tele2 vs webspeed, erfaringer søges
Fra : Jakob

Dato : 20-10-03 14:12

Jeg flytter til en lejlighed hvor jeg har mulighed for at få disse to
forbindelser i 512/128. Ligenu hælder jeg mest til tele2 løsningen og
vil derfor gerne høre fra brugere af deres service. Er der nogen
fordele/ulemper man skal være opmærksom på ved ADSL vs
kabeltvforbindelse ?? Til teledk's fordel taler at de åbenbart er istand
til at levere en funktionel forbindelse med det samme hvor der ved tele2
er 4-6 ugers ventetid, det virker sgu da som obstruktion fra teledk's
side

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter Anskjær

Dato : 20-10-03 16:34

"Jakob" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at levere en funktionel forbindelse med det samme hvor der ved tele2
> er 4-6 ugers ventetid, det virker sgu da som obstruktion fra teledk's

Jeg har ikke selv nogen erfaringer med hverken Tele2 eller Webspeed. Dog har
jeg hørt meget dårligt om webspeed ang ustabilitet. Og så kan jeg da lige
nævne at TDC lod mig vente 5 uger på at blive kunde hos dem, så det er
faktisk ikke kun de andres kunder de lader vente. Begrundelsen var at de
havde meget travlt i øjeblikket.

Mvh
Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-10-03 18:18

"Peter Anskjær" <m@ybe.not> skrev :

>Dog har
>jeg hørt meget dårligt om webspeed ang ustabilitet.

Det skulle da være løst for lang tid siden, det var da vidst kun
i begyndelsen, der var det.
--
Knud

Fra : Kim

Dato : 22-10-03 10:06

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse >
> Det skulle da være løst for lang tid siden, det var da vidst kun
> i begyndelsen, der var det.

Så er begyndelsen meget lang her, jeg har haft webspeed siden marts 2001,
jeg er koblet op i 4600 området, og det er da nede minimum 3-10 timer om
måneden :)

Fra : Jakob

Dato : 23-10-03 10:46

> Så er begyndelsen meget lang her, jeg har haft webspeed siden marts 2001,
> jeg er koblet op i 4600 området, og det er da nede minimum 3-10 timer om
> måneden :)

Nu har jeg valgt og det blev tele2 selvom de har en UHØRT lang
leveringstid på 5 uger... . Det der var udslagsgivende er at webspeed
vil have 45 kr om måneden for en fast IP, det er da lidt grotesk, hos
tele2 er det gratis, så hurrahhhh for liberaliseringen på telemarkedet

Hygge

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 20-10-03 19:12

> nævne at TDC lod mig vente 5 uger på at blive kunde hos dem, så det er
> faktisk ikke kun de andres kunder de lader vente. Begrundelsen var at de
> havde meget travlt i øjeblikket.

regner egentlig med at det bliver tele2

Hygge

Jakob

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-10-03 23:28

Jakob ingen@mail.dk skrev dette:

> regner egentlig med at det bliver tele2

Jeg, og adskillige jeg kender, er skiftet til Tele2 til vores store og
fulde tilfredshed.

Dog er der ret mange der har været utilfredse, idet de ikke har kunnet
opnå de lovede hastigheder, og installationsterminerne har det også
knebet med at kunne overholde for en del.

Men det værste skulle vist være overstået nu, så i al fald langt de
fleste nu har den hastighed de skal have, og lovede
installationsdatoer bliver vist også rimeligt overholdt.

- der lige vil holde et par dages ferie på
solskinsøen Bornholm