Asus A7V333
Fra : sharky

Dato : 26-10-03 12:05

Hej,

Det er en jungle at finde ud af om A7V333 uden -x, kan køre med xp2600+ 333
fsb.

På dette link er der til højre et link med BIOS history -
http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=A7V333&Type=Latest.

Under BIOS 1015 står der:

"BIOS 1015

Support Althon XP 2600+ CPU.
Support FSB 333 MHz CPU."

Ud fra dette ser det jo ud til at A7V333 kan klare en xp2600+ med 333mhz
fsb, men hvis man så kigger på
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx, står der at PCB
skal være version 2.0, som jeg går ud fra er Asus A7V333-X ?

Kan jeg roligt købe en xp2600+ med 333 fsb og regne med at det virker, eller
skal jeg nøjes med xp2400+ med 266 fsb ?

På forhånd tak.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-10-03 13:39

sharky skrev :
> [...]
> http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx, står der at PCB
> skal være version 2.0, som jeg går ud fra er Asus A7V333-X ?

Her tager du fejl. Mit A7V333 er v2.0
V1.0x kan ikke køre 166 MHz (officielt)

> Kan jeg roligt købe en xp2600+ med 333 fsb og regne med at det virker,
eller
> skal jeg nøjes med xp2400+ med 266 fsb ?

Der _burde_ ikke være problemer, hvis dit board er v2.0 (Fulgte InterVideo
CD'en med - det gør den med v2.0, men ikke 1.0x, men det er dog ikke et
stensikkert tegm, ligesom malingen på bundkortet )

> På forhånd tak.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : sharky

Dato : 26-10-03 14:23

> Her tager du fejl. Mit A7V333 er v2.0
> V1.0x kan ikke køre 166 MHz (officielt)

ok og uofficielt ? Kan den egentlig køre med Barton CPU på en eller
anden måde ?

> [...]
> CD'en med - det gør den med v2.0, men ikke 1.0x, men det er dog ikke et
> stensikkert tegm, ligesom malingen på bundkortet )

Mit bundkort er et rev. 1.04, men mener du, at det ikke er sikkert at det er
korrekt ? jeg kan ikke huske om jeg modtog Intervideo. Det er pakket ned for
tiden, da jeg venter på en lejlighed.

Fra : Leony

Dato : 26-10-03 16:25

"sharky" <x_sharky@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mit bundkort er et rev. 1.04, men mener du, at det ikke er sikkert at
> det er korrekt ?

Bundkortsrev. står stemplet på bundkortet, hvis der står 1.04 på dit, så
er det et 1.04.
Det står typisk i et hjørne eller mellem PCI slotsne (typisk 2. og 3.
slot).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-10-03 18:34

sharky skrev :

> ok og uofficielt ? Kan den egentlig køre med Barton CPU på en eller
> anden måde ?

Aner det ikke. Det er før sket at ASUS har sagt at en given CPU ikke kan
køre på et board og folk så bare gør det alligevel.
Jeg ved ikke med bios, spændinger og sådant. Måske kan det køre med FSB på
133 MHz, og så vil det være en fordel med en 133 MHz cpu, med mindre du vil
kaste dig ud i vilde overclockings.

> [...]
er
> korrekt ? jeg kan ikke huske om jeg modtog Intervideo. Det er pakket ned

Som skrevet : InterVideo er IKKE et stensikkert tegn - men det er
malingen.!.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-03 19:39

kører med AMD barton 2600+ 333 (model 10, 1917mhz , L2=512kb) på både a7v33
rev 1.0 og rev 1.04--og pc 2700ram . Kører godt og stabilt på begge kort.
Selv om du får mere mhz med en Thoroughbred 2400+ 266(model 8, 2000mhz ,
L2=256kb) kører Barton hurtigere og bedre.
Havde engentlig bestilt 2stk Thoroughbred 2600+ 266
men fik barton 2600+ 333 ,og nåh ja så ku jeg jo liså-godt prøve.
mvh
Bent
"klip">

Fra : sharky

Dato : 26-10-03 21:06

> [...]
> Havde engentlig bestilt 2stk Thoroughbred 2600+ 266
> men fik barton 2600+ 333 ,og nåh ja så ku jeg jo liså-godt prøve.

1917 ? kører den 133 på bussen og hvilken multiplier ? er der ikke større
foskel på de 166 og 133 når man ganger med 14 eller hvor meget du er oppe i
?

men dvs. at selvom barton kun kører med 133 gange multiplieren så er den
hurtigere end thoroughbred pga. dobbelt så meget cache ?

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-03 21:24

kører 166X11.5
sender dig lige skema-oversigt over AMD cpu'er på din hotmail

Fra : sharky

Dato : 26-10-03 22:07

> kører 166X11.5
> sender dig lige skema-oversigt over AMD cpu'er på din hotmail

Ja ok, tak. Det er fordi jeg tænkte på Barton 2800+ som kører 2083.

Nogen der ved om denne kan køre på mit bundkort ?

Men ellers er det glimrende med barton 2600+. Det må i hvert fald være en
stor forbedring fra min 1600+ palomino, som ikke passer sammen med mine 512
mb pc2700 ram.

Fra : sharky

Dato : 26-10-03 22:13

Barton 2600+ eksisterer nu heller ikke på edbpriser, så det må være
thoroughbred 2600+ med fsb på 333 ?

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-03 00:18

vågn op
L2=512 =Barton
har du ikke fået skemaet over amd'cpuer
jeg bestilte 2tsk thoroughbred 2600+ 226 som mine bundkort ifølge asus kan
køre med ---men fik som sagt 2stk Barton 2600+ 333
her:
http://www.officeit.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-03 00:22

her er hvad jeg bestilte, ringede enda for at sikre mig at det var fsb266
AXDA2700DKV3D AMD Athlon XP Thoroughbred 2600+ BOX (Socket A / 2133 MHz)
måske får man stadig en Barton , ????