Bios password
Fra : Steen M. Dybdal

Dato : 11-04-01 20:36

Hvad gør man lige når ens bror har angivet et bios password på en
Toshiba 220CS og han påstår det ikke var med vilje og derfor ikke kan
huske det !!!!!!!!!!! ?

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 11-04-01 21:49

Således skrev smd@mail.dk (Steen M. Dybdal) i dk.edb.hardware Wed, 11
Apr 2001 19:36:12 GMT:

>Hvad gør man lige når ens bror har angivet et bios password på en
>Toshiba 220CS og han påstår det ikke var med vilje og derfor ikke kan
>huske det !!!!!!!!!!! ?

1. Bræk hans fingre.

2. Google er din ven.

Men ifølge
<http://www.tek-tips.com/gviewthread.cfm/lev2/66/lev3/68/pid/602/qid/59565/auid/11427>

skal der et specielt parallelt loopbackstik til at fjerne
systempasswords på Toshibaer, så jeg er næsten bange for at du må en
smut til din forhandler.

Knud
--
"There is no such thing as strong coffee, but only weak people!"
- from Francis Fugate's Arbuckles: The Coffee That Won the West

Fra : bjarnec

Dato : 12-04-01 07:40

Sluk før strømmen og pil det lille flade batteri ud af bundkortet.Lad den stå uden batteri ca 15 minutter og dit password
er væk.Du skal så lige ind i bios under opstart og stille den ind igen.
Bjarnec.

http://www.kandu.dk/

Fra : Steen M. Dybdal

Dato : 12-04-01 13:25

Yepper - men hvor siider det s..... batteri i sådan en Toshiba ?

/steen

Fra : Torben F@rum

Dato : 12-04-01 11:11

Steen M. Dybdal skrev i meddelelsen <3ad4b1e5.6781089@news.StofaNet.dk>...
>Hvad gør man lige når ens bror har angivet et bios password på en
>Toshiba 220CS og han påstår det ikke var med vilje og derfor ikke kan
>huske det !!!!!!!!!!! ?

Hold "insert" nede under hele opstarten, har samme effekt som at fjerne
batteriet. Virker dog ikke på alle maskiner.

Torben Farum

Dato : 13-04-01 08:18

> Hvad gør man lige når ens bror har angivet et bios password på en
> Toshiba 220CS og han påstår det ikke var med vilje og derfor ikke kan
> huske det !!!!!!!!!!! ?

Er det sådan så du ikke kan starte op eller så du ikke kan komme ind i din
BIOS opsætning? HVis du kan starte op kan du finde nogle programmer der kan
"pille" passwordet ud.

Mvh Lasse