Min kat går ind hos naboerne... hjælp
Fra : Carina

Dato : 21-10-03 17:51

Lige for 10 minutter siden kom der en af vores naboer og sagde at Basse igen
var begyndt at holde til oppe hos dem.. Det har været et problem før, men
hele sommeren har han holdt sig væk derfra... Han går ind ad deres kattelem
(de har selv 3 katte) og sover hos dem, og spiser deres kattes mad..

Hvad skal jeg gøre? De har prøvet at skræmme ham væk med vand.. Men han er
ligeglad..
Hvis ikke jeg kan få ham til at stoppe, må han væk herfra.. Jeg kan ikke
have at han generer mine naboer

Hjælp...

Carina..

Fra : Nina El Falaki

Dato : 21-10-03 19:04

Du kunne måske lave en løbegård til ham!!! eller prøve at gøre ham til
indekat.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Carina

Dato : 21-10-03 21:06

Der må da være en anden mulighed... Han har været vant til at være ude hele
sit liv, og jeg har 2 andre katte der sagtens kan finde ud af at færdes
ude...

Han ville blive ulykkelig som indekat... Og det er da også synd med en
løbegård..

Fra : Tournesol

Dato : 22-10-03 06:11

hej

> Han ville blive ulykkelig som indekat... Og det er da også synd med en
> løbegård..

hvorfor er det synd med en Kattegård????

Katte knus Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Britta Larsen

Dato : 22-10-03 07:39

"Carina" <tunmusen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse:

> Han ville blive ulykkelig som indekat... Og det er da også synd med en
> løbegård..

Hej Carina.

Jeg taler også af erfaringer med hensyn til løbegård. Da jeg første gang fik
kat i vores lejet hus, mente jeg også den bare skulle have lov til at gå
frit, resultatet, at den efter en måned i det fri, bare forsvandt. Så
hentede vi endnu en kat, og ja efter at have mistet to søde misser på 2 mdr.
syntes jeg ikke det var sjovt længer, derfor lavede jeg en løbegård, kattene
trives og har det godt, tros de to jeg har nu var "ude killinger" da jeg fik
dem. Jeg er heller ikke glad for at se fremmede katte på vores grund, men så
længe de gør gavn gør jeg ikke noget ved det.

Hilsen

Britta Larsen

Fra : Carina

Dato : 22-10-03 19:44

Ja ja.. men han er jo ikke blevet væk? Det er bare den ene nabo som han
åbenbart elsker at bo hos... Naboen har som sådan ikke noget imod at han er
der, men det er min egen samvittighed der gør at jeg ikke syns det er i
orden...

Og så længe de andre 2 kan færdes frit, syns jeg da også at han skal have
chancen. Derfor leder jeg efter en alternativ løsning.

Jeg mener ikke at det er synd med en løbegård på den måde altså. Bare bedre
for ham hvis han kan trives i det fri sammen med de 2 andre.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 21-10-03 22:00

Så kunne du måske indhegne hele haven?

Hvis en løbegård gøres interessant er det ikke synd.

Fra : zasha

Dato : 22-10-03 08:58

> [...]
> ude...
>
> Han ville blive ulykkelig som indekat... Og det er da også synd med en

Hej Carina
Jeg ved simpelthen ikke hvordan man får en kat til at blive væk fra et
bestemt sted - faktisk virker det umuligt :(

Var der mulighed for at lave en aftale med naboerne, at du evt. gav dem
noget kattemad hver måned mod at de så lod katten færdes frit i deres have?

Iøvrigt, så har du da en del ret i at hvis missen har været vant til at
færdes frit, så vil den sandsynligvis blive lidt utilfreds med en kattegård.
Men synd....det er det bestemt ikke, hvis du - som andre også skriver - gør
kattegården spændende med klatreting og legetøj mv.

Så hvis det er "sidste udvej" med en kattegård, så tro mig, du og kattene
bliver glade for den!

Min kattegård er det bedste kattene ved...ligesom radiatorsengen og
klatretræet :))

--
Hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Pia J

Dato : 22-10-03 13:24

> Var der mulighed for at lave en aftale med naboerne, at du evt. gav dem
> noget kattemad hver måned mod at de så lod katten færdes frit i deres
have?

Eller at naboerne en periode lukkede lemmen og manuelt sørgede for at deres
katte kunne komme ind og ud? Så opgiver han måske efter et par uger, når han
ikke kan komme ind.

Ellers har jeg hørt at nogen fanger katten i en transportkasse og så spuler
den grundigt med vandslangen inden den lukkes ud igen - så har den ikke lyst
at komme tilbage. Det synes jeg nok er lidt drastisk, jeg har selv jaget en
dominerende, fertil hankat væk fra min grund med haveslangen, men ikke
spærret den inde imens. Den lever i øvrigt i bedste velgående, hilser gerne
når jeg møder den hjemme hos sig selv, men vi har ikke set den hos os igen.

:Pia

Fra : Carina

Dato : 22-10-03 19:49

> [...]
deres
> katte kunne komme ind og ud? Så opgiver han måske efter et par uger, når

Deres kattelem er i stykker, så den kan ikke lukkes.. men idéen er supergod
faktisk..

> [...]
gerne
> når jeg møder den hjemme hos sig selv, men vi har ikke set den hos os

Sidste gang han var deroppe spulede de ham med haveslangen, men han er
overhovedet ikke bange for vand... han er totalt ligeglad..

Fra : Carina

Dato : 22-10-03 19:47

> Hej Carina
> Jeg ved simpelthen ikke hvordan man får en kat til at blive væk fra et
> bestemt sted - faktisk virker det umuligt :(

Næh, jeg ved det heller ikk (

> Var der mulighed for at lave en aftale med naboerne, at du evt. gav dem
> noget kattemad hver måned mod at de så lod katten færdes frit i deres
have?

Ja, måske ku det være en ide? Problemet er bare at han ikke kun bliver i
haven... han færdes i deres hus som om han havde boet der hele sit liv...