Hundetoilet ?
Fra : Jo-Ann

Dato : 11-04-01 17:07

Hejsa !

Ja, jeg er en af dem som har fået "forårskuler" som så mange andre..og bruge
en del tid i haven lige nu.

Ja, og så er det jo jeg igen irriteres en anelse over alle "høm'erne" på min
græsplæne..

Jeg ved at nogle hunde helt fra små lærer at de kun "må" et bestemt sted i
haven...ja, og det tror jeg såmænd også jeg vil lære "mine små".

Jeg fået en ide om at lave "en slags sandkasse", måske med noget lidt "groft
grus" på, så må det da være nemt lige med en rive at "samle det" som så
gerne skulle ligge der !

Er der nogle som har lavet et "hundetoilet" i deres have, og hvis ja,
hvordan har de så lavet det ?

Mvh

Jo-Ann

Fra : Doggy

Dato : 11-04-01 22:39

Hej Jo-Ann

Vi har lavet et hundetoilet i vores have. Vi lagde store havefliser i
bunden,det gør det meget lettere når man skal udskifte sandet. Derefter
lavede vi en firkant af tykke bjælker,som vi skruede sammen med
vinkelbeslag.
Bjælkernes tykkelse skal afhænge af hvor høj en kant du vil have omkring dit
toilet.Så lægger du firkanten ovenpå fliserne og fylder op med sand eller
grus og så er dit hundetoilet færdigt.
Hvordan du så får hundene til at bruge toilettet er en helt anden sag. Vi
forsøgte os med at gå med ud i haven når hundene skulle luftes og så når de
skulle til at sætte sig og besørge,så skyndte vi os at føre dem hen i
sandkassen.I ca. 50 % af tilfældene gjorde de det i sandet og i de andre 50
% var de alle mulige andre steder i haven.Måske der er andre der har en god
ide´til hvordan man lærer sin hund at bruge toilettet ?

Hilsen
Merete

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 11-04-01 23:29

Jo-Ann <joann@rhodesian-ridgeback.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9b1viv$mch$1@sunsite.dk...

> Ja, og så er det jo jeg igen irriteres en anelse over alle "høm'erne" på
min
> græsplæne..

Nu har de hm hmere aldrig kunne få mit p-s i kog .. idet jeg for det første
jo går tur med mine hunde hvor de i reglen forretter deres nødtørtf på
netop dette område ... dernæst har jeg gjort mig til en vane lige hver
formiddag og hver aften inden det bliver for mørkt at fjerne de få
hundelorte der skulle ligge i haven ... det tager kun ganske få minutter og
man er fri for at ærgre sig over dem ... og gøres det hele året rundt er
haven altid fri for ret meget mere end max en enkelt hunde hmhm ....og den
er jo lett og hurtig at fjerne ...og man er fri for at vade rundt i disse
efterladenskaber ....

MVH Ami

Fra : Stine

Dato : 12-04-01 23:07

Da jeg fik Queen, boede jeg et sted hvor der var hundetoilet. Vældig fint me
dhegn og sand. Queen vænnede sig hurtigt til at gå på WC når hun skulle. Alt
gik fint indtil jeg var på besøg en weekend hos mine forældre. Der var ikke
noget sand. og Queen holdt sig i 1½ døgn før hun endelig satte sig på
græsset. Derefter vænnede jeg Queen af med at bruge toilettet. Så hellere
samle op
Stine