Hvor står/går havørreden ? (ved kysten)
Fra : Jan

Dato : 19-10-03 10:04

Igår fiskede jeg (fra båd) efter havørred langs kysten. Jeg fiskede i et ret
stort område som er ret lavvandet. Der er vel ca. én meters dybde, selv 150
meter ud fra kysten. Bunden er rimelig varieret, med både sand, tang,
"muslingbund" og lidt sten. Bunden burde vel være en god "havørred-bund",
men er der simpelthen for lavvandet til at det er et godt "havørred-spot"?
Med andre ord, er 1 meters dybde for lavt til at havørreden er der?

Det skal siges at jeg fisker/fiskede midt på dagen.

NB: jeg fangede ikke noget igår, havde dog ét hug, men jeg mistede fisken
efter 3-4 sekunders fight ...

Fra : k

Dato : 19-10-03 16:10

nej 1 m vand er ikke for lidt.. ofte går de helt inde ved kanten.. jeg har
oplevet havørred på 10 cm vand.. du skal være der hvor føden er ..!! så
finder du fisken..!!