De uhelbredelige heste i bedring!
Fra : Lene

Dato : 22-10-03 11:55

Jeg har konstateret at Anne Mette ikke har lavet en opfølgning på hendes
nødråb her i ng'en. Så jeg tillader mig at bringe et sammendrag af mails
mellem Anne Mette og jeg, da jeg bliver bombarderet med mails fra folk der
spørger til hestene. Alene i går fik jeg 82 mails, og jeg kan ikke overskue
at besvare så mange! Derfor vil jeg gerne venligst, men bestemt, have mig
frabedt yderligere forespørgsler på min mail om dem. Samtidigt vil jeg
gerne påpege, at jeg kun påtog mig opgaven fordi situationen var desperat og
dyrlægerne stod på bar bund. De folk der har skrevet til mig for at få andre
( gratis ) råd til deres heste bedes venligst forstå, at det ikke er en
opgave, jeg ønsker at påtage mig. Er jeres heste syge, så ring til jeres
dyrlæge! Har i spørgsmål til træning, så ring til jeres lokale berider /
træner! Ønsker jeres dyrlæge eller træner efterfølgende at rådføre sig med
mig, så kan
det ske efter almindelige gældende takster for min konsulentvirksomhed.

Venlig Hilsen Lene Andersen.

Anne Mette skrev:
Hej Lene.
Jeg har fået din mailadresse af en Anders Sørensen. Han har svaret på min
nød-mail, som jeg har sendt ud på nettet. Han siger at jeg skal have fat
i dig, og at jeg behøver dit råd! For at sætte dig ind i situationen:
Min families heste er syge.
Vi har i alt 6 heste, 2 shetlændere og 4 islændere, hvor af de 5 er syge.
SYGDOMMEN: startede på første hest d. 21/8-03 om aftenen. Han ryster, har
kraftige svedudbrud, synkebesvær, er meget hovedsky og går næsten helt ned
i knæ, når han ser noget, han bliver bange for-selvom det er en ting, som
står stille og altså IKKE bevæger sig. Han står og svajer frem og tilbage,
som et blad i vinden, har døde øjne, og kan næsten ikke gå. Hans ben er som
tændstikker! Han har svært ved at bakke og kan næsten ikke vende rundt!
Han har på INTET tidspunkt haft feber.

DYRLÆGE: dyrlægen blev tilkaldt og mente det var herpes. 2 dobbelt
blodprøver
blev sendt til Sverige med 14 dages mellemrum, og det blev konstateret, at
det IKKE, med 100%, sikkerhed var Herpes.
En ny dyrlæge har vurderet sagen. Mente at det måske var GRÆSSYGE, men da
hesten stadig har 100% appetit, kunne det ikke være det.

VANDBAJLEN: er gennemtjekket for aljer, + blevet vasket med stiriliserende
sæbe, og vandet bliver skiftet min. 1 gang om dagen.

FORGIFTNING: er det næste vi har snakket om. Der er INGEN giftige planter
på folden eller uden for foldområdet. I sidste uge har vi kun fordret
hestene
med gulerødder, æbler og hø. Simpelthen for at udelukke forgiftning fra
foderet
- MEN det har ikke hjulpet. NYT korn er indkøbt og obevares et andet sted
en det normale foder. I denne uge har vi udelukket høét og heste får nu ca.
3 dl.korn, gulerødder, æbler og frisk halm! Samt elektrolutvand (sukkervand
som også indeholder mineraler og vitaminer). Vi er nu også begyndt på en
alternativ ALOVEA KUR! Men det har endnu ikke givet resultat.

NU: er 5 ud af 6 heste smittet. Vi ved ikke, hvordan eller med hvad! Har
du/I en ide´ om hvad det kan være? Har hørt om noget ligende? Eller har du
en ide til hvordan vi kurrer´hestene. ALT HAR INTERESSE!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Venlig hilsen Anne Mette Bakkegaard

Svar til Anne Mette:
Hej Annemette,
umiddelbart lyder det som om symptomerne ligner dødkuller med
flyvekuller-anfald. Den eneste sygdom jeg har set med det sygdomsbillede er
seneciose.
Seneciose skyldes en forgiftning, som næsten altid hidrører fra enten
engbrandbæger eller bjørneklo, men også nedfaldne ege eller kirsbærblade kan
i specielle tilfælde udvikle giftstoffer ( bla. cyanid ). Hestene kan også
forgiftes af aprikoskerner.
Du skriver at græsmarken er checket, men du skal være opmærksom på følgende:
engbrandbæger findes i to udgaver, den etårige og den toårige. Den toårige
ligner første år spinat. Ydermere er det ikke usædvanligt at se seneciose på
heste som går på jordfold. Forgiftningen er da sket via høet, halmen, eller
ukrudtskorn i hestenes kraftfoder.

Du checker hestene for seneciose vha. en blodprøve som så vil vise levertal
der er unormale. Er det ikke taget levertal på de to første prøver? Ellers
må du have taget en ny!
Indtil du har et svar på blodprøven bør du gøre følgende: Det oprindelige
hø, halm, korn og andet mad som hestene fik må væk. Du kan give dem lun
timian-te eller te af marktusindgylden for at lave en udrensning.
Gulerødder, æbler og hø ( som du er helt sikker på er giftfrit ) er bestemt
godt at give dem. De har ingen skade af havre, mens byg og majs er lidt mere
sværtfordøjeligt.

Seneciose er en alvorlig sygdom som kan ha et kronisk forløb, hvor hestene
gradvist afmagres, bliver følsomme overfor sollys, og der kan være spontane
dødsfald. Dødkuller med anfald af flyvekuller og unormale levertal er de
nogen af eneste symptomer , man ser aldrig feber og hestene spiser enten
med normal eller let nedsat appetit ( primært pga. lammelse i halsen ved den
akutte forgiftning ). Af og til vil hestene drikke store mængder vand som
får dem til at ryste, og diffuse smerter får den til at svede. Symptomerne
kan fremkomme akut eller mere snigende.
Jeg er ked af at sige det, men hvis det er seneciose, så ligger
forgiftningen nu så langt tilbage at sygdommen nu er så fremskreden at du
ikke skal regne med at hestene bliver helt raske igen. De fleste heste ender
med at blive så sølle at de bliver aflivet. Af hensyn til den hest der er
rask, så er det vigtigt at du finder giftkilden.

Herpeslammelse har ikke symptomer med flyvekuller-anfald.

Jeg håber da godt nok ikke, jeg har ret denne gang!

Mvh. Lene Andersen

Svar fra Anne Mette:
Hej Lene!

Tak for din mail! ....imellem tiden er der sket det at mine heste er i
bedring.
Gudskelov! Ingen ved rigtig hvorfor....???? Dyrlægen hælder til din teori
med egeblade, så derfor er alle egetrær nu fældet og heste kom i går ind i
en nyspulet og dicinficeret stald. Det var de glade for!

Deres rysten er forsvunden og de er begyndt at løbe. Det går ikke så godt
endnu, men lidt tølten-med slinger bliver det da til! De virker opkvikkede
og livlige i øjnene - og de er sågar begyndt at falde ind i deres gamle
vaner
med at dreje hovederne når stalddøren går op og smide gulerødder ud af
krybberne
- ja bare for sjovt altså!

Vi er alle overlykkelige over at det nu ser ud til at de alle 5 vil overleve
- og jeg vil gerne sige MANGE TAK for hjælpen! Det har været alletiders at
kunne få hjælp af din expertice!!! - Håber jeg må henvende mig en anden
gang,
selvom jeg bestemt ikke håber det bliver nødvendigt!

Endnu engang mange tak
Anne Mette Bakkegaard

Svar fra Lene:
Hej igen Anne Mette og tusind tillykke med bedringen!
Der er ingen behandling for seneciose ud over naturens gang og tid, så det
er bare skønt at det nu går den rigtige vej! Og jeg kan trøste dig med, at
selv længe længe efter en forgiftning, kan der ske betydelige forbedringer i
deres almene velbefindende. Pludselige og spontane tilbagefald kan også
forekomme, men tag ikke sorgerne på forskud....... Når først kilden til
forgiftningen er fjernet, så er det trods alt sjældent, at det går ned af
bakke igen.
Når sommeren kommer skal du være opmærksom på at hestene kan udvise
fotosensibilisering, dvs. at hestene får eksem, kløe, og hudbetændelse når
soltimerne bliver flere og solens indstrålingsvinkel bliver mere direkte.
Hvis det sker, så er almindelig faktor 20 ( eller højere hvis du kan få
det ) solcreme beregnet til mennesker meget velegnet. Bliver det rigtig
slemt, så kan du sætte hestene på stald i et større eller mindre tidsrum i
dagtimerne, når indstrålingen er størst, og så have dem på fold om natten.

Du er selvfølgelig altid velkommen til at skrive igen *s* - - Tag og skriv
hvordan hestene har det i nyhedsgruppen - der er nemlig rigtig mange som
bekymrer sig der.

Lige en sidste ting: Du skal være meget forsigtig med at give hestene urte /
naturmedicin- specielt hvidløg - da al medicin som virker også har
bivirkninger, og det sidste du har brug for, er at forstyrre den gradvise
restitution som hestene er inde i nu.

Held og lykke fremover - Lene Andersen

Fra : Anders Sørensen

Dato : 22-10-03 12:07

Lene skrev i meddelelsen

Klippet alt ud.

Godt gået! Og tak for opfølgningen! Jeg vidste bare, at hvis nogen kunne
hjælpe, så var det dig! Der blev vel taget blodprøver med levertal eller?

Vil du til skrive her gruppen igen?

Hilsen Anders Sørensen

Fra : Lene

Dato : 22-10-03 13:48

Anders Sørensen skrev i meddelelsen ...

Klip.

Der blev vel taget blodprøver med levertal eller?

>Vil du til skrive her gruppen igen?

Hej Anders, der blev taget blodprøver, og der har været en mellemliggende
lang korrespondance, som er udeladt, da den er fyldt med tekniske og
medicinske udtryk som det ville have taget mig en halv eftermiddag at gøre
forståeligt for gruppen.

Jeg har fulgt den senere tids debat, og har vel andet og bedre at tage mig
til, end at hidse mig op over folks arrigheder og kævleri. Skændes i da bare
videre, også gerne om mig, men sandelig siger jeg eder: Jeg har ikke tænkt
mig at deltage!

Hvis der er spørgsmål som har med heste at gøre, så kan i / du jo prøve at
stille spørgsmålet direkte henvendt til mig her i gruppen, og så kan jeg da
prøve, om jeg kan besvare det, eller give et råd *s*
Så kan dem der ligger
mig så meget for had vel forstå, at det drejer sig om en personlig samtale
lavet i offentlighed som de ikke behøves at blande sig i.

Eks:
Til Anders: Re: Klap-sene.
Jeg så, du var ved at snakke klap-sene og løgsuppe i en af trådene. Jeg kan
kun give dig evigt ret. Løgsuppe til klap-sene bruges udvortes som omslag.
Det har en
antiinflamatorisk og fordelende egenskab som kan nedbringe helbredelsestiden
til langt under halvdelen. Løgsuppe kunne før i tiden købes færdiglavet ved
dyrlægen, men produktionen ophørte da der var mange ætsningsskader, som
følge af forkert anvendelse, herunder ætsning af hud på både patienter og
behandlere. Løgsuppe kan laves i flere forskellige styrkegrader, med og uden
tilsætning af sæbe. Det er selve omslagets beskaffenhed, og opsynet med det,
som er vigtig for at få et godt resultat uden ætsningsskader.
Den løgsuppe-opskrift som nævnes i tråden, er i øvrigt ikke identisk med den
løgsuppe-opskrift som man normalt anvender til den type veterinære formål.
Veterinær-løgsuppe ( navnet frit opfundet for at holde begreberne adskilt )
er ikke beregnet til at spise, hverken mennesker eller dyr har godt af det!
Om heste i det hele taget har godt af nogensomhelst type løgsuppe, er jeg
tvivlende overfor. Dels fordi min egen dyrlæge skreg af grin da jeg spurgte
ham om det, dels fordi jeg selv er typen som får en frygtelig rumlen i maven
kombineret med en meget karakteristisk lidet flatterende duft ud af en vis
legemsdel, som er ledsaget af en lyd der minder om et tordenskrald, når jeg
spiser løg. *lol*

Tro du, det kan være en måde at løse den gotiske knude på, så dem der hele
tiden tager anstød af mine indlæg nemt kan gå udenom, men i andre kan komme
i kontakt med mig her?

Mvh. Lene

Fra : Anders Sørensen

Dato : 22-10-03 14:02

Lene skrev i meddelelsen <
> [...]
>legemsdel, som er ledsaget af en lyd der minder om et tordenskrald, når jeg

Den lader vi lige stå et øjeblik!

>Tro du, det kan være en måde at løse den gotiske knude på, så dem der hele
>tiden tager anstød af mine indlæg nemt kan gå udenom, men i andre kan komme
>i kontakt med mig her?

Det skal da komme an på en prøve.

Hilsen Anders - som klynger sig til bordet for ikke at falde ned af grin!

Fra : Anet

Dato : 22-10-03 22:11

"Lene" <hamadryad@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det!
> Om heste i det hele taget har godt af nogensomhelst type løgsuppe, er jeg

(klip)

Nåh, men jeg gik på jagt i mine hestebøger for at finde det nøjagtige sted
hvor jeg har læst om løg og jeg fandt bogen.(Vi har selv brugt løg med god
virkning flere gange).
Tja, læs bogen der hedder "Hestens Husapotek" af Dr. med. vet. Jürgen Bartz
Nærmere betegnet på side 82 og side 83.
Der står alt om invortes og udvortes brug. Hvilke virksomme stoffer der er
og hvordan man bruger løg til heste.

Som allerafsluttende bemærkning står der jeg citerer:

50-150 gram pr. hest pr. dag; Kan evt. gives som opkog, hvis hesten ikke vil
æde friske løg. (Jeg mener bestemt at giver man løg et opkog så er det
løgsuppe). Det er ihvertilfælde det jeg har lært i tidligere tiders morgen
var det det som hed løgsuppe.

Out and over.....
--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Liz B.

Dato : 23-10-03 09:19

Hej Lene og velkommen tilbage,

Tak for opfølgningen, og tak fordi du gad skrive herinde igen. Jeg håber at
du vil blive ved med at "blande" dig i debatterne, med masser af gode råd og
vejledning. The more, the merrier, så at sige!

Jeg har ikke så mange egetræer som hestene kan kom i nærheden af, men den nu
afbarket kirsebærtræ, (samt alle "unger") skal fældes NU!! Det vidste jeg
ikke, så tak for advarselen.

Mange hilsener Liz

Fra : Anet

Dato : 23-10-03 09:42

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke så mange egetr¿er som hestene kan kom i n¿rheden af, men den
nu
> afbarket kirseb¿rtr¿, (samt alle "unger") skal f¿ldes NU!! Det vidste jeg
> ikke, så tak for advarselen.
>
> (klip)

Hvis der er flere der er interesseret i giftige planter og tr¿er/buske så
kan jeg godt anbefale denne bog som jeg henviste til.

Hestens husapotek af Dr. med. vet. Jürgen Bartz på danske ved Erik Egholm.

Jeg kan henvise til side 29 og 30 i denne bog samt side 54 og 55( hvor der
er billeder af de farlige planter). Der står om "meget giftige planter",
"giftige"," svagt giftige"," almindeligt forekommende giftige buske, h¿kke
og tr¿er". Der er også fortegnelse over hesteegnede tr¿er. Jeg har brugt
denne bog en del når jeg har fundet en plante på folden som jeg var i tvivl
om var giftig eller ej. Såfremt at der er nogen der gerne vil have en
afskrift af disse sider så vil jeg gerne sende dem til Jer. Mail mig bare så
vil jeg gerne sende jeg navne på tr¿er og planter.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Marlene

Dato : 23-10-03 10:48

"Anet" <anet49FJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Snip

Såfremt at der er nogen der gerne vil have en
> afskrift af disse sider så vil jeg gerne sende dem til Jer. Mail mig bare

> vil jeg gerne sende jeg navne på tr¿er og planter.

Hej Annette.

Vil du ikke skrive dem her i gruppen, så flere får gavn af det? Tusind tak
på forhånd

Mvh. Marlene.

Fra : Lene

Dato : 24-10-03 11:51

Liz B. skrev i meddelelsen ...
Klip.
> [...]
nu
>afbarket kirsebærtræ, (samt alle "unger") skal fældes NU!! Det vidste jeg

Velbekommen Liz. Jeg tror nu, jeg holder mig til at svare på de indlæg der
er direkte stilet til mig. For jeg gider simpelthen ikke forholde mig til
alt det personfnidder og kævleri.
Det vil jo altid være sådan at man ikke kan være lige vellidt af alle, og
det er såmen helt i orden. Jeg har det selv helt fint med at ignorer folk
med en adfærd, jeg synes er urimelig - så pyt. Så skal det jo blive
spændende og se om diverse stridshaner / høner kan holde sig i skindet og
væk fra de tråde med deres galde *blinker kækt*

Knus fra Lene

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 24-10-03 22:16

"Lene" <hamadryad@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Lene, du har jo frabedt dig at man skriver til dig pr mail, så jeg har
lige et par spørgsmål, godt nok off topic, men alligevel synes jeg det
relaterer til gruppen.

I forsøget på at rense dig for min fornemmelse af at du udgiver dig for 3
forskellige personer her, har jeg slået dit IP, Ander´s Ip og Lar´s Ip op i
Ripe.

Sjovt kan man sige, at I alle tre er regisreret i Herning, og allesammen ved
TDC.

Det kan jo være en tilfældighed, men i så fald har Anders opholdt sig
temmeligt længe i Herning på ferie ? Eftersom han siger han bor i Tyskland.

I bruger også samme newsreader Microsoft Outlook Express 4.72.3155.0, som de
eneste i denne gruppe , så vidt jeg lige kan se (det kan også være en
tilfældighed).

I flere indlæg skriver du og Anders desuden fra samme IP, oftest i de indlæg
hvor I svarer hinanden indenfor få minutter.

Men der er måske en god forklaring?

God weekend.

Hilsen Matilde

PS alle kan tjekke IP osv her , det er ret nemt.

Fra : Berit Nielsen

Dato : 25-10-03 19:16

Hey..
Nu blev jeg jo lige nysgerig, og var lige inde og rode lidt rundt i de
dunkle "hemmeligheder"..
Og jeg må egentligt sige at jeg kunne være tilbøjelig til at tro på dig
Matilde.
Det er jo godt nok sørgeligt, hvis det er korrekt.
Som jeg ser tingene, er der en stor sandsynlighed for du har ret.
De indslag der er skrevet umiddelbart efter hinanden (inden for en pålogning
til internettet).
er nemlig fra samme afsender IP.
Den eneste forskel er at den ene er sendt fra et Outlook program,
og den anden er afsendt fra Sunsite.dk

Jeg er gået glip af mange af de omtalte indslag, da jeg på et langt
tidligere tidspunkt har blokket "Lene",
grundet at jeg ikke brød mig om tonen, og fremgangsmåden i en del af
afsenderens indslag.
Derfor var det "underligt" at jeg missede mange af indlæggene fra både Lars
, Anders og også visse andre på et tidligere tidspunkt.
Men der kan forklaringen jo så være at det er fordi jeg har blokket "Lene"
at de andre går med,
da det meget sandsynligt kunne være en og samme person.

Jeg syntes det er sørgeligt, hvis det er korrekt, at en person har siddet og
kommunikeret med sig selv,
og andre har "talt" seriøst med på noget som måske har været en spøg.
Jeg vil lade det stå i det uvisse, om du har ret Matilde, men noget kunne
tyde på det.

Hilsen Berit Nielsen - Århus

Fra : Lene

Dato : 28-10-03 11:37

Matilde Bøgh skrev i meddelelsen
<3f9994db$0$45345$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>Sjovt kan man sige, at I alle tre er regisreret i Herning,

Jeg bor ikke i Herning, så jeg ved virkelig ikke hvad du har gang i!

Mvh. Lene Andersen

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 28-10-03 17:44

> Jeg bor ikke i Herning, så jeg ved virkelig ikke hvad du har gang i!
>
> Mvh. Lene Andersen

Okay, men jeg bor heller ikke i Odense C alligevel skriver den Odense, jeg
skal ikke kunne sige om IPén tager nærmeste storby, men du bor da i
vestjylland, ikke?

Desuden er der mange der skriver fra deres arbejdsplads.

Min mistanke er ydermere blevet bestyrket af andre ting, fks skriver Lars og
Anders også skrevet fra samme IP i et indlæg (det første om de syge heste)
og Kristine Elbæk skriver også fra Herning og bruger samme newsreader (en
Outlook 4, gammel model som de fleste ikke længere bruger) som Lene, Lars
og Anders.

Kristine Elbæk , Anders, Lars og Lene har alle lavet en test i Sep. Lars og
Kristine Elbæk samme dag (28/9)
og Anders og Lene samme dag (12/9).

Test for Lene
http://groups.google.com/groups?q=author:hamadryad%40mail.dk&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3f61c747%240%2424701%24edfadb0f%40dread14.news.tele.dk&rnum=6

Test for Anders
http://groups.google.com/groups?q=author:kastanjet%40hotmail.com&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=bjsk06%24n39%241%40sunsite.dk&rnum=10

Test for lars
http://groups.google.com/groups?q=author:ls%40hotmail.com&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=3f76c55d%240%2413171%24edfadb0f%40dread15.news.tele.dk&rnum=8

Test for Kristine Elbæk
http://groups.google.com/groups?q=author:kristine%40mail.mira.dk&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=bl6ko1%24sb9%241%40sunsite.dk&rnum=4

Flere gange er jeg stødt på samme skrivemåde, især ved Anders/Lenes indlæg,
tag fks utrykket "lig nul".

En anden tanke der har strejfet mig, er Lene/Lars og Anders trang til at
sende indlæg over i netikette.
Det er endnu et fællestræk.

Og så mener jeg, at det er lidt underligt at man vælger at bruge et navn som
Kristine Elbæk (et unikt navn, via krak er der kun én med det navn, og det
er Dyrlægen og forfatteren til hestebøger, som bor på Sjælland) som nick,
med mindre man har ønsket at lade folk tro, at det rent faktisk ér den
Kristine Elbæk.

Det er det måske også? I så fald finder jeg det underligt, at man i over en
måned har skrevet fra Herning.

Og så har jeg fundet ud af, at du Lene, på et tidligt tidspunkt har
undersøgt mulighederne for at skrive uden email jvfr. dette link :
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=3dfdb790%240%2435881%24edfadb0f%40dread15.news.tele.dk&rnum=75&prev=/groups%3Fq%3Dauthor:hamadryad%2540mail.dk%26start%3D70%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3D3dfdb790%25240%252435881%2524edfadb0f%2540dread15.news.tele.dk%26rnum%3D75

Hvis I alle er uskyldige, hvorfor står I så ikke frem, hvad med Anders, du
er registreret i DK hvorfor lyve om at bo i Tyskland?

Der er noget uldent ved det her..

Matilde

Fra : Lene

Dato : 28-10-03 18:25

Matilde Bøgh skrev i meddelelsen >
>Okay, men jeg bor heller ikke i Odense C alligevel skriver den Odense, jeg
>skal ikke kunne sige om IPén tager nærmeste storby, men du bor da i
>vestjylland, ikke?

Jo, når jeg er i Danmark, bor jeg i vestjylland - og? Jeg ved ikke hvor
mange mennesker der bor i vestjylland, men der bor vel en hel del, jeg ved
heller ikke hvor mange der går over en central(??? er det det du mener???) i
Herning, men så meget kan jeg sige dig: Jeg bor ikke i Herning, og der er
ingen grund til at du leger Columbo længere - hvis du gerne vil ha min
adresse, så spørg da efter den på min mail! Men nej, jeg bor heller ikke tæt
på Herning. Og nej, jeg skriver ikke ud over fra min mailadresse og mit navn
som jeg heller ikke holder hemmelig.

Men jeg er da meget interesseret i at vide, om min internet forbindelse
bliver misbrugt? - Er det der du vil hen?
For hvis du beskylder mig for at lyve om min identitet eller min adresse, så
falder der godt nok brænde ned fra himmelen i et tempo, du slet ikke har set
før!

Lene Andersen

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 28-10-03 18:48

hvis du gerne vil ha min
> adresse, så spørg da efter den på min mail!

Du har jo frabedt dig at man skriver mails til dig.

Men nej, jeg bor heller ikke tæt
> på Herning.

Tæt på er kan jo defineres, ca 30 minutters kørsel er ikke meget for mig,
men du bor måske længere væk.

Og nej, jeg skriver ikke ud over fra min mailadresse og mit navn
> som jeg heller ikke holder hemmelig.

Okay, så er det jo på plads, men en eller anden skriver fra samme computer,
eller ihvertfald fra samme IP adresse som du har.

> Men jeg er da meget interesseret i at vide, om min internet forbindelse
> bliver misbrugt?

Uden at være ekspert, alle kan gå ind og se at der er skrevet flere indlæg
i forskellige navne fra dit IP herinde, jeg ville selv blive lidt forloren
hvis nogle skrev indlæg som meget let kunne forveksles med mine info.

- Er det der du vil hen?

Det er vist meget tydeligt?

Okay, jamen dog.

Matilde

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 28-10-03 20:11

Nu KAN jeg altså ikke lade være med at blande mig længere.

Matilde Bøgh wrote:
> "Lene" <hamadryad@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Men nej, jeg bor heller ikke tæt på Herning.

F.eks. 20 km. vest for Herning?

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&safe=off&selm=3f4dac57%240%2413252%24edfadb0f%40dread15.news.tele.dk&rnum=2

> Okay, så er det jo på plads, men en eller anden skriver fra samme computer,
> eller ihvertfald fra samme IP adresse som du har.

Og det kan man næsten ikke undgå at opdage. Med mindre der er et NAT'et
netværk bag den omtalte IP, så er det den samme computer der er tale om.
(Og det er tilsyneladende en dynamisk IP, så det er ikke sandsynligt).

Hvis ikke Lene selv har skrevet de omtalte indlæg, er der enten noget
galt eller nogen der laver ballade. At spoofe en IP på denne måde tror
jeg ikke er særligt nemt, og *overhovedet* ikke besværet værd for at
skrive almindelige indlæg i en heste gruppe (?)

> [...]
> i forskellige navne fra dit IP herinde, jeg ville selv blive lidt forloren
> hvis nogle skrev indlæg som meget let kunne forveksles med mine info.

Der *er* noget uldent ved det. Jeg vil helst afholde mig fra at gætte på
præcist hvad der foregår.

Men det *er* ihvertfald under alle omstændigheder atypisk, at Lene,
Anders, Lars og Kristine alle poster fra den samme ADSL central
(hrnxx3.adsl.tele.dk). Med mindre de alle bor i Herning, og helt
tilfældigvis er kommet på den samme.

Ih, hvor konstruktivt...

-dennis

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 28-10-03 21:56

> F.eks. 20 km. vest for Herning?

Du bor i Ørnhøj, ikke?

> [...]
> jeg ikke er særligt nemt, og *overhovedet* ikke besværet værd for at
> skrive almindelige indlæg i en heste gruppe (?)

Nej og da slet ikke for at gå ind og skrive til Lene, og udelukkende rose
hende, hvad skulle der komme ud af det.

> Der *er* noget uldent ved det. Jeg vil helst afholde mig fra at gætte på
> præcist hvad der foregår.

Hmm, det er ikke så svært at gætte :)

> Men det *er* ihvertfald under alle omstændigheder atypisk, at Lene,
> Anders, Lars og Kristine alle poster fra den samme ADSL central

Ja, og var jeg Dyrlæge Kristine Elbæk blev jeg meget ærgelig over at se at
nogle skrev i mit navn, især når der ifølge danmarks statistik er 0-2
personer med dette navn, og meget sandsynligt kun den ene.

Matilde

Fra : Anet

Dato : 29-10-03 00:58

> [...]
> netværk bag den omtalte IP, så er det den samme computer der er tale om.
> (Og det er tilsyneladende en dynamisk IP, så det er ikke sandsynligt).

Jeg spurgte en af mine gode venner ad som er programmør og han sagde
nøjagtig det samme som du Dennis. Han sagde også at med næsten 100 %
sikkerheder så er iperne og det gamle outlook 4 fra en og samme maskine. >

(klip)
Ja, din maskine bliver i så fald misbrugt af Anders, Lars og Kristine som
skriver indlæg der giver dig evig ret.

> [...]
> jeg ikke er særligt nemt, og *overhovedet* ikke besværet værd for at
> skrive almindelige indlæg i en heste gruppe (?)

Prøv at se Jer om hvor mange ryttere der er i Danmark og hvor lille et antal
der skriver herinde......tankevækkende, ikke?

> Der *er* noget uldent ved det. Jeg vil helst afholde mig fra at gætte på
> præcist hvad der foregår.

(klip)

Tanker er jo som sagt <Toldfrie......>

> [...]
> Anders, Lars og Kristine alle poster fra den samme ADSL central
> (hrnxx3.adsl.tele.dk). Med mindre de alle bor i Herning, og helt

Kristine Elbæk er dyrlæge og hestebogsforfatter og bor i Hellerup og har en
dyreklinik der som hedder Dyreklinikken Artemis.

(klip)

Troede faktisk at det var voksne mennesker der var her inde......Men jeg har
da et par stykker brænde i overskud som jeg gerne vil give til formålet,
men det bliver sådan, at jeg vil kaste det efter den person som lyver her i
gruppen.

--
Hilsen

Annette

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 29-10-03 08:59

"Anet" <anet49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> men det bliver sådan, at jeg vil kaste det efter den person som lyver her

Hvis der skal smides med brænde, kan man da sige at vi har årstiden til det
:) Man kan jo fyre op med det bagefter.
Nu vil jeg begive mig udenfor, jeg tror jeg vil tage ridehjelm på, på
arbejde idag, for at undgå at få brænde lige i hovedet.

Matilde

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 29-10-03 09:04

"Anet" <anet49@hotmail.com> wrote:

>men det bliver sådan, at jeg vil kaste det efter den person som lyver her i
>gruppen.

Hov, hov, Anette!!!

Gå nu ud til mulerne og forhold dig roligt! Hvis du begynder at kaste
med brændestykker kan hestene mærke din ophidselse og begynder bare at
kaste rundt med dig. Rid i stedet en lang tur i dettte fantastiske
vejr som vi har i øjeblillet!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Anet

Dato : 29-10-03 09:12

"Ole Braad-Sørensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse
:

> Hov, hov, Anette!!!

(klip)
Syntes at når nu at Lene ville kaste brænde ned fra himlen så ville jeg lige
fortælle hvordan jeg kaster med brænde og det foregår for det meste sådan
her:

Jeg er jo alligevel godt i gang med at kaste med brænde *griner*, for vi
kører nemlig det sidste brænde ind i laden i dag. Så er det overstået og så
er brændekastningen vel også overstået vil jeg mene. Det næste brænde jeg
vil kaste bliver ind i min brændeovn i stuen så vi kan få lidt varme og
hygge her på kolde efterårsaftner.

> [...]
> med brændestykker kan hestene mærke din ophidselse og begynder bare at
> kaste rundt med dig. Rid i stedet en lang tur i dettte fantastiske

(klip)

Javel, hr. Ole. Jeg vil fluks gå skridte over gårdspladsen og indfange min
ismule med den store pandelok og sadlen den og stryge over et par
stubmarker. Vi er endnu heldige at have et par stykker her tilbage. Når jeg
kommer hjem vil jeg forkæle min behårede ganger med en stor potion hø og mig
selv med en kop dampende the.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Lene

Dato : 13-11-03 13:56

Matilde Bøgh skrev i meddelelsen >Uden at være ekspert, alle kan gå ind og
se at der er skrevet flere indlæg
>i forskellige navne fra dit IP herinde, jeg ville selv blive lidt forloren
>hvis nogle skrev indlæg som meget let kunne forveksles med mine info.

Inden du kommer alt for godt i gang, så er der lige et par detaljer, du ikke
lige har taget højde for:
A: Jeg har ingen stationær computer.
B: Jeg har i det hele taget ingen computer.
C: Jeg har en Psion som går online via min mobiltlf.
D: Mit mobil abonnement er ikke hos TDC, men hos Orange.
E: Jeg har ikke bopæl i Danmark.
F: Jeg bor i Polen.
G: Når jeg er i Danmark, så opholder jeg mig i Ørnhøj, og der er nøjagtig
28km til Herning.
H: Fra den 15-9 til den 5-11 har jeg ikke været i Danmark.
I: Da jeg kom til Danmark den 5-11 havde en eller anden person opsagt mit
abonnement hos Orange i mit navn.
J: Pudsigt nok så havde jeg indtalt på din mobilsvar at jeg ville komme hjem
fra Polen den 5-11, og at jeg den dag ville svare dig her i gruppen.
K: Jeg kender ikke personligt Anders eller Kirstine - og har heller aldrig
givet udtryk for det.
L: Jeg ved hvem Lars er ( eller rettere sagt, jeg kan huske hans hest *g* ),
men ved ikke nøjagtig hvor han bor.

Sidst men absolut ikke mindst: Jeg afleverede min Psion hos den lokale
sherif i Gdansk, han sendte den forsejlet til politiet i DK - og de har ikke
umiddelbart kunnet konstatere at der er skrevet udgående post fra nogen
anden adresse, end min egen - på selve maskinen. Hvis der postet noget af
nogen art, så er min logon og sikkerhedskode blevet hacket - - og det bliver
nu undersøgt.

Og så har jeg faktisk kun tilbage, at ønske dig tillykke med et flot 13tal
for ihærdighed. Ingen har som du evne for at piske en hadsk og paranoid
stemning op herinde!

Som jeg indtalte på din mobilsvar: Hvis man hænger folk ud som svindlere og
løgnhalse på internettet, så gør man klogt i at have beviserne i orden. Du
er jo selv selvstændig, så du ved jo alt om, hvor forsigtig man skal være
med at sværte andre til. Det kan jo skade min forretning at du udspyr
injurier og bagvaskelse om min person.

Æh, jeg glemte lige at sige, at jeg selvfølgelig kan dokumentere at jeg har
opholdt mig i Polen i det givne tidsrum. Og øøøøh, - der er mere end 30 min
kørsel mellem Herning og Gdansk, så nej, jeg bor virkelig ikke tæt på
Herning!

Lene Andersen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 13-11-03 14:33

Lene wrote:
> [...]
> se at der er skrevet flere indlæg

> Inden du kommer alt for godt i gang, så er der lige et par detaljer, du ikke

Det er ikke relevant.

> B: Jeg har i det hele taget ingen computer.
> C: Jeg har en Psion som går online via min mobiltlf.

En Psion er vel også en computer?

Hvordan bruger du "Microsoft Outlook Express 4.72.3155.0" fra en Psion?

> D: Mit mobil abonnement er ikke hos TDC, men hos Orange.

Dine posts (også i perioden mellem 15/9 og 5/11) ser *meget* ud til at
komme fra en ADSL linie ved herning (adsl-central-dimsen der hedder
hrnxx3). Det samme gælder for de andre navne der har været nævnt i denne
tråd.

De samme posts ser ud til at være sendt til dread14.news.tele.dk
oprindeligt. Den tror jeg faktisk slet ikke man kan få lov til at poste
til fra andet end TDC's eget net (ADSL forbindelser f.eks.).

> E: Jeg har ikke bopæl i Danmark.
> F: Jeg bor i Polen.

Irrelevant?

> G: Når jeg er i Danmark, så opholder jeg mig i Ørnhøj, og der er nøjagtig
> 28km til Herning.

Er der helt tilfældigvis en ADSL linie installeret dér?

> H: Fra den 15-9 til den 5-11 har jeg ikke været i Danmark.

Men postet til denne nyhedsgruppe fra en ADSL linie i Herning?

> [...]
> J: Pudsigt nok så havde jeg indtalt på din mobilsvar at jeg ville komme hjem
> fra Polen den 5-11, og at jeg den dag ville svare dig her i gruppen.

Det er vel næppe relevant i denne sammenhæng?

> K: Jeg kender ikke personligt Anders eller Kirstine - og har heller aldrig
> givet udtryk for det.

Nej, det er der vel heller ikke nogen der har antydet at du gør, eller
har givet udtryk for?

> [...]
> nogen art, så er min logon og sikkerhedskode blevet hacket - - og det bliver

Din identitet i forbindelse med posts i f.eks. denne nyhedsgruppe er
ikke bestemt af dit login. Det man kan se er, at 'From' feltet er sat
til 'Lene <hamadryad@mail.dk>'. Det kan enhver gøre.

Man kan desuden se, at posten kommer fra Microsoft Outlook Express (kan
forfalskes hvis man virkeligt vil) og fra en ADSL linie ved Herning (kan
forfalskes hvis man har den usenet server der bruges til at poste på,
eller en imellem den og den som folk ser dit post på. Du har postet til
TDC's newsserver, og de forfalsker næppe afsender-adressen.

> Og så har jeg faktisk kun tilbage, at ønske dig tillykke med et flot 13tal
> for ihærdighed. Ingen har som du evne for at piske en hadsk og paranoid
> stemning op herinde!

Hadsk. Paranoid. Hmm. Jeg er ihvertfald mistænksom. Indicierne er
efterhånden mange.

> Som jeg indtalte på din mobilsvar: Hvis man hænger folk ud som svindlere og
> løgnhalse på internettet, så gør man klogt i at have beviserne i orden.

Eller i dette tilfælde indicier.

[klip]

Jeg kan ikke lade være med at blande mig lidt, fordi jeg ved lidt om
tingene og finder indicierne tungtvejende. Du forklarer dig ikke ovenfor
særligt troværdigt, efter min mening, og jeg mener derfor stadig
indicierne er gældende.

I øvrigt synes jeg ikke der er noget galt med at poste under pseudonym,
hvis man gerne vil det af den ene eller den anden årsag. I dette
tilfælde synes jeg så måske at det var en lidt tåbelig (for os andre)
bevæggrund, men jeg har ikke noget problem med det.

-dennis

--
dennis@geysirheste.dk
http://geysirheste.dk

Fra : Lene

Dato : 13-11-03 16:23

Dennis Thrysøe skrev i meddelelsen

Klippet alt.

Jeg har overhovedet ikke har begreb om teknik, derfor afventer jeg politiets
undersøgelse af sagen - den her "spøg" har nemlig vist sig at være lidt mere
alvorlig end nogle indlæg i en ng, da der øjensynligt også er tale misbrug
af anden karakter. Kort sagt, så har jeg fået helt andre meget mere
alvorlige ting at forholde mig til lige nu!!

En Psion er ingen PC i gængs betydning.

Lene Andersen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 13-11-03 16:38

Lene wrote:
> Jeg har overhovedet ikke har begreb om teknik, derfor afventer jeg politiets
> undersøgelse af sagen -

Interessant nok. Dejligt at høre, at der findes seriøs hjælp i den type
situationer. Det vidste jeg ikke.

> [...]
> af anden karakter. Kort sagt, så har jeg fået helt andre meget mere
> alvorlige ting at forholde mig til lige nu!!

Blandt andet hvem der har postet alle indlæggende mellem 15. sep og 5.
nov. fra en ADSL linie ved Herning? Det er da lidt creepy, hvis alle de
indlæg faktisk er skrevet af en helt anden der har udgivet sig for at
være dig *og* alle de andre navne.

> En Psion er ingen PC i gængs betydning.

http://dictionary.reference.com/search?q=pc

"A computer built around a microprocessor for use by an individual, as
in an office or at home or school."

-dennis

--
dennis@geysirheste.dk
http://geysirheste.dk

Fra : Lene

Dato : 13-11-03 17:13

Dennis Thrysøe skrev i meddelelsen >Blandt andet hvem der har postet alle
indlæggende mellem 15. sep og 5.
>nov. fra en ADSL linie ved Herning? Det er da lidt creepy, hvis alle de
>indlæg faktisk er skrevet af en helt anden der har udgivet sig for at
>være dig *og* alle de andre navne.

De indlæg jeg har skrevet er mine, så meget står fast. De indlæg der er
skrevet under Lars, Anders og Kirstine er ikke mine. De er højst sandsynligt
skrevet af en og samme person. En person (læs idiot) som ikke alene har
tilranet sig adgang til at skrive fra min forbindelse, næ fjolset har
dælandyledunseme også afmeldt min telefon + bestilt en masse happengut på
internettet pr. efterkrav + muligvis haft sit fede sugerør i en af mine
travkontoer - og så oven i købet fået mig dumme godtroene torsk til at sidde
og bruge tid på at svare på det ene indlæg herinde efter det andet *skriger
og stamper i jorden af raseri*

Føj, hvor er jeg bare gal!

Føj, hvor skal den skyldige komme til at fortryde det her!

Mvh. Lene

Til Karl Smart: Du sidder jo nok og læser med herinde, og du skal så lige
vide en ting - du bliver fanget, du bliver holdt ansvarlig, og det sker
meget snart!

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 13-11-03 17:24

Lene wrote:
> Dennis Thrysøe skrev i meddelelsen >Blandt andet hvem der har postet alle
> indlæggende mellem 15. sep og 5.

> De indlæg jeg har skrevet er mine, så meget står fast.

Men allesammen skrevet fra den famøse ADSL forbindelse, og ikke fra en
Psion i Polen?

> [...]
> skrevet af en og samme person. En person (læs idiot) som ikke alene har
> tilranet sig adgang til at skrive fra min forbindelse,

Du skrev da ellers, at du ikke havde en computer. Men forbindelsen er
måske til en andens computer?

> næ fjolset har
> dælandyledunseme også afmeldt min telefon + bestilt en masse happengut på
> internettet pr. efterkrav + muligvis haft sit fede sugerør i en af mine
> travkontoer -

Hvad er en travkonto? Bankkonto?

Det er lige ved at blive underholdende, det her ;)

-dennis

--
dennis@geysirheste.dk
http://geysirheste.dk

Fra : Lene

Dato : 13-11-03 18:10

Dennis Thrysøe skrev i meddelelsen >
>Men allesammen skrevet fra den famøse ADSL forbindelse, og ikke fra en
>Psion i Polen?

Mine indlæg er skrevet på min Psion mens jeg har været i Polen, sendt via
infrarød og koblet op fra en bredbåndsforbindelse - sådan.

>Hvad er en travkonto? Bankkonto?

En travkonto er et kontonummer uden penge i, men med en kredit uden loft,
hvor man kan handle - bestille træning, betale forfights m.m. når måneden er
gået så sender DTC en regning. Alle danske præmiesummer går desuden derind -
og hvis hestene er gode nok, så er der overskud på kontoen og det sendes så
til en alm. bankkonto. Sådan er det for alle i DK.

Mvh. Lene

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 13-11-03 20:58

Lene wrote:

> Mine indlæg er skrevet på min Psion mens jeg har været i Polen, sendt via
> infrarød og koblet op fra en bredbåndsforbindelse - sådan.

Så nu er det ikke længere fra en mobil, som du skrev først? Eller mener
du GPRS med 'bredbåndsforbindelse'?

Gad vide hvorfor du så poster på en af teledanmarks newservere fra en
ADSL Ip der hører under herning?

Du må medgive at det ikke lyder særligt plausibelt?

> [...]
> og hvis hestene er gode nok, så er der overskud på kontoen og det sendes så
> til en alm. bankkonto. Sådan er det for alle i DK.

Aha. Så lærte jeg også lidt om dén verden idag. Jeg har en
islænderkonto. Den slags føres oftest i røde tal ;)

-dennis

Fra : Anet

Dato : 13-11-03 21:24

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse
> Aha. Så lærte jeg også lidt om dén verden idag. Jeg har en
> islænderkonto. Den slags føres oftest i røde tal ;)

(klip)

Åh, Dennis en islænderkonto kan da ikke komme i røde tal med det forholdsvis
lidt en islænder spiser i forhold til andre og større racer. Når jeg bare
kigger på hvor meget vores araber spiser i forhold til vores islændere. Min
mand syntes at det er at gøre grin så lidt islænderne får i forhold til. Men
begge vores islændere er lidt brede (ok har et par kilo for meget....), så
jeg er jo nød til at være lidt sparsommelig med foderet over for dem. De får
havre og så får de St. Hippolyts islænderfoder.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Pia J

Dato : 13-11-03 22:07

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> wrote in message

> Åh, Dennis en islænderkonto kan da ikke komme i røde tal med det
forholdsvis
> lidt en islænder spiser i forhold til andre og større racer.

Næ, det kommer vist mere an på, hvor mange man køber....

:Pia

Fra : Anet

Dato : 14-11-03 08:48

> "Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> wrote in message

> forholdsvis
>
> Næ, det kommer vist mere an på, hvor mange man køber....

(klip)

Da jeg stod foran og skulle købe min første islænder så sagde avleren til
mig....pas nu på for med islændere er det en, to mange.....jeg har to
islændere nu og påtænker lidt en yngre islænder også i løbet af det næste
års tid......;-0

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Pia J

Dato : 14-11-03 08:54

> [...]
> mig....pas nu på for med islændere er det en, to mange.....jeg har to
> islændere nu og påtænker lidt en yngre islænder også i løbet af det næste

Ja, de er jo ellers ikke helt billige.

Jeg må se at få lært, hvad det er I andre skærer ned på, for at skaffe alle
de krikker.... :) Det er jo ikke fodringen der koster.

:Pia

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 14-11-03 08:56

Anet wrote:
> [...]
> jeg er jo nød til at være lidt sparsommelig med foderet over for dem. De får
> havre og så får de St. Hippolyts islænderfoder.

Du har en pointe, men jeg mente det nu også mest for sjov. Hestehold
giver sjældent overskud for nogen racer (måske bortset fra travheste).

Jeg synes dog ikke fodermængden har nogen større betydning i regnskabet.
(Men det er måske fordi de spiser så lidt :)

Men vores ambition er da helt klart at få vores til at 'løbe rundt'. Det
er ingen hemmelighed.

I øvrigt fodrer vi de 20 islændere der står ved os, med alt fra en halv
liter til 2,5 liter to gange dagligt (dertil kommer hø).

-dennis

--
dennis@geysirheste.dk
http://geysirheste.dk

Fra : Anet

Dato : 14-11-03 09:24

> Du har en pointe, men jeg mente det nu også mest for sjov. Hestehold
> giver sjældent overskud for nogen racer (måske bortset fra travheste).

(klip)
Ja, jeg var godt klar over hvad du mente. Drillede bare lidt og syntes at
lidt reklame for islænderen var ok her pga. deres nøjsomhed.

> Jeg synes dog ikke fodermængden har nogen større betydning i regnskabet.
> (Men det er måske fordi de spiser så lidt :)

(klip)
Jeg kan godt se med alle de heste som I har Jer så er foderbeløbet nok ikke
helt lille også taget det mindre foderforbrug i mente i forhold til andre
racer.

> Men vores ambition er da helt klart at få vores til at 'løbe rundt'. Det
> er ingen hemmelighed.

(klip)
Ja, hvis man kan have sine egne heste gratis ved at have opstaldningsheste
så er det vist fint i dag som tingene har udviklet sig prismæssigt.

> I øvrigt fodrer vi de 20 islændere der står ved os, med alt fra en halv
> liter til 2,5 liter to gange dagligt (dertil kommer hø).

(klip)
Det er noget af en forskel men Jeres heste laver vel heller ikke det samme.
Har I også avl hos Jer eller er det nærmere noget
tilridning/opridning/træning som I praktiserer?

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 14-11-03 10:11

Anet wrote:

> (klip)
> Det er noget af en forskel men Jeres heste laver vel heller ikke det samme.

Nej, langt fra. Eksemplerneovenfor er vores føl fra i år og en hoppe der
er ifol.

> Har I også avl hos Jer eller er det nærmere noget tilridning/opridning/træning som I praktiserer?

Det er lidt af det hele: Avl, træning/tilridning, opstaldning,
køb/salg/kommision osv. Jeg laver også lidt fotografering ved siden af -
især hestefotografering.

-dennis

--
dennis@geysirheste.dk
http://geysirheste.dk

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 14-11-03 09:24

Dennis Thrysøe <dennis@geysirheste.dk> wrote:

>Hestehold giver sjældent overskud for nogen racer

Deri er jeg ikke enig. En "Hestekonto" er en konto der aldrig har røde
tal. Der findes kun plusser. Og den giver store renter!

Interesseret? Så lav dog selv en...!

Altså: En Hestekonto er en konto hvor man samler alle sine dejlige
oplevelser med sine heste. Når man så ikke lige er i nærheden af
hestene (det ER der nogen der ikke er) så trækker man nogle af
glæderne ud og fryder sig over dem.

Konceptet lånt fra Keld "Skovhest" !

>I øvrigt fodrer vi de 20 islændere der står ved os, med alt fra en halv
>liter til 2,5 liter to gange dagligt (dertil kommer hø).

20 Islændere --- HUH!!! Jeg har noget at styre efter

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Nina Svanholm

Dato : 15-11-03 10:41

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk> skrev

Jeg har en
> islænderkonto. Den slags føres oftest i røde tal ;)

*GGG*
Det gør pinto kontoer også -har tænkt på at den næste hest skal være en hvor
den konto der følger med skal have et plus foran alle tallene

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Anet

Dato : 15-11-03 11:04

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fb5f7ed$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
hvor
> den konto der følger med skal have et plus foran alle tallene

Hej Nina

Når og hvis du finder den race/hest så vil jeg gerne have et link
også....´*GGGGGG*

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Lene

Dato : 15-11-03 15:23

Dennis Thrysøe skrev i meddelelsen ...
klippet alt.

Jamen Dennis, jeg har lidt på fornemmelsen at du opfatter alt hvad jeg
skriver, pr definition er underligt eller mystisk eller kald det bare hvad
du vil....
Jeg har flere gange skrevet hvordan jeg sender mine indlæg, og skal da gerne
skrive det en gang mere for Arveprins Knud: Jeg skriver på en Psion som går
online via infrarød, som så kobler op på bredbånd.
Spørg mig ikke om tekniske detaljer, for jeg har ikke en dyt begreb på det!

Og helt ærlig Dennis, jeg vil faktisk skide en hatfuld på om du synes jeg,
eller min adfærd, eller min måde at skrive på er mystisk. Sagen er mere
alvorlig end et par tåbelige indlæg i en ng!

Mvh. Lene

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 16-11-03 17:31

Lene wrote:

> [...]
>
> Jamen Dennis, jeg har lidt på fornemmelsen at du opfatter alt hvad jeg
> skriver, pr definition er underligt eller mystisk eller kald det bare hvad

Det er ikke en korrekt fornemmelse. For en ordens skyld kan jeg da lige
nævne, at jeg flere gange har været imponeret af din viden om alt muligt
og umuligt vedrørende heste.

Men det har ikke noget med mine kommentarer at gøre. Jeg undrer mig især
over at du slet ikke modsiger de konkrete påstande, men i stedet
forklarer en masse om Psion, Orange og Polen.

> Jeg har flere gange skrevet hvordan jeg sender mine indlæg, og skal da gerne
> skrive det en gang mere for Arveprins Knud: Jeg skriver på en Psion som går
> online via infrarød, som så kobler op på bredbånd.

Også det indlæg jeg her besvarer? Der er altså en del tekniske "beviser"
der taler for noget andet.

> Spørg mig ikke om tekniske detaljer, for jeg har ikke en dyt begreb på det!

Det har jeg!

> Og helt ærlig Dennis, jeg vil faktisk skide en hatfuld på om du synes jeg,
> eller min adfærd, eller min måde at skrive på er mystisk.

Tak for den pæne formulering. Jeg nyder altid at deltage i en saglig
debat, der ikke forsøges kort af sporet...

Helt i orden at du ikke interesserer dig for påstandende. Så må vi bare
lade dem stå til troende.

> Sagen er mere
> alvorlig end et par tåbelige indlæg i en ng!

Ikke for mig. Men du har ret i at det virker tåbeligt med de indlæg, som
denne debat handler om.

-dennis

Fra : Anet

Dato : 17-11-03 09:50

> [...]
> eller min adfærd, eller min måde at skrive på er mystisk. Sagen er mere
> alvorlig end et par tåbelige indlæg i en ng!

(klip)

Det er lige nøjagtig denne grimme svaremåde som jeg gentagne gange har
frabedt mig når jeg har skrevet her i gruppen. Hvorfor kan du dog ikke svare
pænt, Lene? Som jeg ser det så skriver alle andre her i denne tråd pænt og
sobert og så kunne du da i det mindste svare igen i samme tone.
Du går uden om spørgsmålet med den outlook 4 og bliver ved at forklare om en
psion. Men en psion har da ikke outlook 4 så vidt jeg ved. Syntes du ikke
også at det er mærkeligt at Anders, Lars og Kristine ikke har svaret igen
på de spørgsmål der er rettet til dem? Og hvordan er de blevet kædet sammen
med din outlook 4 og Herning ADSL? Syntes du ikke selv at det hele lyder som
en lidt for god historie?

--
~ Hilsen
Annette ~

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 17-11-03 11:22

"Anet" <aneteng FJERNDETTEHER@hotmail.com> wrote:

>også at det er mærkeligt at Anders, Lars og Kristine ikke har svaret igen

Jeg venter også på den forklaring fra Anders om "balancehesten" )

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Lene

Dato : 19-11-03 12:54

Anet > skrev i meddelelsen
> [...]
>med din outlook 4 og Herning ADSL? Syntes du ikke selv at det hele lyder

Ser du Annette, der er en dyd jeg ikke rigtig kan bryste mig af - - Jeg ejer
ikke en engels tålmodighed, men må desværre tilstå at jeg har en tendens til
at blive drøn irriteret, når jeg igen og igen og igen og igen og igen bliver
spurgt om det samme. Og jeg så igen og igen og igen og igen og igen forsøger
at svare, efter bedste beskub med den ringe computerviden jeg har.
Min psion virker nu engang som den virker. Jeg skriver ene og alene fra den,
ligegyldig hvor i verdenen jeg befinder mig.

Jeg har ikke begreb om hverken bits, ram, adsl, outlook, eller nogen som
helst andre spidsfindigheder. Jeg kan åbne min Psion, skrive og gemme på den
+ sende mails og den slags. Det er alt, hvad jeg kan og færdig. I princippet
rummer en Psion dog alt hvad en stationær computer også kan have af
programmer. Jeg har bla. regneark og alskens mystiske programmer som jeg
ikke aner hvordan virker, eller hvad jeg skal bruge det til.

Og ja, Annette jeg kan godt blive vred, besk og arrig i min tone, når jeg
føler mig tirret længe nok - du, af alle, kan vist sagtens følge mig i det!
Du har fx kaldt mig både umoralsk, dobbeltmoralsk, dum, splitteravende gal,
tosset, ukorrekt, bedrevidende - tjah, og det er så bare et lille udpluk fra
de indlæg fra dig, jeg har gemt. Så din tone, er såmen heller ikke altid for
køn!

Tro mig Annette, det er for længe siden gået op for mig, at du ikke bryder
dig om mig, min måde at holde heste på og min måde at skrive på. Du synes
kun der er to fejl ved mig: Alt hvad jeg siger og alt hvad jeg gør! Så nu da
du ved, at jeg godt er klar over det - at jeg til fulde har forståelsen for
hvor lang din liste med mine fejl og mangler er, samt hvor meget det ligger
dig på sinde - kan vi så ikke befri resten af gruppen fra flere af den type
udgydelser ved at flytte diskussionen til en passende ng. Fx
dk.snak.mudderkastning.

Mvh. Lene

x-fut dk.snak.mudderkastning

Fra : Anet

Dato : 13-11-03 17:25

> Dennis Thrysøe skrev i meddelelsen >Blandt andet hvem der har postet alle
> indlæggende mellem 15. sep og 5.

(klip)
Hvorfor vil nogne bryde ind på din linie og skrive indlæg der støtter dig?
Folk der plejer at bryde ind eller hacke eller hvad det nu hedder plejer at
prøve at skade.

> [...]
sidde
> og bruge tid på at svare på det ene indlæg herinde efter det andet

Jamen jeg tror, at der er mange der føler sig til grin over at nogen sidder
og skriver useriøse indlæg som folk så sidder og bruger tid og svarer på.
Faktisk så ville jeg da også blive sur hvis jeg var Matilde at blive svinet
til forretningsmæssigt.

Hvis du kender Lars og hans hest. Du skriver, at du har redet distancestævne
sammen med ham og årstal og det hele så burde være en smal sag at få fat i
distanceudvalget og få hans navn og adresse. Altså hvis du mener, at Lars,
Anders og Kirstine er samme person som du skriven ovenfor.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Lene

Dato : 13-11-03 18:01

Anet > skrev i meddelelsen
> [...]
>Folk der plejer at bryde ind eller hacke eller hvad det nu hedder plejer at

At skrive nogen indlæg herinde er vel også en forholdsvis harmløs spøg, selv
om jeg synes det har skadet rigeligt alligevel, men det er kriminelt at
tilrane sig adgang til en andens computer og også kriminelt at bestille ting
+ stikke snablen i en travkonto.

> [...]
>distanceudvalget og få hans navn og adresse. Altså hvis du mener, at Lars,
>Anders og Kirstine er samme person som du skriven ovenfor.

Jeg kan ikke huske Lars, men hans hest med nyreslag. Den rigtige Lars havde
godt nok en araber, men ser du den hed ikke Karl Smart!
Jeg har alle dage været dum til at huske folks navne, men glemmer aldrig et
hestenavn. Og jeg har faktisk nogle gamle distancekalendere liggende og den
eneste hest med navnet Karl Smart er ingen araber og den blev slet ikke
redet af en mand.
En anden sjov ting: Ja, jeg har holdt fordrag i bla. Holland, men der var
mig bekendt ingen danskere med.
Sidst men ikke mindst: Jeg har skrevet artikler i US om bla. træning, men de
har aldrig været offentliggjort i DK.

Jeg kan ikke sige med sikkerhed at Lars, Anders og Kirstine er den samme,
men politiet har en formodning om det.

Den skyldige har altså snablet en hel masse informationer om min gøren og
laden fra min Psion. Og det kan såmen være et fedt, da jeg faktisk er en
røvkedelig en person uden skelletter i skabet. Det er straks mere alvorligt
når man begynder at bestille ting + suger penge fra min travkonto.

Oha, hvor er jeg bare træt af det her!

Mvh. Lene

Fra : Anet

Dato : 13-11-03 18:07

> Oha, hvor er jeg bare træt af det her!

(klip)

Ved du hvad?, det tror jeg hele gruppen er efterhånden.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 13-11-03 18:24

On Thu, 13 Nov 2003 18:06:43 +0100, "Anet" <aneteng

>(klip)
>
>Ved du hvad?, det tror jeg hele gruppen er efterhånden.

   Jamen hvorfor så ikke bare tage Lenes første indlæg ad notam
og så afvente at vi hører mere omkring politianmeldelsen?
   Lene har i øvrigt lige så meget ret til at forsvare sig mod
injurier som Matilde har. Den ret føler jeg godt nok at nogle sætter
spørgsmålstegn ved og det forstår jeg sgu egentlig ikke.

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Anet

Dato : 13-11-03 18:34

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> injurier som Matilde har. Den ret føler jeg godt nok at nogle sætter
> spørgsmålstegn ved og det forstår jeg sgu egentlig ikke.

Som jeg ser det så er Danmark et frit land og du gør bare som du vil og så
gør alle andre som de vil. Der er jo ingen der siger, at vi skal tage parti
for og imod nogle ting. Nogle har temperament til at afvente ting og andre
reagerer på ting. Men det er jo godt at vi alle er så forskellige. Jeg har
ikke opfattet, at nogen har sat spørgsmål ved om en eller to ret til at
forsvare sig eller ej. Man kan jo aldrig komme ind i en diskution ved at
lade være med at svare og svarer man så har man taget stilling. Hvert enkelt
menneske skal jo bare følge sin måde mener jeg.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 13-11-03 19:07

> Jamen hvorfor så ikke bare tage Lenes første indlæg ad notam
> og så afvente at vi hører mere omkring politianmeldelsen?

Ja, det kunne du lide, jeg er sikker på du ikke bare ville tage et notam
hvis du blev kaldt alverdens ting.

> Lene har i øvrigt lige så meget ret til at forsvare sig mod
> injurier som Matilde har.

Bob bob bob, definér lige injurier.

Den ret føler jeg godt nok at nogle sætter
> spørgsmålstegn ved og det forstår jeg sgu egentlig ikke.

Det er da helt oprigtigt meget underligt! Går du med skyklapper?

Matilde

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 13-11-03 21:00

Trine Stubbe Teglbjærg wrote:

>    Jamen hvorfor så ikke bare tage Lenes første indlæg ad notam
> og så afvente at vi hører mere omkring politianmeldelsen?

Det glæder jeg mig også til at høre mere til. Det er en spændende sag
uanset hvad der viser sig at ligge bag.

>    Lene har i øvrigt lige så meget ret til at forsvare sig mod
> injurier som Matilde har. Den ret føler jeg godt nok at nogle sætter
> spørgsmålstegn ved og det forstår jeg sgu egentlig ikke.

Jeg er også meget interesseret i noget forsvar. Men jeg mener dog at
indicierne stadig vejer tungest.

Der er ikke meget Polen over Lenes indlæg. Og der er ikke meget forskel
mellem dem hun poster idag og dem der er postet mens hun var i Polen.
Det virker alt andet lige unaturligt.

-dennis

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 13-11-03 22:33

> [...]
>
> Der er ikke meget Polen over Lenes indlæg. Og der er ikke meget forskel
> mellem dem hun poster idag og dem der er postet mens hun var i Polen.

Næh så vidt jeg kan se intet andet end at hun skriver via Sunsite, præcis
som jeg selv gør lige nu. Det tager mig ca 1/2 sekund at skifte til sunsite.

Vh Matilde

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 14-11-03 09:01

Matilde Bøgh wrote:

> Næh så vidt jeg kan se intet andet end at hun skriver via Sunsite, præcis
> som jeg selv gør lige nu. Det tager mig ca 1/2 sekund at skifte til sunsite.

Jeg har ikke bemærket nogen indlæg skrevet via Sunsite (bortset fra
Lars, eller var det Anders). Dem der kommer lige for tiden postes til

dread12.news.tele.dk (internt navn)

af

Microsoft Outlook Express 4.72.3155.0

fra

62.243.10.83 (ADSL linie ved Herning, hrnxx3)

-dennis

--
dennis@geysirheste.dk
http://geysirheste.dk

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 14-11-03 13:11

> [...]
>
> Microsoft Outlook Express 4.72.3155.0
>
> fra
>
> 62.243.10.83 (ADSL linie ved Herning, hrnxx3)

Ja, det er mig der har taget fejl af denne gang og sidste, sorry.

Fra : Lene

Dato : 15-11-03 15:27

Trine Stubbe Teglbjærg skrev i meddelelsen ...
Klip.
Den ret føler jeg godt nok at nogle sætter
>spørgsmålstegn ved og det forstår jeg sgu egentlig ikke.

Så er vi to! *s*

Mvh. Lene

Fra : Nina Svanholm

Dato : 15-11-03 10:50

Øhm, jeg tænkte på om det er så smart at du skriver alt det her hvis
politiet efterforsker sagen. Jeg ville ha´ holdt min kæft og give politiet
de bedste betingelser for at efterforske sagen..............

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 15-11-03 15:08

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3fb5fef9$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Øhm, jeg tænkte på om det er så smart at du skriver alt det her hvis
> politiet efterforsker sagen. Jeg ville ha´ holdt min kæft og give politiet
> de bedste betingelser for at efterforske sagen..............

Præcis hvad jeg også har tænkt.

Vh Matilde
Mine hestebilleder http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=3491

Fra : Anet

Dato : 19-11-03 23:26

(klip alle ederne væk)

Jeg syntes faktisk bare, at du kunne have svaret Dennis på en pænere
måde.....Det er da fint, at du igen ligger folk meninger i munden som de
ikke har sagt og skriver linie op og ned om det. Fint med mig. Hav en god
aften.....*smiler stort*

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Anet

Dato : 19-11-03 23:44

> (klip alle ederne og raseriet væk)

Til Lene

Jeg syntes faktisk bare, at du kunne have svaret Dennis på en pænere
måde.....Det er da klart, at du igen ligger folk meninger i munden som de
ikke har sagt og skriver linie op og ned om det. Udmærket, at du mener du
ved hvad jeg syntes om dig. Fint med mig. Hav en god
aften.....*smiler stort*

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 13-11-03 17:41

"Lene" <hamadryad@mail.dk> skrev i en me$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> dælandyledunseme også afmeldt min telefon + bestilt en masse happengut på
> internettet pr. efterkrav + muligvis haft sit fede sugerør i en af mine

Det må helt klart være en amatør hacker, sådan at stjæle fra dig, og
derefter smutte herind og skamrose dig, samtidig med at man udøver injurier
imod mig, jeg burde nok have anmedlt "Anders" dengang, så var din *påståede*
uskyld blevet opdaget tidligt.

Matilde

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 13-11-03 17:36

In article <3fb3ad2b$0$69946$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Lene wrote:

> Dennis Thrysøe skrev i meddelelsen >Blandt andet hvem der har postet alle
> indlæggende mellem 15. sep og 5.
>
> De indlæg jeg har skrevet er mine, så meget står fast. De indlæg der er

Bevis lige hvilke indlæg du har skrevet ... :)

Jeg vil foreslå at du kikker på noget PGP PrettyGoodPrivacy, der er
noget software der kan signere emails kryptrografisk, således at man
ved at kun en person der har den nøgle har signeret den email.
(givet, nøglen kan være spredt til flere personer, men er det
sjældent.)
Jeg vil tro at kan det bruges til email, så kan det også bruges til
usenet indlæg.

Hvis du havde sådant en system ville interesserede læsere kunne
verificere at det er DINE indlæg.

JonB

Fra : Lene

Dato : 13-11-03 16:33

Lene skrev i meddelelsen
> [...]
hjem
>fra Polen den 5-11, og at jeg den dag ville svare dig her i gruppen.

Tjah, og så kommer jeg til at bide hovedet af alt skam og stikke dig en
undskyldning - da det står helt fast at det ikke kan være dig, som har
afmeldt min telefon. Sorry!

Lene Andersen

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 13-11-03 17:42

> hjem
>
> Tjah, og så kommer jeg til at bide hovedet af alt skam og stikke dig en
> undskyldning - da det står helt fast at det ikke kan være dig, som har
> afmeldt min telefon. Sorry!

Hvad gik det indlæg liiige ud på?

Fra : Anet

Dato : 13-11-03 17:08

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 13-11-03 17:18

"

> [...]
> abonnement hos Orange i mit navn.
> J: Pudsigt nok så havde jeg indtalt på din mobilsvar

Hvad har du?? Jeg har ikke lige hørt nogle beskeder fra dig.
Jeg er forøvrigt ikke just interesseret i at tale i telefon med dig, og jeg
kan slet ikke se af hvilken grund du skulle ringe, jeg har gætte på at du
udgiver dig for at være flere personer herinde, og så undrer det mig dine
"venner" ikke står frem i nødens stund og giver til kende at de ikke er
*dig*.

> [...]
> givet udtryk for det.
> L: Jeg ved hvem Lars er ( eller rettere sagt, jeg kan huske hans hest

Hvor mon de er blevet af? Det er som om de forsvandt da vi begyndte at undre
os.

> [...]
og
> løgnhalse på internettet, så gør man klogt i at have beviserne i orden.

Hængt ud og hængt ud, jeg har *gættet* og hvis du imellem linierne tænker på
noget med politianm. så god fornøjelse, jeg er sikker på at du kommer
rigtigt "langt".

Du
> er jo selv selvstændig, så du ved jo alt om, hvor forsigtig man skal være
> med at sværte andre til. Det kan jo skade min forretning at du udspyr
> injurier og bagvaskelse om min person.

Hvis du er bange for at skade din forretning (hvad er det da for en du har?)
så skulle du nok holde dig væk fra at blive ved at køre rundt og rundt i det
samme, et problem der enten er skabt af dig selv, eller noget andet?

> [...]
min
> kørsel mellem Herning og Gdansk, så nej, jeg bor virkelig ikke tæt på

Nå jamen dog, og jeg kan jo sagtens sidde her og skrive at jeg er i
Rusland lige nu.

Matilde

Fra : Lene

Dato : 13-11-03 17:20

Matilde Bøgh skrev i meddelelsen
og hvis du imellem linierne tænker på
>noget med politianm. så god fornøjelse, jeg er sikker på at du kommer
>rigtigt "langt".

Der er lavet en politianmeldelse.

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 13-11-03 17:32

> Matilde Bøgh skrev i meddelelsen
> og hvis du imellem linierne tænker på
> >

> Der er lavet en politianmeldelse.

Så er det spændende at se hvad resultatet bliver. Jeg har engang gjort det
samme, uden videre held.

Fra : Lene

Dato : 13-11-03 17:32

Matilde Bøgh skrev i meddelelsen >Så er det spændende at se hvad resultatet
bliver. Jeg har engang gjort det
>samme, uden videre held.

Jeg tror ikke lige vi snakker om det samme - har du læst de andre indlæg?

Mvh. Lene

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 13-11-03 17:50

> [...]
> bliver. Jeg har engang gjort det
>
> Jeg tror ikke lige vi snakker om det samme - har du læst de andre indlæg?

Ja, okay nej vi snakker ikke om det samme.

Fra : Lene

Dato : 13-11-03 18:14

Matilde Bøgh skrev i meddelelsen >Ja, okay nej vi snakker ikke om det samme.

Tænkte det nok *s*

Hestene kalder - bye bye.

Mvh. Lene

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 13-11-03 19:46

"Lene" <hamadryad@mail.dk> wrote:

>Hestene kalder - bye bye.

Der sagde du noget fornuftigt )

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Anet

Dato : 13-11-03 17:52

> Sidst men absolut ikke mindst: Jeg afleverede min Psion hos den lokale
> sherif i Gdansk, han sendte den forsejlet til politiet i DK

(klip)
Sikke en rejse den må ud på så *S*.

> Som jeg indtalte på din mobilsvar:

(klip)
Hvorfor har du dog ringet til en personligt her fra gruppen af? Man har jo
stort set ret til at være anonym herinde hvis det er det som man ønsker.
Hvis man skal ringes op af masse personer fra nyhedsgrupper så kan jeg da
godt tænke på at være lidt mere anonym end jeg er nu. Jeg har skrevet i
flere nyhedsgrupper i de sidste år og ville da ikke bryde mig om at blive
ringet op i tide og utide fordi man diskutere i en nyhedsgruppe.

> [...]
> er jo selv selvstændig, så du ved jo alt om, hvor forsigtig man skal være
> med at sværte andre til. Det kan jo skade min forretning at du udspyr

Jeg læste indlægget som et """gæt""". Der er forskel på et gæt og så alt det
andet du beskylder Matilde for.

--
~ Hilsen
Annette ~>

Fra : Anet

Dato : 13-11-03 18:03

"Lene" <hamadryad@mail.dk> skrev i en meddelelse

> D: Mit mobil abonnement er ikke hos TDC, men hos Orange.

(klip)
Når man kigger på din afsender ip så ser det ud som har du et TDC ADSL i
Herning men derfor kan du jo godt have et Orange mobil abonnement også.

> I: Da jeg kom til Danmark den 5-11 havde en eller anden person opsagt mit
> abonnement hos Orange i mit navn.

(klip)
Hvordan kan nogen vide at du har et Orange abonnement mobil når du står som
TDC ADSL abonnement i ip´en? Det er jo to forskellige ting. Et
mobilabonnement er en ting og et internetabonnement er noget helt andet.
Ingen kan jo se at du har et mobilabonnement ved at kigge på dit
internetabonnement.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Lene

Dato : 15-11-03 15:05

Anet > skrev i meddelelsen
klip
>Når man kigger på din afsender ip så ser det ud som har du et TDC ADSL i
>Herning men derfor kan du jo godt have et Orange mobil abonnement også.

Jeg har ikke TDC, men Orange - en Psion virker via infarød på mobilen.

Mvh. Lene

Fra : Anet

Dato : 15-11-03 16:25

> Anet > skrev i meddelelsen
> klip
>
> Jeg har ikke TDC, men Orange - en Psion virker via infarød på mobilen.
>
> Mvh. Lene

(klip)
Ja, på det område er jeg helt blank for viden overhovedet. Min mobiltelefon
har ikke en gang ordbog indbygget..sssååå....

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 16-11-03 17:26

Lene wrote:
> Anet > skrev i meddelelsen
> klip

> Jeg har ikke TDC, men Orange - en Psion virker via infarød på mobilen.

Jeg undrer mig over, hvorfor du bliver ved med at besvare med
irrelevante fakta? I øvrigt besvarelser der afsendes fra Outlook Exprees
fra en ADSL linie ved Herning.

Kan du virkeligt ikke se, hvorfor vi er nogen der undrer os?

-dennis

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 29-10-03 09:04

"Matilde Bøgh" <matilde.fjerndetteboegh@mail.dk> wrote:

>Hvis I alle er uskyldige, hvorfor står I så ikke frem, hvad med Anders, du
>er registreret i DK hvorfor lyve om at bo i Tyskland?

Hvis Anders (hvis han eksisterer) bor i Tyskland er han nødt til at
logge på en Dansk server for at få adgang til denne gruppe. Der et så
den eneste fornuftige forklaring på et af dine spørgsmål.

For at det hele ikke ska gå agurk, så kunne jeg godt tænke mig en
forklaring fra Anders om hvad han mener med at "balancere en
travhest".

Ikke noget med at feje det væk. En ordentlig og saglig forklaring...
.... tak

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Matilde Bøgh

Dato : 29-10-03 09:23

> [...]

> logge på en Dansk server for at få adgang til denne gruppe. Der et så
> den eneste fornuftige forklaring på et af dine spørgsmål.

Okay der kan man se hvor lidt jeg ved om computere, sjovt at den så lige
smutter over samme server som Lene :)

> For at det hele ikke ska gå agurk, så kunne jeg godt tænke mig en
> forklaring fra Anders om hvad han mener med at "balancere en
> travhest".

Jeg kunne godt tænke mig at høre om hans uddannelse og hvordan det fungerer
på Veterinärmedizinischen Universität Wien, for jeg har kun hørt om at de
uddanner Dyrlæger der.

> Ikke noget med at feje det væk. En ordentlig og saglig forklaring...
> ... tak

Ja, det ville da være rart.

Matilde

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 29-10-03 10:16

Matilde Bøgh wrote:

> "Ole Braad-Sørensen" <braadso@soholm.com> skrev i

> Okay der kan man se hvor lidt jeg ved om computere, sjovt at den så lige
> smutter over samme server som Lene :)

Det er ikke serveren der er tale om. Selvom den også er den samme. Det
er headeren 'NNTP-Posting-Host: 80.62.126.206' der udtrykker, at alle
personerne sender fra de samme computere, (eller forfalsker
afsendercomputeren - men hvad skulle ideén være med dét?).

-dennis

--
dennis@geysirheste.dk
http://geysirheste.dk

Fra : Lars

Dato : 23-10-03 10:25

Lene skrev i meddelelsen <3f9661b6$0$54846$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>mellem Anne Mette og jeg, da jeg bliver bombarderet med mails fra folk der

Waaauuuw!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tillykke med det gode resultat!!!!!! Og
velkommen tilbage *kæmpe knus*
Sig mig, hvordan kunne du se hvad diagnosen var???

Kan du huske mig, jeg fik nogle råd til min hest, ( ret mange gange ) til
distancestævner. Vi red sammen et stykke af tiden til landsstævnet i
Dronninglund i 99. Du gav mig opskriften på grødomslag mod nyreslag. Din kur
virkede helt fantastisk, jeg følger den stadig og Karl Smart har aldrig haft
nyreslag siden.

Tak!!!!!!!!!!!

Hilsen Lars

Fra : Lene

Dato : 23-10-03 17:09

Lars skrev i meddelelsen

Klip.

> [...]
kur
>virkede helt fantastisk, jeg følger den stadig og Karl Smart har aldrig

Jamen hej da Lars! Og jo da, jeg husker dig fint! Godt du fik styr på syren
*s*

Diagnosen var faktisk nem at stille, fordi Anne Mettes beskrivelse af
symptomerne var så detaljeret. Så jeg sendte mit bud på diagnosen alene ud
fra hendes beskrivelse i mailen.
Seneciose er en sjældenhed, og ofte er dyrlægerne totalt rådvilde, fordi de
fokusere ret enøjet på den etårige engbrandbæger, og når den så ikke findes
på marken, bliver de forvirrede og konfuse. De færreste ved nemlig at
engbrandbæger også findes i en toårig og knapt så genkendelig udgave. De
tænker ikke på at fx høet eller halmen kan indeholde meget store mængder
giftige planter. Derudover er der ikke så mange dyrlæger som er opmærksom på
at både bjørneklo, egeblade, + under særlige omstændigheder kirsbærblade og
aprikoskerner også kan udløse denne sygdom. Jeg har set adskillige heste
med seneciose. Jeg mener det var i 94, at der døde flere hundrede trav-føl i
amerika, hvor dyrlægerne også var helt på måsen. Også her var diagnosen
seneciose, og det var så nedfaldne kirsbærblade som var synderen.
Efterfølgende da der havde været en del mediehalløj om sagen, var der et par
tilfælde af forsikringssvindel, hvor folk havde givet deres heste
aprikoskerner for at tage dem af med a liv, i håb om at få
forsikringspengene. Hvad de så ikke havde taget højde for, var hvor nemt det
er at afsløre sådan noget ved en simpel blodanalyse holdt sammen med en
analyse af maveindholdet. Et hint til dyrlægerne på de endnu levende heste
var at forgiftningen med aprikoskerner fik hestenes udåndingsluft til at
lugte af bitre mandler.

Mvh. Lene

Fra : taina

Dato : 23-10-03 12:58

"Lene" <hamadryad@mail.dk> skrev i en meddelelse

klip (hele indlægget)

Hej Lene

Godt at "se" dig igen Og tak for opfølgningen på de syge heste - det er
godt, at der er nogen som du, der både kan og vil hjælpe.

mvh. tina

Fra : Lene

Dato : 24-10-03 11:51

taina skrev i meddelelsen ...

> [...]
>
>Godt at "se" dig igen Og tak for opfølgningen på de syge heste - det er
>godt, at der er nogen som du, der både kan og vil hjælpe.

Tak Tina, dejligt at føle sig velkommen *s*

Knus Lene

Fra : Jon Eriksen

Dato : 24-10-03 09:31

..
> [...]
kan
> i specielle tilfælde udvikle giftstoffer ( bla. cyanid ).

Kirsebærblade??? Nu sidder jeg her og sveder! Har et kirsebærtræ på
folden...Er det alle sorter af kirsebær, og gælder det "kun" de nedfaldne
blade eller også de friske? Da vi beskar det for et stykke tid siden fik
hypperne lov til at hygge sig med grenene, det var måske ikke det smarteste?
Der skete ingenting, men vi var måske bare heldige? Lige nu er folden jo
altså fuld af nedfaldne kirsebærblade....

Mette

---

Fra : Lene

Dato : 24-10-03 11:35

Jon Eriksen skrev i meddelelsen ...

> [...]
>Der skete ingenting, men vi var måske bare heldige? Lige nu er folden jo
>altså fuld af nedfaldne kirsebærblade....

Hej Mette, jeg ved virkelig ikke, om der er specielle sorter som ikke kan
udvikle gift. Kirsbærblade er i sig selv ikke giftige, men - og her er det
vigtige - kirsbærblade kan i visse tilfælde udvikle giftstoffer. Når det
sker, er det et spørgsmål om specielle vejrforhold, hvor fugtigt vejr
afløses af varme i nogle intervaller som ingen rigtig har kunnet regne ud
endnu. Giften kan være så stærk, at den overvintere og optages i græsset
næste forår - og pludselig står man med en samling syge heste, som
tilsyneladende uden grund og fra en skyfri himmel er døende. Det var bla.
det som skete i amerika i 94.

Om du så vil tage chancen eller fælde dine kirsbærtræer, må blive din egen
hovedpine, men du skal nok ikke regne med at få erstatning fra forsikringen,
hvis det går galt. I USA blev der kun uddelt erstatning det første år med
dødsfald. Efterfølgende år påberåbte forsikringsselskaberne at det er
hesteejernes pligt at holde sig ajour med hvilke stoffer som kan udgøre en
fare for hestes helbred. Vil man derfor i amerika holde sine heste i
nærheden af kirsbærtræer, eller andre potentielt giftige planter, så er man
selvforskyldt i enhver hensende og derfor ikke berettiget til erstatning.

Jeg vil gætte på, at de danske forsikringsselskaber vil vride sig udenom med
den samme begrundelse.

Mvh. Lene

Fra : Jon Eriksen

Dato : 25-10-03 09:34

> [...]
>
> Jeg vil gætte på, at de danske forsikringsselskaber vil vride sig udenom

Nu er det heller ikke forsikringen jeg går op i - ville alligevel ikke få
mange basører for en astmashetter og en 18-årig ridehest med dårlige forben
- og det er jo heller ikke det der betyder noget. Det ville da være
frygteligt at komme til at forgifte sine heste, ligemeget hvor mange penge
man ville regne med at få udbetalt! Jeg blev bare så paf, for jeg vidste det
godt med egeblade, men har aldrig hørt om det med kirsebærblade før, har
altid troet at alle frugttræer var ufarlige. Men det er jo godt at lære
noget nyt! Vi må igang med saven!

Mette

---

Fra : Lene

Dato : 28-10-03 15:51

Jon Eriksen skrev i meddelelsen ...>Nu er det heller ikke forsikringen jeg
går op i

Det ved jeg godt du ikke gør Mette *ss*
Jeg var bare lidt træt, da jeg skrev svaret - og det blev derefter *blinker
kækt*

Mvh. Lene

Fra : Jon Eriksen

Dato : 29-10-03 10:48

> Det ved jeg godt du ikke gør Mette *ss*
> Jeg var bare lidt træt, da jeg skrev svaret - og det blev derefter
*blinker
> kækt*
>
> Mvh. Lene

Det er bare ok, tog det heller ikke ilde op.

Mette

---

Fra : Anet

Dato : 24-10-03 13:22

> [...]
> naturmedicin- specielt hvidløg - da al medicin som virker også har
> bivirkninger, og det sidste du har brug for, er at forstyrre den gradvise

Sådan er det jo altid lige meget om det er farmakon(lægemiddel) eller det
er naturmedicin så vil der altid i større eller mindre omfang være en
virkning og en bivirkning. Men ved hvidløget er bivirkningen jo en positiv
ting og virkningen er også en god ting.
Hvidløg har på både mennesker og dyr mange gode lindrende/helbredende og
forebyggende egenskaber. Det meste foder som købes i dag som f.eks müsli har
et tilsæt af hvidløg.
Hvidløg bruges også mod hoste, sommereksem hos islændere og andre heste der
er plaget af eksem, hudsygdomme og langsomthelende sår. Hvidløgen har
desuden en god virkning på allergi og har en antibiotisk, desificerende og
blodrensende effekt.
Ved sår og skrammer kan man komme frisk hvidløg på som vil være helende.
Insekt stik og tryksår kan også med fordel mindskes ved at komme
friskpresset hvidløg på de angrebne steder.
Jeg tror at der er rigtig mange mennesker der giver deres heste hvidløg i
forskellige former og som kan fortælle om de gode ting som hvidløg har været
medvirkende til.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 24-10-03 19:03

On Fri, 24 Oct 2003 14:21:52 +0200, "Anet" <anet49FJERN@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>forskellige former og som kan fortælle om de gode ting som hvidløg har været

   Til gengæld er hvidløg no-go hvis hesten har dårlig mave! Det
kan tarmsystemet ikke håndtere og man vil i nogle tilfælde (Måske
endda "en del" eller "mange" tilfælde) opleve at hesten går fra
foderet hvis den udfodres med hvidløg. Hvidløg er ikke ubetinget godt
for alting. I øvrigt kan mennesker med tarmproblemer som fx. diarré
heller ikke tåle hvidløg.

Fra : Anet

Dato : 24-10-03 22:09

> [...]
> foderet hvis den udfodres med hvidløg. Hvidløg er ikke ubetinget godt
> for alting. I øvrigt kan mennesker med tarmproblemer som fx. diarré

Løg er jo i det hele taget ikke godt hvis man har lidt "irriteret" mave
eller tarm. Om det så er hvidløg eller almindelige løg. Der kommer da så
ihvertilfælde en liflig duft fra anus.....

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 25-10-03 06:11

On Fri, 24 Oct 2003 23:09:04 +0200, "Anet" <anet49FJERN@hotmail.com>
wrote:

>Løg er jo i det hele taget ikke godt hvis man har lidt "irriteret" mave
>eller tarm. Om det så er hvidløg eller almindelige løg. Der kommer da så
>ihvertilfælde en liflig duft fra anus.....

   Jeg ville bare lige ha det med =) Jeg fik nemlig at vide at
hvidløg var det rene vidundermiddel - men hesten gik altså fra foderet
- han har nemlig som I nok husker dårlig mave/tarmfunktion.

Fra : Anet

Dato : 26-10-03 10:09

Bogen jeg tidligere har henvist til der hedder Hestens Husapotek kan ses her
og i omtale også.

http://www.heste-nettet.dk/lhesten/bookInfo.php?bogID=82

--
~ Hilsen