvilke filer der ligger i mappen jeg linker til?

Ja.

Det er smart at lære en smule grundlæggende php først (jeg har på
fornemmelsen at du ikke kan det), et godt sted at begynde er
http://webcafe.dk

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Anders - Azeo

Dato : 26-10-03 13:01

> Det er smart at lære en smule grundlæggende php først (jeg har på
> fornemmelsen at du ikke kan det), et godt sted at begynde er
> http://webcafe.dk

Er det ikke muligt at hente en kode stump til det på nettet da det haster
ret meget at få det til at virke. Og nej jeg har intet kendskab til PHP
endnu.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-10-03 21:30

Anders - Azeo wrote:

> Er det ikke muligt at hente en kode stump til det på nettet da det haster
> ret meget at få det til at virke.

Jo - men så ville jeg gå efter et fotoalbum-script. Nogle af dem er ret
lette at have med at gøre, og at installere.

Det er dog væsentligt at vide om PHP er understøttet på din server/hosting?

Og nej jeg har intet kendskab til PHP
> endnu.

Det bliver det jo ikke lettere af, men det kan vel komme undervejs

Prøv engang at se den her tråd, der er vist noget 'guld' til dig :)
<http://groups.google.com/groups?threadm=3e63c1dc%240%24133%24edfadb0f%40dtext02.news.tele.dk>

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Hasse R. Hansen

Dato : 26-10-03 13:28

On Sun, 26 Oct 2003 12:09:50 +0100, "Anders - Azeo" <xox@amok.dk>
wrote:

> [...]
>
>eks. www.svommeklubben-grindsted.dk/foto.htm ved lørdag og søndag. Kan dette
>laves så den viser hvilke filer der ligger i mappen jeg linker til?

ja hvis det ligger på en unix maskine (ved ikke om htaccess virker på
windows)

så kan du oprette en fil der hedder : .htaccess (HUSK start med . )

og i den skriver du så :

Options +Indexes

gemmer og uploader på din server i / så vil det virke

mvh.
Hasse R. Hansen

Fra : Anders - Azeo

Dato : 26-10-03 15:31

> så kan du oprette en fil der hedder : .htaccess (HUSK start med . )
>
> og i den skriver du så :
>
> Options +Indexes
>
> gemmer og uploader på din server i / så vil det virke

Hvor henne på serveren skal den uploades til??

Fra : Hasse R. Hansen

Dato : 26-10-03 15:46

On Sun, 26 Oct 2003 15:30:50 +0100, "Anders - Azeo" <xox@amok.dk>
wrote:

>Hvor henne på serveren skal den uploades til??

hvis du uploader den til roden, så vil det virke i alle dine subdirs
hvor der ikke er en index fil.
mvh.
Hasse R. Hansen