Erfaringer med jay.net
Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 19-10-03 18:03

Ohøj folkens

Jeg vil lige høre om der skulle være nogen af jer der ligger inde med
erfaringer med jay.net, og vil berette derom. Hvis det er tilfældet, vil
jeg gerne høre om hvilke forbindelser de har leveret som erfaringerne
knytter sig til.

M.v.h. Bjarke Rasmussen

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 25-10-03 12:53

Hej Bjarke,

Jeg har lidt forskellige erfaringer med dem. Hvad er det du påtænker at
købe? (det afgør relevansen af mine oplevelser)

Mvh,
/Kasper

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 27-10-03 16:44

Kasper Carøe Olsen <news@abkm.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg har lidt forskellige erfaringer med dem. Hvad er det du påtænker at
> købe? (det afgør relevansen af mine oplevelser)

Ohøj

Vi overvejer at købe en linie på f.eks. 10 Mbit (vi forventer at kunne
få lyslederforbindelse til DIX'en), og i denne sammenhæng vil vi gerne
høre lidt erfaringer om i hvilken grad vi kan forvente faktisk at kunne
udownloade med 10 Mbit.

Desuden vil vi gerne høre om andre har fået andet end den rene linie
leveret af jay.net, og i givet fald hvad ?

Endelig vil vi gerne høre hvad folk har erfaringer om jay-net's
stillingtagen til misbrugssager - hvis man er en forening, og en bruger
forårsager misbrug af internetforbindelsen, sanktionerer jay.net så
overfor hele foreningen, eller accpterer de at den/de netværksansvarlige
i foreningen foretager de nødvendige sanktioner overfor den enkelte
bruger ved henvendelse om misbrug ?

M.v.h. Bjarke

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 27-10-03 22:00

On 27 Oct 2003 16:43:55 +0100, Bjarke Rasmussen wrote:

> [...]
> få lyslederforbindelse til DIX'en), og i denne sammenhæng vil vi gerne
> høre lidt erfaringer om i hvilken grad vi kan forvente faktisk at kunne

Vi har en 6Mbit - og jeg har aldrig oplevet at vi ikke har kunnet trække
den hastighed...og mere til.

> Desuden vil vi gerne høre om andre har fået andet end den rene linie
> leveret af jay.net, og i givet fald hvad ?

Jay.net har opsat server til
brugervalidering/intranet/prioritering/betaling/epost/oma. De står med
andre ord 100% for brugerfladen til brugerne, inkl. support. Generelt er vi
foreløbig tilfredse, men vil helt give 2 klare anbefalinger:

1. Sørg for at ALT er nævnt i kontrakten, også de små og åbenlyse ting. Og
ikke mindst konkret udmøntning af "sælgersnak".
2. Sørg for at etabler et økonomisk incitament ved at levere til aftalt tid
(læs: straf hvis de ikke er klar på en fastsat dato).

Så hermed har jeg samtidig nævnt hvor jeg mener man bør være på vagt.

Det har jeg ikke kendskab til.

Mvh,
/Kasper

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 28-10-03 02:00

Ohøj

Mange tak for svarene, de hjalp os et stykke vej ud af vor uvished.

Vi hører fortsat gerne nærmere om andre har noget at berette.

M.v.h. Bjarke Rasmussen

Fra : Svend

Dato : 29-10-03 13:53

"Kasper Carøe Olsen" <news@abkm.dk> wrote in message

> [...]
> (læs: straf hvis de ikke er klar på en fastsat dato).
>
> Så hermed har jeg samtidig nævnt hvor jeg mener man bør være på vagt.

Hvad med trafik priotering/shaping, kan de det ?

--
Svend

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 04-11-03 07:27

On Wed, 29 Oct 2003 13:52:39 +0100, Svend wrote:

> Hvad med trafik priotering/shaping, kan de det ?

Det er en af de ting der vist er deadline på inden for den allernærmeste
fremtid (kan ikke huske om det var d. 31/10). Se iøvrigt mine kommentarer
om at have faste og forpligtigende deadlines :)

Men nu skal det ikke være brok det hele - er faktisk rigtig godt tilfreds.
Deres support bliver rost til skyerne af vores brugere herude - også de
mere krævende og teknisk velfunderede. Så det er yderst positivt.

Mvh,
/Kasper