Kanon side om Lillebælt
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 22-10-03 22:22

Hej NG

Fandt lige denne hjemmeside, synes det er et mægtigt stykke arbejde...

men den er lidt langsom, på min PC ihvertfald

http://www.lillebaelt.subnet.dk/
Jan Rasmussen

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 22-10-03 23:08

"Jan Rasmussen" <jr@XXXvejen-net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Fandt lige denne hjemmeside, synes det er et mægtigt stykke arbejde...
>
> men den er lidt langsom, på min PC ihvertfald

Hej jan,

Ja, der må jeg så erklære mig alvorligt uenig med dig.
Layout-mæssigt er den såre primitiv - og nu er jeg flink - hertil kunne man
så evt. indvende at det ikke betyder ligesåmeget på en website omkring
fiskeri i Lillebælt, men indholdsmæssigt er den også særdeles tyndbenet - nu
er jeg flink igen!
Jeg er da ikke i tvivl om at webmasteren har haft det sjovt da han strikkede
den sammen, men ærligt talt har jeg svært ved at se hvordan andre kan have
interesse i så lidt.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Ole Christensen

Dato : 23-10-03 07:22

Jeg synes det er en glimrende hjemmeside.
Overskuelig sat op og velskrevet.
Men nu sidder jeg jo og glæder mig, fordi det du har skrevet af kritik
nærmest må medføre at du selv kan fremvise en hjemmeside som virkelig
trumfer igennem. Må jeg have lov at se den?

Mvh

Ole Christensen

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 23-10-03 07:42

On Thu, 23 Oct 2003 08:22:23 +0200, "Ole Christensen"
<otc_fjernes@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>nærmest må medføre at du selv kan fremvise en hjemmeside som virkelig
>trumfer igennem. Må jeg have lov at se den?

Jeg er enig med Michael. Det er ikke noget der ligefrem tænder og man
BARE må tilbage og kigge igen.

--
Mvh. Brain, øhh Brian.

Hent mit ASP fotoalbum her: http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=598
http://www.patricia-brinch.dk og http://www.Zelinski.dk

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 23-10-03 07:47

>Jeg er enig med Michael. Det er ikke noget der ligefrem tænder og man
>BARE må tilbage og kigge igen.

Glemte lige, det er nok ligeså meget SUBNET's skyld at siden er
dårlig.

Indholdet (teksten) er måske ok, hvis man fisker i Lillebælt området.
Det skal jeg ikke gøre mig klog på.

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 23-10-03 09:02

"Ole Christensen" <otc_fjernes@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> nærmest må medføre at du selv kan fremvise en hjemmeside som virkelig
> trumfer igennem. Må jeg have lov at se den?

Hej Ole,

hmmm. Jeg kan godt følge din argumentation, men nu er sagen således at den
ophavsmanden til linket lagde linket ud på en offentlig nyhedsgruppe,
hvorved han må være forberedt på kritik, god som dårlig. Og som jeg erindrer
det benyttede han sig af udtrykket: Kanonside...... I mit vokabular er
"Kanon" udtryk for noget der er om ikke ekceptionelt godt så i det mindste
et godt stykke over gennemsnittet.
Jeg skal undlade at teoretisere over, hvorvidt ophavsmanden til den
oprindelige post tillige er webmaster på siden hvortil han linker, eller
blot bosiddende i samme husstand..
Jeg kan ikke tilslutte mig din opfattelse af at det så absolut nødvendigvis
må medføre at jeg har en side der er bedre eller en side overhovedet.
Hvis jeg nu køber en dårligt digitalkamera i Elgiganten og tillader mig at
anføre dette, skulle dette iflg. din argumentation så være ensbetydende med
at jeg selv skulle have produceret et bedre kamera for at tillade mig at
kommentere dets fejl og mangler?
Hvis du vil se en kanonhjemmeside vedr. fiskeri, vil jeg tillade mig at mene
at fx. Sten Ultnits side er kanon.

Jeg er ked af at det falder dig for brystet at jeg ikke er enig i
skamrosningen, men vil alligevel forbeholde mig retten til ytringsfrihed,
god som dårlig. Hvis dette ikke falder i god jord hos nogen, må det
anbefales at afstå fra at deltage i debatten på NG.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 23-10-03 12:07

Pyha... nå, men det var jo ikke lige det jeg havde forventet ved at finde en
side på nettet som jeg synes om...

Nej, jeg er bestemt ikke ophavsmand til siden... ej heller bor jeg nabo til
ham som har lavet denne side...

Min bopæl er i Vejen... endvidere er jeg sejler (sejlskib) og bruger i ny og
næ, lidt tid med fiskestangen når jeg alligevel er på havet...

Jeg er ikke superfisker, og måske derfor jeg synes at hjemmesiden var god...
da den i min verden fortæller mig lidt om hvor
der evt. er godt at fiske, med hvad han har haft succes... ligesom han
beskriver forskellige fangst metoder... Endelig er der et par link... hvor
"jeg" ihvertfald kunne lære et par fif, og jeg tror somend også der måtte
være andre der kunne lære lidt...

Hvorvidt siden er sat godt eller skidt op, er jeg lidt ligeglad med... jeg
er glad for nogen har gidet at dele sine erfaringer med f.eks. mig... Jeg
vidste f.eks. ikke at man fanger bedst når man troller i medstrøm eller
medvind... Jo, vel har den været lærerig...

Selvfølgelig er det tilladt at kritisere, men kritik kan jo gå begge veje...
og den rettighed benytter jeg mig af... idet jeg stadig synes det er en
"Kanon" side...

Så til dig der har lavet siden "hvis du læser dette" keep up your good
work... og skulle der vare andre som har laver lign sider, eller har anden
god info om fiske metoder og Lillebælt... Tja, så post endelig...
Jan Rasmussen

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 23-10-03 12:51

> [...]
> work... og skulle der vare andre som har laver lign sider, eller har anden
> god info om fiske metoder og Lillebælt... Tja, så post endelig...

Hej Jan,

Det var så absolut ikke ment som kritik af dig. Blot var jeg ikke særlig
enig med dig.
Men jeg har nok også en anden indfaldsvinkel til fiskeri og Lillebælt end du
og derfor var der ikke rigtig noget jeg kunne bruge på siden, og jeg
browsede blot de få sider igennem og hæftede mig nok mere med helhedsindtryk
og layout end hvad der rent faktisk stod skrevet.
Iøvrigt har man en tendens til at blive noget blasert efter at have set
1000vis af virkelig professionelle websider og når man så ser en
hjemmesnedkeret side, så er man nok lidt hurtig til at sammenligne. Og det
er jo i grunden en total uretfærdig sammenligning.
Og som jeg også nævnte i mit første indlæg, så er indholdet jo nok ulige
mere interessant på en lystfiskerside, fremfor flot layout, java, animerede
giffer ogjegskalgidig :)

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 23-10-03 22:40

Hej Michael

Tihi... alt forladt...

Da min båd er rimelig tung... og sejler rimeligt langsomt, kommer jeg
sjældent længere end til Lillebælt, med mindre jeg har ferie og dermed tiden
til at sejle på længere togter...

Så for mig er det Lillebælt som er interessant, jeg har set og læst meget om
Østersøen og alle andre steder end lige her hvor jeg bor... Selv til det
levende søkort er der en der har lavet et "plugind" som viser alle de gode
fiskesteder omkring Sjælland Borholm og Sydsverige... med beskrivelser om
hvad man kan fange på de gængse steder, og på hvilke årstider... Det er ret
imponerende... men desværre... bor han ikke i Jylland og har derfor ikke
rigtigt nogen information herovre fra, og da slet ikke fra Lillebælt...

Nå, men jeg vil derud på lørdag... og afprøve nogle af stederne...

Forøvrigt ville jeg have været af sted i Tirsdags, da det var ufatteligt
højvende i Kolding Fjord 93cm. over normalen... god
blæst lige ind i fjorden og skumtoppe på bølgerne... Det burde jo have godt
fiskevejr... når vandet strømmer ind i fjorden må der jo følge føde emner
med, og dermed følger fisken velsagtens efter... desværre havde jeg ikke tid
den dag...

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 24-10-03 11:53

Om den er god eller dårlig skal jeg ikke bore i. Men hvorfor tror alle
lystfiskere at Lillebælt kun er det der rigtigt hedder Snævringen? Lillebælt
går fra Als / Ærø i syd til Juelsminde / Æbelø i nord.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-10-03 18:11

Hej Erik

Tihi, og hvorfor tror alle at Sjælland er Kbh!!!

Øh, Såvidt jeg erinder synes jeg ikke der er nævnt noget om snævringen...
Tragten eller bredningen for denne sags skyld...
som alle dog er sted navne i Lillebælt...
Jan Rasmussen