Unik counter
Fra : Buffy

Dato : 23-10-03 22:09

Hej ng
Her er vores counter
Den tæller kun folk en gang pr.30 min.
Er der nogen som kan få den til at tælle folk en gang og kun en gang for
altid ?

<?php
$padding =6; // Wie Viele Stellen angezeigt werden sollen.
$fpt = "counter.txt"; // Pfad zum File, in dem Die anzahl der bisherigen
Besucher gespeichert wird (CHMOD 666)
$lock_ip =1; // IP-Sperre 1=ein 0=aus
$ip_lock_timeout =30; // Hier wird die Zeit angegeben, wielange der
$fpt_ip = "ip.txt"; // Pfad zum File in dem die IP-Adressen gespeichert
werden.
function checkIP($rem_addr) {
global $fpt_ip,$ip_lock_timeout;
$ip_array = file($fpt_ip);
$reload_dat = fopen($fpt_ip,"w");
$this_time = time();
for ($i=0; $i<sizeof($ip_array); $i++) {
list($ip_addr,$time_stamp) = split("\|",$ip_array[$i]);
if ($this_time < ($time_stamp+60*$ip_lock_timeout)) {
if ($ip_addr == $rem_addr) {
$found=1;
}
else {
fwrite($reload_dat,"$ip_addr|$time_stamp");
}
}
}
fwrite($reload_dat,"$rem_addr|$this_time\n");
fclose($reload_dat);
return ($found==1) ? 1 : 0;
}

if (!file_exists($fpt)) {
$count_dat = fopen($fpt,"w+");
$count = 1;
fwrite($count_dat,$count);
fclose($count_dat);
}
else {
$line = file($fpt);
$count = $line[0];
if ($lock_ip==0 || ($lock_ip==1 && checkIP($REMOTE_ADDR)==0)) {
$count_dat = fopen($fpt,"r+");
$count++;
fwrite($count_dat,$count);
fclose($count_dat);
}
}
echo sprintf ("%0"."$padding"."d",$count);

?>

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jacob Atzen

Dato : 23-10-03 22:43

"Buffy" <sander@tjekmig.dk> writes:

> [...]
> Den tæller kun folk en gang pr.30 min.
> Er der nogen som kan få den til at tælle folk en gang og kun en gang for

Nej. Du vil aldrig kunne slippe uden om at nogen vil blive talt 2
gange. Dit bedste bud er at sætte en cookie, men det er af flere
årsager stadig problematisk:

- Nogen tillader slet ikke cookies
- Nogen sletter jævnligt cookies
- Nogen vil være flere om at dele en browser, så du får talt antallet
af browsere og ikke antallet af folk.

- Jacob Atzen

Fra : Buffy

Dato : 24-10-03 14:35

> Nej. Du vil aldrig kunne slippe uden om at nogen vil blive talt 2
> gange.

Ok, så to gange..
Men kan jeg ikke få den til, ikke at slette folks ip efter 30 min
og så i stedet beholde deres ip for altid og så ikke
tælle folk med en ip, som allerede står i ip txt ?

$ip_lock_timeout =30;

Hilsen www.tjekmig.dk

Fra : Jimmy

Dato : 24-10-03 18:23

"Buffy" <sander@tjekmig.dk> wrote in message

> Ok, så to gange..

Der menes "flere gange".

> Men kan jeg ikke få den til, ikke at slette folks ip efter 30 min
> og så i stedet beholde deres ip for altid og så ikke
> tælle folk med en ip, som allerede står i ip txt ?

Jo, men det betyder jo at alle dem, der sidder bag et fælle netværk
(kollegier, skoler, arbejdspladser mm) typisk vil tælle som een bruger.

Du slipper ikke udenom at de samme brugere vil blive talt flere gange med
mindre du opretter et login system.

Mvh
Jimmy

Fra : Buffy

Dato : 24-10-03 19:09

> Jo, men det betyder jo at alle dem, der sidder bag et fælle netværk
> (kollegier, skoler, arbejdspladser mm) typisk vil tælle som een bruger.

Det er også ok

Hvis i ikke kan finde ud af, hvad jeg skal klippe ud,
så kan jeg måske prøve noget som dette :

$ip_lock_timeout =9999999999999999;

eller hvad ?

Hilsen www.tjekmig.dk

Fra : Jimmy

Dato : 24-10-03 22:41

> Det er også ok
>
> Hvis i ikke kan finde ud af, hvad jeg skal klippe ud,
> så kan jeg måske prøve noget som dette :
>
> $ip_lock_timeout =9999999999999999;
>
> eller hvad ?

Ja det kan du da prøve.

Mvh