win me og 2000 i dual boot, hvordan kan je~
Fra : Santa Xcaze

Dato : 11-04-01 17:48

Ved godt dt er off topic...
Ehm hvordan kan jeg komme til at køre Me i safemode???NGN foreslag???
Kan man konvertere til Win 98 SE fra ME uden at skulle installere Win 2000
igen???
PLZ HELP ME

Santa Xcaze

Fra : Fl Slabiak

Dato : 11-04-01 22:05

On Wed, 11 Apr 2001 18:47:39 +0200, "Santa Xcaze" <nothing@nogood.dk>
wrote:

> [...]
>Ehm hvordan kan jeg komme til at køre Me i safemode???NGN foreslag???
>Kan man konvertere til Win 98 SE fra ME uden at skulle installere Win 2000

Kan du ikke boote op i WinME finde og rette i msdos.sys og indsætte
flg linier.
BootMenu=1 ; viser bootmenuen
BootMenuItem=1 ; vælger menu 1 som default
BootMenuDelay=30 ; venter 30 sekunder før der bootes.

Så skulle du kunne boote WinME i SafeMode.

Msdos.sys er som default skrivebeskyttet så fjern det først.

Fra : Bear

Dato : 12-04-01 00:31

> Ehm hvordan kan jeg komme til at køre Me i safemode???NGN foreslag???

Kan man ikke trykke F8 når der står starter Windows?

> Kan man konvertere til Win 98 SE fra ME uden at skulle installere Win 2000
> igen???

Jo, bare slet Windows og Program Files bibliotekerne i DOS og start en ny
installation af Win98. Ikke noget med at slette alle filerne ved roden af
C-drevet, da nogle af dem bruges af WinNT

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Santa Xcaze

Dato : 12-04-01 11:12

Tak :)
Nej man kan ikke trykke F8 det tilhører Win2000 kommando promten...Men det
lykkedes mig at fjerne problemet :)
Men tak for tippet om installaion af WIn 98 se :)
TAkker

Fra : Pjn

Dato : 12-04-01 14:10

Hej

Hvad var så problemet ?? Jeg har måske det samme....

Per Just

Fra : Santa Xcaze

Dato : 13-04-01 15:12

Altså hvis du bare vil ind i safemode i WinME så kør Dual Boot og vælg Win
ME og mens den starter Win ME op så genstart og vælg Win ME igen, så kan du
vælge safemode...

Angående WinME/Win2000 til Win98SE/Win2000 så slet Windows folderen og
eventuelle programmer som skulle være tilknyttet din winME installation
(Office etc ...)
Og så smid en boot disk i og vælg win98se cden og skriv så setup i roden af
cd'en og ikke inde i x:\win98\ kataloget da den her vil prøve at slette dine
bootini, mens den ved den metode jeg beskriver kører scandisk og installere
Win98se bagefter no problem!!!