Teste linje,central (kobber)??
Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 21-10-03 14:43

Hej Ng.

Er der nogen der kan give lidt flere oplysninger ang. centraler og lign.

Jeg har en 512/128 hos Tele2 og har bestilt en opgradering til 2 mbit.
Den kan jeg ikke få da kobberet er "dårligt" , ej heller en 1 mbit.

Jeg bor i Farstup på Nordfyn.

Min kammerat bor LANGT ude på landet (Bogmose,Bogense) men han har 2 mbit
hos Tele2
Kan det virkelig passe ???

Kan man tjekke det eller skal man bare stole på Tele2???

Hvordan og hvem skal man henvende sig til for at evt. få noget info om, om
der bliver lagt nye klabler ???

På forhånd tak

Mvh en skuffet mand

Fra : Claus O

Dato : 21-10-03 14:59

"[SANTA]-Cinnober" <123@456.78> wrote

> Den kan jeg ikke få da kobberet er "dårligt" , ej heller en 1 mbit.
>
> Jeg bor i Farstup på Nordfyn.

Har du isdn, da spørg om det er muligt med pstn.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-10-03 15:03

"[SANTA]-Cinnober" <123@456.78> skrev :

>Jeg har en 512/128 hos Tele2 og har bestilt en opgradering til 2 mbit.
>Den kan jeg ikke få da kobberet er "dårligt" , ej heller en 1 mbit.

Det største problem er upload, kan du nøjes med 128 op, så kan
Cybercity tilbyde en 2048/128 til kr. 545,00.

Det skulle der være større mulighed for at få.

>Hvordan og hvem skal man henvende sig til for at evt. få noget info om, om
>der bliver lagt nye klabler ???

Da der ikke er forsyningspligt på adsl, så skal du nok ikke regne
med at der bliver nedlagt nye ledninger, så længe de eksisterende
rækker til pstn og isdn.
(Blot min fornemmelse, har ingen anelse om det er tilfældet)
--
Knud

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 22-10-03 14:26

> Det største problem er upload, kan du nøjes med 128 op, så kan
> Cybercity tilbyde en 2048/128 til kr. 545,00.
>
> Det skulle der være større mulighed for at få.

Hmm kunne det tænkes at man kunne det samme hos Tele2??

Altså få en 2mbit/128 og betale for en 2 mbit/512???

Fra : Claus O

Dato : 22-10-03 14:54

"[SANTA]-Cinnober" <123@456.78> wrote

> Altså få en 2mbit/128 og betale for en 2 mbit/512???

Hvad med du meldte ud om du har isdn/pstn?
Tele2 videresælger jo bare for tdc branchesalg,
så mon Tele2 kan klar så store udfordringer.......

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 23-10-03 14:29

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> "[SANTA]-Cinnober" <123@456.78> wrote

> Hvad med du meldte ud om du har isdn/pstn?
> Tele2 videresælger jo bare for tdc branchesalg,
> så mon Tele2 kan klar så store udfordringer.......

okay jeg har ikke ISDN så det må være det andet så....

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-10-03 15:09

Hej [SANTA]-Cinnober, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> 1 mbit.
>
> Jeg bor i Farstup på Nordfyn.
>
> Min kammerat bor LANGT ude på landet (Bogmose,Bogense) men han

Nemt.
Problemet mht. maksimale hastigheder er ikke, hvor langt ude på landet
man bor (uanset der i praksis ofte er en sammenhæng).
Problemet er dels kobberets kvalitet (inkl. diverse dåser undervejs) og
dels afstanden til centralen, man er opkoblet på.

Som analogi kan du bruge en almindelig ledning og noget strøm. Jo
længere den er, jo mere tab (modstand) er der undervejs. Jo dårligere
den (inkl. dens svageste punkt) leder, jo mere tab... etc.

(Det *er* altså en analogi. Ved fx DSL er de konkrete forhold noget
mere kryptiske).

> Kan man tjekke det eller skal man bare stole på Tele2?

Jeg kan ikke se nogen grund til, de ikke skulle fortælle sandheden. Men
reelt er det formentlig via TDC, de har deres informationer, da det er
TDC's centraldåser, de lejer plads på.

> Hvordan og hvem skal man henvende sig til for at evt. få noget
> info om, om der bliver lagt nye klabler ?

Det er TDC, der lægger dem. Om du så kan få nogen oplysninger om det
hos dem er en anden sag.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-10-03 14:37

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke se nogen grund til, de ikke skulle fortælle sandheden. Men
> reelt er det formentlig via TDC, de har deres informationer, da det er
> TDC's centraldåser, de lejer plads på.

Og eftersom TDC antageligvis tjener mere på at sælge en større linje til
Tele2 er deres begrundelse for at lyve også ret lille.
Der er dog det forhold at TDC efter denne gruppe at dømme "tager chancen"
med egne kunder (fordi det er dem selv der får bøvlet ved problemer) mens
man kun leverer til Tele2 hvis man er helt sikker på at linjen kan køre
stabilt.
Tilsvarende at TDC's erhverslinjer har større kvalitetskrav end
privatprodukterne

Fra : Claus O

Dato : 22-10-03 21:59

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> man kun leverer til Tele2 hvis man er helt sikker på at linjen kan køre stabilt.

Ja, for Tele2 er BARE SÅ LORTE stabilt,
det er da kun nede nogle få gange om dagen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-10-03 22:08

> Ja, for Tele2 er BARE SÅ LORTE stabilt,

Nu er der jo andre ting mellem dig og internettet end den stump TDC leverer.
Ikke at jeg ved hvor fejlene opstår.

Fra : Claus O

Dato : 23-10-03 08:24

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> Nu er der jo andre ting mellem dig og internettet end den stump TDC leverer.
> Ikke at jeg ved hvor fejlene opstår.

Jeg tror du misforstod mig *ret* kraftigt.