hvilket socket A bundkort? chipsæt?
Fra : Thomas

Dato : 23-10-03 14:25

hej hej!
jeg har i sinde at skifte mit bundkort ud men til hvilket. Grunden er at jeg
har en teori om at det er mit nuværende bundkort der lige pt er flaskehalsen
i mit system. Kortet er et ESC K7VTA3 rev. 3 mener jeg. men det vil altså
sige at jeg ønsker at genbruge alt mit andet hardware som er:
1.9+ GHz athlon XP
512 ddr pc2700
gforce 4 fx 440 64 mb
og en 120 gb IV barracuda

hvilket board eller bare chipsæt vil i foreslå hvis det skal holde sig under
1200 kr og MEGET gerne mindre.?

ps. Det vil oss være rigtig godt hvis et eventuel board er med passig køling
--
Mvh. Thomas

husk af fjerne "FJERNDETTE" fra min mailadresse

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 23-10-03 14:36

"Thomas" <thomasFJERN-DETTE@tunet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> Mvh. Thomas
>
> husk af fjerne "FJERNDETTE" fra min mailadresse

Nforce2 som chipset???

Soltek 75FRN2-XX som board....har dog ikke passiv køling hvis det er er
MUST......Men det understøtter PC3200 ram (FSB 400) og AGP x4x8..
se pris på www.edbpriser.dk

Fra : Thomas

Dato : 23-10-03 15:28

> Nforce2 som chipset???
>
> Soltek 75FRN2-XX som board....har dog ikke passiv køling hvis det er er
> MUST......Men det understøtter PC3200 ram (FSB 400) og AGP x4x8..
> se pris på www.edbpriser.dk

ja.. det ser da interessant ud! ved du/nogen hvordan varmeudviklingen fra
sådan et chipsæt er? kunne man eventuelt erstatte den aktive køling med
passiv selv?

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 24-10-03 11:43

> ja.. det ser da interessant ud! ved du/nogen hvordan varmeudviklingen fra
> sådan et chipsæt er? kunne man eventuelt erstatte den aktive køling med
> passiv selv?

har læst om nogle som har skiftet til en passiv.......

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 23-10-03 15:26

Thomas wrote:
> hvilket board eller bare chipsæt vil i foreslå hvis det skal holde
> sig under 1200 kr og MEGET gerne mindre.?

Abit NF7 eller Abit NF7-S hvis du har brug for SATA, FireWire og SoundStorm
lydkort...

Super board - bedre fås næsten ikke. Husk det skal være rev. 2...

--
Martin K (der selv hat et Abit NF7 rev. 2)

Fra : Thomas

Dato : 23-10-03 15:35

> Abit NF7 eller Abit NF7-S hvis du har brug for SATA, FireWire og
SoundStorm
> lydkort...
>
> Super board - bedre fås næsten ikke. Husk det skal være rev. 2...

ja det lyder jo oss godt! tak for svaret

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-03 21:48

> ja det lyder jo oss godt! tak for svaret

Og så kan den aktive chipset profil udskiftes med en passiv zalman fx. for
49 kr.

Fra : Martin Johansson

Dato : 23-10-03 22:02

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Abit NF7 eller Abit NF7-S hvis du har brug for SATA, FireWire og
SoundStorm
> lydkort...
>
> Super board - bedre fås næsten ikke. Husk det skal være rev. 2...

Hørt hørt det får lige en stemme herfra også.

Bemærk at alle forhandlere burde sælge rev. 2.0 nu.
Rev 2.0 kom frem omkring April, der burde ikke være 1.2'ere tilbage.

Fra : N. Pedersen

Dato : 24-10-03 16:59

"Thomas" <thomasFJERN-DETTE@tunet.dk> skrev i en meddelelse news:bn8knr$4ol$1@news.net.uni-c.dk...
> hej hej!
> jeg har i sinde at skifte mit bundkort ud men til hvilket.

Dette kort er et fund til prisen og tilmed med passiv køling, har
selv bygget 2 maskiner med kortet :

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264798001

Fra : Thomas

Dato : 28-10-03 15:06

tak for jeres svar indtil nu.

Jeg hører meget gerne hvis der er andre der har kommentarer.

Fra : Thomas

Dato : 30-10-03 19:19

hva synes i om det her MB?

Soltek-75FRN2-L
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837970

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 30-10-03 19:47

Thomas wrote:
> Soltek-75FRN2-L
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837970

Sikkert fint, men som sagt ville jeg nu hellere vælge dette:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587945

--
Martin K