Firebird
Fra : Claus Nielsen

Dato : 23-10-03 10:23

Hej, er der nogle der kan hjælpe mig med Firebird? Jeg er lige begyndt at
kigge på det (5 minutter siden). Hvis du har noget dokumentation, links
eller gode råd så vil jeg gerne have dem.

Det skal bruges til et skoleprojekt, så jeg skal kunne sætte en DB-server
op, derefter udvikle en database og få den til at køre på denne server.

Mvh
Claus

Fra : Jonas Levring

Dato : 23-10-03 13:35

Jeg syns du skal starte med at hente:
http://www.upscene-mirror.demon.nl/files/DBWorkbenchTrial.exe

Så er din dag i første omgang reddet.. - den kan "ALT" hvad du skal bruge
når du firebird, og du er lidt for doven til at skrive det hele selv..
Umådelig overskuelig :) - bruger den selv professionelt.

bagefter bør du gå ind på: http://www.ibphoenix.com <-- det er helt klart
den bedste (efter min mening) side til at finde info om firebird. Hvis du
mangler dokumentation, kan du kigge i den officielle der ligger til
firebird, men ofte har jeg fundet en lidt mangelfuld, og er detfor gået over
til Interbase 6.0's dokumentation.. - den er lidt bedre, og alle de
funktioner du får brug for går igen mellem de 2 udgaver.. :)

Håber det hjælper lidt..

/Jonas Levring

Fra : Claus Nielsen

Dato : 24-10-03 12:29

Den prøver jeg at hente og kigger lidt på den
Vil også se nærmere på den hjemmeside du skrev, der kan jeg sikkert finde
mange gode ting. Ellers må jeg jo finde InterBase dokumentationen frem igen,
vi har nemlig også arbejdet med InterBase.

Takker for svaret