Hvor kan man se temp på de forskellige tin~
Fra : Kaasing

Dato : 20-10-03 21:20

Hej
Jeg kan se at i alle slynger om jer med temperaturer på alt muligt inde i
computeren. Hvor kan i se de temperaturer henne? Jeg kan kun se dem i bios,
men det er jo under opstart, og da må man jo formode at det hele stadig er
køligt.
Min konfig er som følger:
Kabinet: Aopen HQ48ProA-P4,MIDI ATX blå

Bundkort: ASUS A7N8X Deluxe/GD, nForce2

Grafikkort: POW GeforceFX FX5600, 256MB RAMDDR, TV
OUT

RAM: 2x512MB DDR2700-RAM

PROCESSOR: AMD ATHLON BARTON XP 2800+/333

Køler: ThermalTake Silent Viking II

HD1: Maxtor +9 SATA 160 GB, 8MB Fluid

CD-RW: Plextor PleXwriter 24/10/40A

Jeg bruger iøvrigt win XP SR1

/Poul

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 21-10-03 08:28

> [...]

bios,
> men det er jo under opstart, og da må man jo formode at det hele stadig er

Da du har et ASUS bundkort, kan du bruge ASUS Probe til at måle din CPU's
temp. samt temp. på motherboard. Vær dog opmærksom på at ikke alle
versioner viser korrekt temp.
Der findes også et program som hedder MBM (MotherBoardMonitor) som du kan
downloade gratis. Det kan aflæse temp. og rpm på dine blæsere etc. etc.
Hvis du også vil vide temp. på din harddisk (ikke alle understøtter dette)
kan jeg anbefale et program som hedder DTemp.

> /Poul

Mvh.

Kenneth

Fra : Kaasing

Dato : 21-10-03 09:22

Tak det var lige et jeg manglede. Hvad er maks/min grænserne for henholdsvis
CPU, MB, HD og CPU Fan ?
ASUS Probe måler CPU 51grader MB 28grader CPU FAN 2109rpm
Og DTemp siger at min HD er 47 grader

/Poul

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3f94e006$0$30065$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 21-10-03 10:13

> [...]
henholdsvis
> CPU, MB, HD og CPU Fan ?
> ASUS Probe måler CPU 51grader MB 28grader CPU FAN 2109rpm

CPU: 85-90 grader.
MB: 60-70 grader.
HD: 55 grader.
CPU Fan: ?

Disse temp. er vejledende. Du skal endelig ikke forsøge at komme derop.
Hold dig gerne LANGT under. Din CPU temp. og din MB temp. ser helt fine ud,
dog synes jeg din harddisk er en anelse for lun. Dog ikke noget
alarmerende.

Til sammenlign. kan jeg fortælle dig at min Barton 2500+ cpu (1833@2100 MHz)
ligger på 45 grader i idle og ca. 48-50 grader i full load. Mit ASUS A7V333
MB ligger på omkring de 25-27 grader konstant. Mine Seagate harddiske
ligger konstant på 27-33 grader.

Jeg har dog også en del kabinetblæsere til at skabe et "sundt" airflow i
kabinettet.

> /Poul

Mvh.

Kenneth

Fra : Kaasing

Dato : 21-10-03 20:00

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i
en meddelelse news:3f94f899$0$30083$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> ligger konstant på 27-33 grader.
>
> Jeg har dog også en del kabinetblæsere til at skabe et "sundt" airflow i

Hej

Tusind tak for indlægget. Jeg satte selvfølgelig straks en HD køler i, en
Q-Tec til 69,- +moms, det hjalp, min HD har nu en temp på 24 grader, og
computeren larmer ikke mere end før Tror iøvrigt der kom mere flow i
kabinettet, CPU er også faldet til 40 grader.

/Poul

Fra : henrik59

Dato : 27-10-03 10:59

"Kaasing" skrev d. 21-10-03 20:00 dette indlæg :

CPU er også faldet til 40 grader.

> /Poul

Du kan komme meget længere ned, til gavn for din CPU og din elregning.
Og endda uden ekstra hardware! Prøv sharewareprogrammet CPUidle, som du
kan hente på nettet (husk at registrere efter afprøvning). Det sænkede
min CPU fra 42-44 gr. til 29 grader! Programmet er meget let at sætte
op. Det virker ved at sætte CPU'en på standby, når den ikke bruges.

Venlig hilsen

http://www.kandu.dk/