Ved nogle hvornår Dansk Demografisk Databa~
Fra : Michael Preben Dunca~

Dato : 21-10-03 14:47

Jeg har nu i 5 dage prøvet at søge på http://ddd.dda.dk og hver gang endt op
med error
Er der nogle der ved hvornår serveren kommer op igen, for jeg håber ikke det
bare er mig
der får denne fejl.
HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Internet Information Services
Technical Information (for support personnel)

a.. Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80040E31)
Timeout expired
/asp/soeg_dk_enkel_sp.asp, line 158

Michael Duncan
Duncan-Bendix@mail.tele.dk

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 21-10-03 14:55

On Tue, 21 Oct 2003 15:46:54 +0200, "Michael Preben Duncan-Bendix"
<Duncan-Bendix@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg har nu i 5 dage prøvet at søge på http://ddd.dda.dk og hver gang endt op
>med error

Herfra fungerer det upåklageligt. Men hvis du kigger på info-siden vil
du se, at der står noget om "store søgninger", som kan give timeout.
Måske du skal indskrænke din søgning med lidt flere og mere præcise
kriterier?
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 21-10-03 15:26

> [...]
> du se, at der står noget om "store søgninger", som kan give timeout.
> Måske du skal indskrænke din søgning med lidt flere og mere præcise
-----
Også hvad jeg har erfaret. Store søgninger giver irriterende timeout.
Men også forholdsvis mindre søgninger giver error.
Det undrer mig at det skal være sååååh sent at søge, men nu det har aldrig
været verdens hurtigste server, det kræver somme tider at man går ud og
laver kaffe medens blodtrykket falder og et lille "nødvendigt ærinde" kan
man såmænd også nå
Flemming Svendsen, Korsør.

Fra : Michael Preben Dunca~

Dato : 21-10-03 15:38

Jeg har prøvet af lave små søgninger.

Jeg søger f. eks. på Prieskorn, København 1801

og det er ikke fordi den arbejder/hænger længe " Timeout kommer med det
samme"

Ro hilsen
Michael Duncan
Duncan-Bendix@mail.tele.dk

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 21-10-03 15:47

On Tue, 21 Oct 2003 16:38:28 +0200, "Michael Preben Duncan-Bendix"
<Duncan-Bendix@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg har prøvet af lave små søgninger.
>
>Jeg søger f. eks. på Prieskorn, København 1801

Der findes ingen Prieskorn i København 1801.
--
Lars J. Helbo
lars@helbo.org

Fra : Inger Buchard

Dato : 21-10-03 15:22

Jeg sendte en fejlmelding i morges - det synes jeg er så konstruktivt - og
fik hurtigt svar om, at fejlen var rettet; nu har jeg en fin forbindelse til
ddd.dda.dk

mvh

Inger Buchard

"Michael Preben Duncan-Bendix" <Duncan-Bendix@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3f9538c9$0$27438$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Jette Toftegaard Ped~

Dato : 21-10-03 18:53

> [...]
> Technical Information (for support personnel)
>
> a.. Error Type:
> Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80040E31)

Jeg har ikke de store problemer. Og skulle der komme et time out - nå ja
hvad så. Det er en fritidsfornøjelse at søge - for mig i hvert fald.
Samtidig er jeg da glad for at databasen er der - mere end jeg er træt af
databasens/serverens eventuelle mangler. Tænk alle de timer og alle de
kilometer, den har sparet mig for.

Fra : Jette Toftegaard Ped~

Dato : 21-10-03 18:56

"Jette Toftegaard Pedersen" <jetteSLET@nebrot.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Samtidig er jeg da glad for at databasen er der - mere end jeg er træt af
> databasens/serverens eventuelle mangler. Tænk alle de timer og alle de

UPS - undskyld - mnaglede vist at skrive under

Fra : Lisbet

Dato : 22-10-03 11:28

hej !

Jeg vil også lige nævne, at jeg har store problem med DDA-databasen her på
det sidste.
Selv om jeg søger helt ned på sogne niveau, får jeg ofte en fejl. Tit er det
næsten bedre kun at søge på amtsniveau.
I den forbindelse tænke jeg på, om man ikke kunne få en anden fejlbesked,
hvis man søgte efter en person, som ikke fandtes ?

Når jeg føler, at jeg ikke kan komme igennem, forsøger jeg altid at søge
efter en jeg kender og ved skal være der, som oftest får jeg også fejl her
og det selvom jeg sidder på en hurtig Internet forbindelse.

Ellers er databasen utrolig god og givtig, der er jo også derfor, man bliver
ked af det. når man ikke kan komme igennem.

Mvh
Lisbet