Asus A7V333 genstart/shutdown problemer!
Fra : Lasse

Dato : 21-10-03 06:40

Davs!

Jeg har fået et lidt underligt problem med ovenstående motherboard!

Hver ENESTE gang jeg forsøger at genstarte PC'en via f.eks. "genstart" i
Windows, så går computeren i en suspend-to-ram lignende tilstand. Det sker
ikke kun i Windows. Hvis jeg f.eks. er i DOS, og laver en reset med keyboard
(ctrl+alt+delete), så sker nøjagtig det samme. PC'en lukker ned med det
samme. Alle blæsere og diske stopper, men der forbliver lys i powerlampen.
Jeg kan ikke starte PC'en med keyboardet, men bliver nødt til at starte den
via powerknappen.

Når jeg har trykket på powerknappen, så starter PC'en dog godt nok igen, men
der komme ikke noget signal til min monitor. Disk-activity lampen lyser
konstant, og der bliver ikke bootet. Jeg bliver så nødt til at slukke
computeren helt via power knappen bag på computeren. Efter ca. 15-20
sekunder kan jeg så tænde computeren igen. Jeg havner så automatisk inde i
BIOS, der fortæller, at der var en fejl under det sidste startop forsøg. Jeg
gemmer så BIOS indstillingerne for at komme ud af BIOS, hvorefter computeren
i 7 ud af 10 tilfælde slukker .... igen! (ret belastende efterhånden...!)

Nu skal jeg så starte hele proceduren forfra... og med lidt held, så kommer
jeg ind i windows igen!

Computeren har opført sig således gennem længere tid, men har aldrig været
det helt store problem, da jeg altid bruger hibernate funktionen, og
genstart sjældent har været relevant! Men i går aftes, var jeg væk fra min
PC en times tid, og da jeg kom tilbage til den, havde den lukket ned af sig
selv, hvilket jeg tager som et forholdvist dårligt tegn

I maskinen har jeg følgende:
Asus A7V333
AMD XP 2000+ (ikke clocket!)
512 MB Samsung DDR RAM (ikke clocket!)
3 harddiske
1 Promise ATA 66 controller
Asus V7700 Deluxe GFX kort
1 DVD drev, og 1 DVD brænder
3 ekstra blæsere
BIOS 1012 (var der også inden problemet begyndte)

CPU temperaturen overstiger aldrig 60 grader under load!

Jeg har ingen anelse om, hvad der kan være galt! Jeg har forsøgt at lede på
google, samt her inde i gruppen, men jeg har ikke kunne finde noget om nogen
der har haft lignende problemer!

Hvis du har nogen forslag, eller har oplevet lignende, så skriv endelig
tilbage!!!

Med venlig hilsen
Lasse

(udskift .com med .dk i email)