Problemmer med unlock af 3410
Fra : KristianZ

Dato : 22-10-03 11:44

Hejsa, jeg taster koden, den skriver telefoenen var ikke begrænset, jeg
smider mit Cbb simkort i, men den skriver ugyldigt simkort, nogen der ved
hvad det kan være?

-Kristian

Fra : 12unlock.dk

Dato : 23-10-03 13:43

"KristianZ" <Kristianz@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa, jeg taster koden, den skriver telefoenen var ikke begrænset, jeg
> smider mit Cbb simkort i, men den skriver ugyldigt simkort, nogen der ved
> hvad det kan være?
>
> -Kristian

Hej Kristian
CBB kører med 5 forskellige typer SIM, alle med forskellige spændinger på.
jeg har haft et par SonyEricsson T610 med samme problem.Grunden er
sandsynligvis at spændingen er for høj på dit SIM kort.
Løsning: kontakt CBB og fortæl om problemet, og de sender et nyt kort med
lavere spænding.

Mvh. Lars
www.12unlock.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-10-03 13:50

Lars skrev:

>CBB kører med 5 forskellige typer SIM, alle med forskellige spændinger på.

Hva'? Så vidt jeg ved, så findes der 3volts-kort og 5volts-kort. CBB
burde ikke have nogle af de gamle 5volts-kort, da de udgik inden CBB
overhovedet blev etableret.

Snakker vi ikke om det samme?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse ALLE Nokia-telefoner op derhjemme!

Fra : 12unlock.dk

Dato : 23-10-03 14:49

> Hva'? Så vidt jeg ved, så findes der 3volts-kort og 5volts-kort. CBB
> burde ikke have nogle af de gamle 5volts-kort, da de udgik inden CBB
> overhovedet blev etableret.
>
> Snakker vi ikke om det samme?

Jo, det tror jeg, men det var hvad de oplyste på CBB og det løste problemet
på de omtalte T610 telefoner.Hvad spændingen var på de kort kunderne fik,
ved jeg ikke, men CBB kunne fortælle problemet med høj spænding i nyere
telefoner var kendt som årsag til at visse telefoner ikke kunne acceptere
deres SIM kort. Har selv prøvet med en Nokia 7250i og CBB, fik samme fejl
"ugyldigt SIM"
Efter bestilling af nyt kort hos CBB, var problemet osse løst på denne tlf.

Mvh. Lars
www.12unlock.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-10-03 14:58

Lars skrev:

> [...]
>"ugyldigt SIM"
>Efter bestilling af nyt kort hos CBB, var problemet osse løst på denne tlf.

Jeg er ret overbevist om, at det ikke har været et spændingsproblem.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 23-10-03 16:47

> Jeg er ret overbevist om, at det ikke har været et spændingsproblem.

Det tror jeg nu. Har set meldingen Ugyldigt sim på flere Nokia modeller og
også
her hjalp det med nye kort. Sim kort ikke understøttet betyder normalt det
samme.

Der findes så vidt jeg ved 'små' sim-kort i 5V, 3.3V og 1.8V udgaver de
sidste
er dog ikke så udbredte endnu.

--
med venlig hilsen
Unlock Århus - www.unlockaarhus.dk

Kasper Vibe Grevsen
Tlf 30 222 123

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-10-03 16:54

Kasper Vibe Grevsen skrev:

> [...]
>også
>her hjalp det med nye kort. Sim kort ikke understøttet betyder normalt det

De fejlbeskeder kan også komme, hvis SIM-kortet er defekt, og der er
sikkert andre tilfælde, hvor det kan forekomme. CBB har IKKE været med
dengang man brugte 5v-kort.

>Der findes så vidt jeg ved 'små' sim-kort i 5V, 3.3V og 1.8V udgaver de
>sidste er dog ikke så udbredte endnu.

Jeg har ikke hørt om andet end 5v og 3v-kort (men det skal nu nok
passe).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 23-10-03 19:51

> De fejlbeskeder kan også komme, hvis SIM-kortet er defekt, og der er
> sikkert andre tilfælde, hvor det kan forekomme.

Ja, men sim-kort er nu temmelig robuste. Flash-chips har typisk en
levetid på op mod en million læsecykli.

> CBB har IKKE været med
> dengang man brugte 5v-kort.

Nej, men der har ikke desto mindre været nogle, der har haft problemer
med CBB-kort i nyere telefoner så de har nok opkøbt et overskudslager
i byen. Problemet ser dog ud til - i det væsentlige - at være overstået nu.

Fra : 12unlock.dk

Dato : 24-10-03 22:56

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> wrote in message news:<bn97uh$c7o$1@sunsite.dk>...

> [...]
> med CBB-kort i nyere telefoner så de har nok opkøbt et overskudslager
> i byen. Problemet ser dog ud til - i det væsentlige - at være overstået nu.

Derfor kunne de jo godt have opkøbt noget gammelt overgemt junk

> Ja, men sim-kort er nu temmelig robuste. Flash-chips har typisk en
> levetid på op mod en million læsecykli.

Nemlig, bare de ikke skal bo nabo til en magnet

Mvh. Lars
www.12unlock.dk

Fra : Brian Hansen

Dato : 18-11-03 17:23

Jeg fik også meddelelsen om, at min telefon ikke var begrænset.

Desværre har det har intet med simkortet at gøre... (min egen var låst til
Debitel).
Prøvede med kort fra Sonofon, TDC, CBB, Smarttalk...

Heldigvis havde en af mine kammerater lige købt et kabel, og derefter
virkede de overnævnte kort.

Håber det kan hjælpe dig Kasper.