Hjælp til køb af (billigt) ekkolod
Fra : Jan

Dato : 19-10-03 12:15

Jeg ønsker hjælp til køb af et ekkolod.
Ekkolodet skal primært bruges til fiskeri.

Ekkolodet skal bruges fra en 14 fods jolle
og skal ikke være fast monteret.

Er der nogen som har en henvisning til en hjemmeside
(eller artikel i et sejlerblad, fiskeblad eller lign.) med test,
anbefalinger, omtaler m.v. af ekkolod.

Eller kan DU måske komme med nogle
gode råd/anbefalinger til mig her i gruppen?

Jeg går ikke efter en dyr "Ferrari"-model,
vil max. ofre kr. 2000,00 på ekkolodet.

Mvh Jan

Fra : Fly

Dato : 19-10-03 13:14

Jan skrev bl.a.:
Ekkolodet skal primært bruges til fiskeri.
Ekkolodet skal bruges fra en 14 fods jolle og skal ikke være fast monteret.
....vil max. ofre kr. 2000,00 på ekkolodet.

-------------------------------

Hej Jan!

Det burde slet ikke være noget problem at finde et ekkolod i det prisleje.
Jeg fisker ikke selv, men manglede et ekkolod, og fandt ud af at brugte
ekkolod som bare viste dybden var ca. samme pris som "fishfinders". Jeg
fandt en "fishfinder" til 500,- og den fungerer perfekt.

Den kan indstilles til at vise om der er fiskestimer under båden. Om det så
er fisk, tang eller vandmænd ved jeg ikke - jeg fisker jo ikke - men et
eller andet har der da været. Prøv at søge på f.eks. den blå avis. Hvis mit
lange link herunder virker har du resultatet af ekkolod til salg. Hvor mange
af dem der så er med "fishfinder" ved jeg ikke, men dér kan telefonen hjælpe
dig.

Om det at det ikke skal være fastmonteret vil jeg dog klart anbefale dig at
fastmontere selve "transduceren" på båden enten udvendigt eller indvendigt
gennem skrog eller limet fast indvendigt på skroget. Det er fordi sådan en
transducer ikke er alt for glad for stød og slag, så jeg ville ikke selv
tage den frem og tilbage til båden for hver gang.

Hvad gør du med strøm til den? Hvis du ikke har strøm i forvejen vil jeg
varmt anbefale en lille 12V akkumulator til en motorcykel eller den slags
akkumulatorer man bruger i tyverialarmer m.m. Skriv igen hvis du skal have
nogle fif om dette.

--
-Fly
doktor_flyMONKEY@hotmail.com

<http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?AnnonceType=2&Fritekst=ekkolod
&Medbillede=0&AntalDage=0&Querytype=0&PrisTil=9999999&PrisFra=0&KortSogRad=0
&KortSogY=0&KortSogX=0&radX=0&radY=0&KortSogNavn=0&RegionId=0&Forhandler=0&R
ubrikId=380&OldNiveau=1&FavoritNavn=&SoegningId=0&Sortering=2&Sorteringtype=
1>

Fra : jes rokkjær

Dato : 19-10-03 16:21

Se evt. denne link med billige Fishfinder
http://www.fishfinder.dk/group.asp?group=106

Mvh Jes

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-03 16:41

"Jan" <janelne"no_spam"@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg går ikke efter en dyr "Ferrari"-model,
> vil max. ofre kr. 2000,00 på ekkolodet.

Det her er indenfor prisen, men blot "huset" kan tages med. Transduceren
bliver siddende.

http://navcity.co.uk/catalog/product_info.php+products_id+41

Hr. Bjørn

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 20-10-03 15:08

De fleste af disse "fishfinders", har de ikke en utroligt stor bronzefod?
Jeg mener ihvertfald ikke jeg har set en "flushmount" fishfinders, hvis det
findes vil jeg gerne have et link.

Hvorledes med NMEA/Seatalk og fishfinder's? er dette en option?

mvh
/Børge

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-03 20:01

"Børge Wedel Müller" <boerge(@)myller.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorledes med NMEA/Seatalk og fishfinder's? er dette en option?

Her er et link til eks. Garmin Fishfinder 100´s manual:

http://www.garmin.com/manuals/FishFinder100_OwnersManual.pdf

Det ser da ikke så ringe ud .. endda .... hvis man skal bruge en sådan
fætter.

Hr. Bjørn