Grønthandel på Valby Langgade
Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-10-03 20:13

Jeg søger oplysninger om en grønthandel på hjørnet af Valby Langgade
og Toftegårds Allé, samt dens indehavere. Indehaveren hed Niels
Kristian Nielsen Agerup (født på Agerupgård i Espe sogn 1886) og hans
kone hed Jensine Jensen Højgaard (født i Hvidbjerg på Mors 1890). Ved
vielsen var han handelsgartner i Fårevejle.

Hun var født i 1890 og de blev gift i 1912 på Mors. Angiveligt
flyttede konens mor (Petrea Cecilie Støvlbæk) og stedfader (Jens
Møller Jensen) fra Mors ind hos dem på deres gamle dage.

X-postet i "Genealogi" og "Lokalhistorie". FUT Lokalhistorie.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Bent M. Olsen

Dato : 26-10-03 16:48

Hej Kurt H.
Agerup var grønthandler i Toftegaards alle, jeg kan ikke gadenr. men jeg kan
se efter næste dag. ( ca næsten fra hjørnet fra Rughavevej ) Jeg kan huske
ham fra 1930'erne og hans kone og hans datter (døtre), forretningen lukkede
ca 1950-60
Han ligger begravet i Vestre Kirkegaard i København

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-10-03 17:49

Sun, 26 Oct 2003 16:47:56 +0100, skrev Bent M. Olsen:

> [...]
>ca 1950-60
>Han ligger begravet i Vestre Kirkegaard i København

Jubiii, der er bid Jeg flyr dig lige en mail privat.