TDC bredbånd og trådløs Netgear Router
Fra : Linda

Dato : 21-10-03 08:21

Hejsa

Jeg har lige fået ADSL PPPoE fra TDC.Det virker fint, hvis jeg blor
kobler én PC direkte i ADSL modemet.
Jeg har så fået en Wireless Router fra Netgear(FM114b), men det kan
jeg simpelthen ikke få til at virke.
Jeg kan fint gå ind ind i opsætningen og vælge, at det er PPPOE, men
jeg få ingen forbindelse.
Jeg kan pinge forskellige IP-adresser, f.eks. google.dk m.fl. men jeg
kan ikke se internetsider?

Er der nogle, der har en forklaring, en vejledning eller selv har en
lignende løsning?

Hilsner fra

Linda

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-10-03 08:30

mail@lgmj.dk (Linda) skrev :

>Jeg har så fået en Wireless Router fra Netgear(FM114b), men det kan
>jeg simpelthen ikke få til at virke.

news:dk.edb.netvaerk er gruppen til spørgsmål om routere.
--
Knud
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?

Fra : Lasse

Dato : 21-10-03 18:36

Hej Linda

Du skal være opmærksom på at med en PPPoE løsning har du kun én IP-adresse.
Denne IP leases til dit udstyr i en time af gangen. Det betyder at IP er
låst til MAC-adressen på fx dit netkort.

Hvis du har været på nettet med din PC, direkte på modemet, vil der altså gå
en time inden din nye router kan tildeles en IP fra DHCP-serveren.

Og så lige det dumme...
Du har selvfølgelig husket, at taste kundenummer og adgangskode i routeren.

Mvh

/Lasse

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 22-10-03 00:30

"Lasse" <lachrisFJERNDETTE00@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis du har været på nettet med din PC, direkte på modemet, vil der altså

> en time inden din nye router kan tildeles en IP fra DHCP-serveren.

Hej Lasse.

Du blandet PPPoE sammen med DHCP. Det er korrekt at man med PPPoE løsningen
kun har én IP adresse (1 PPP session). Denne låses dog ikke til kundens
udstyr på nogen måde. Det giver kun mening at snakke lease-tid på
forhindelser hvor IP adressen tildeles via DHCP, som den altså ikke gør på
en PPPoE løsning.
--
Venlig hilsen
Kasper Bøggild