mig igen, nu med fejl på UPDATE
Fra : Thomas

Dato : 25-10-03 16:27

Hejsa

nu må i sige til hvis i bliver trætte af mig

Hjælpen før var god og jeg fik det til at virke, nu henter den alle data i
et array.

http://www.4701.dk/test333/retliste.php

men det er jo så meningen at jeg skal kunne rette data og så UPDATE
tabellerne, men det vil den ikke.

Der kommer ingen fejlmeddelse men der sker bare ikke noget.

(jeg har kun sat den til at opdatere de første 2 tabeller til test)

Se koden her..
http://www.4701.dk/test333/retliste.phps

Jeg håber nogen har tid til at hjælpe

thomas

Fra : Jacob Atzen

Dato : 25-10-03 16:36

"Thomas" <thomas@4701.dk> writes:

> Der kommer ingen fejlmeddelse men der sker bare ikke noget.

Når den slags ting sker, plejer jeg at udskrive indholdet af min query
og se om det stemmer overens med hvad jeg forventer den skal være.

Du har:
mysql_query("UPDATE liste SET mnummer='$mnummer', pige='$pige' WHERE
x='$x'")

Så ville jeg:
$query = "UPDATE liste SET mnummer='$mnummer', pige='$pige' WHERE
x='$x'";
print $query;
mysql_query($query);

Det burde give dig en ide om, hvad der er galt.

- Jacob Atzen

Fra : Thomas

Dato : 25-10-03 16:45

> Så ville jeg:
> $query = "UPDATE liste SET mnummer='$mnummer', pige='$pige' WHERE
> x='$x'";
> print $query;
> mysql_query($query);

Når jeg gør det og prøver at update et resultat så skriver den

UPDATE liste SET mnummer='', pige='' WHERE x='2'
UPDATE liste SET mnummer='', pige='' WHERE x='3'
UPDATE liste SET mnummer='', pige='' WHERE x='4'

som om der ikke er noget indhold i mnummer ??

thomas

Fra : Jacob Atzen

Dato : 25-10-03 17:06

> [...]
> UPDATE liste SET mnummer='', pige='' WHERE x='3'
> UPDATE liste SET mnummer='', pige='' WHERE x='4'
>
> som om der ikke er noget indhold i mnummer ??

Det er fordi der ikke er noget indhold i $mnummer - du har ikke
tildelt en vaerdi til variablen.

- Jacob Atzen

Fra : Thomas

Dato : 25-10-03 17:34

> Det er fordi der ikke er noget indhold i $mnummer - du har ikke
> tildelt en vaerdi til variablen.

øøøh kan du give et eksempel så jeg kan se hvad jeg har gjort forkert ??

thomas

Fra : Jacob Atzen

Dato : 25-10-03 17:47

> [...]
> forkert ??

$query = "UPDATE liste SET mnummer='$mnummer', pige='$pige' WHERE

$mnummer = "42";

Fra : Thomas

Dato : 25-10-03 17:53

> [...]
> print $query;
>
> $mnummer = "42";
>
> $query = "UPDATE liste SET mnummer='$mnummer', pige='$pige' WHERE

øøøh nu gør du mig forvirret...

hvorfor 2 x Update og hvordan får jeg det ind i formularen som du ser det er
??

Thomas

Fra : Jacob Atzen

Dato : 25-10-03 19:29

> øøøh nu gør du mig forvirret...
>
> hvorfor 2 x Update og hvordan får jeg det ind i formularen som du
> ser det er ??

For at give dig et eksempel (som du bad om) på at du skal sætte
$mnummer før du bruger den.

- Jacob Atzen