Socket 478 MB
Fra : Mark Larsen

Dato : 24-10-03 17:31

Hej alle

Jeg har for nyligt købt en celeron Socket 478 2 Ghz Cpu
2 ghz / 128 / fsb 400

Det var dog et fejlkøb.

Jeg ser dog en mulighed i en opgradering og vil gerne have et par råd om
hvilke motherboard der vil være en god ide at købe.

Jeg har et Soundblaster aufigy lydkort til at smide på og vil gerne have
et bedre GFX kort end det tnt6800 jeg har pt så onboard lyd/gfx er ikke
en nødvendighed - hvis der er skal det være til at slå fra.

Jeg har set på følgende bundkort - på edbpriser. Der understøtter denne
eller skulle understøtte denne CPU.

Asus P4C800
Intel Ashland2 D845GVAD2 microATX Retail

Jeg hælder mest til Asus men da der er 600,- forskel på de to bundkort
Intel til 707 så vil jeg gerne vide fordele // ulemper på disse to MB.

Jeg hælder mest til Asus - Måske mest fordi der er mulighed for dual ram
på dette MB - jeg har dog et spm i den retning - skal det være et paired
modul fra starten eller kan man købe 2 ens moduler samme hastighed
størrelse osv - nogle erfaringer på denne front ville være rart.

Stiller flere SPM hvis / når de dukker op.

MvH
mark Larsen

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 24-10-03 23:23

> Jeg har for nyligt købt en celeron Socket 478 2 Ghz Cpu
> 2 ghz / 128 / fsb 400
>
> Det var dog et fejlkøb.

Tror jeg gerne. Det er vist knapt værd at ofre penge på.

> [...]
> modul fra starten eller kan man købe 2 ens moduler samme hastighed
> størrelse osv - nogle erfaringer på denne front ville være rart.

Asus vil jeg sige er vildt overkill med den lille cpu, men hvis du engang i
fremtiden overvejer at skifte til en større cpu (P4), så er det helt klart
den du skal gå efter. Skal du køre Dual Channel er det ikke nødvendigt med
de smarte "paired" ram, medmindre du vil overclocke noget vildt. Jeg kører
selv med 4 * Apacer 256MB PC2700 på mit Asus P4G8X Deluxe og det kører som i
olie (169MHz på bussen med en P4 2,4GHz)