Hvilken editor
Fra : Nederbasse

Dato : 22-10-03 08:09

Hej NG
Dette er sikkert et spørgsmål der har væreet oppe og vende før, men hvilken
editor er god til PHP, jeg skal bruge en editor hvor der er en grafisk
brugerflade som Frontpage/Dreamweaver og der skal være en slags validering
af koden.
Den skal bruges til 3 forskellige mennesker med vidt forskellig baggrund i
at lave web.

Lars

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 22-10-03 08:39

"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
> af koden.
> Den skal bruges til 3 forskellige mennesker med vidt forskellig baggrund i

Dine omtalte programmer er såkaldte "What You Se Is What You
Get"-programmer. Disse findes (så vidt jeg ved) ikke til PHP.

Du skal lære at kode det fra bunden, og her kan du bruge mange forskellige
editors.

Jeg personligt foretrækker "HomeSite" fra Macromedia. Her har du farvekoder,
preview-browsers og meget andet godt.

*/Henrik Pedersen

Fra : Benny Nissen

Dato : 22-10-03 09:03

"Henrik Pedersen" <hp@beone.dk> skrev i en meddelelse
> hvilken
>
> Dine omtalte programmer er såkaldte "What You Se Is What You
> Get"-programmer. Disse findes (så vidt jeg ved) ikke til PHP.

Øh, jo. Dreamweaver arbejder da fint med PHP.

--
Benny

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 22-10-03 11:18

Hejsa

> Øh, jo. Dreamweaver arbejder da fint med PHP.

Mjaeh - Dreamweaver kan hente og bringe ting til en database, og den har en
fin farvekodning af PHP-koden... men hvis man skal lave andet end at vise
data fra databasen (såsom login eller udregning af moms for bare lige at
nævne et par af de oftest brugte), så kan en WYSIWYG-editor ikke hjælpe
dig - der er man nødt til at få nallerne snavset til med kode.

Jeg bruger også selv Dreamweaver for tiden, men jeg arbejder lige så meget i
kode-view som i design-view.

Mvh.
/Thomas