Kadangsenet?! (Lidt lang)
Fra : TøSeN

Dato : 19-10-03 09:32

Hej!
Her i weekenden var jeg til stævne med en veninde, som skulle starte på
hendes hest, Scarlet.
Da hun havde redet hendes LC3A stod der: Er stiv i nakken... Kadangsenet?
Så undrede jeg mig lidt over udtrykket: "Kadangsenet"... Nogen herinde der
ved hvad det er?
Og så en anden, uhyggelig oplevelse som alligevel endte godt:
Det var fredag og vi skulle læsse begge hestene i traileren..
Hendes hest Joy gik fint i traileren, men Scarlet, skulle lige spille lidt
kostbar, så Joy blev utålmodig og begyndte at småstejle. Men pludselig
stejlede han højt, og fik sine ben over stangen til at binde træktovet rundt
om, og ind igen om plastikken, så han sad godt og grundigt fast. Så blev han
panikslagen, og stejlede og stejlede helt vildt...
Til sidst kom han selv fri (spørg mig ikke hvordan?!), og der blev
selvfølgelig ringet efter dyrlægen... Det viste sig at Joy havde fået to små
overfladiske skrammer i gjordlejet, og muligvis havde trykket et ribben, men
ellers var han fuldstændig uskadt!
Så vi spekulerer lidt på om der var sket så lidt hvis han ikke havde haft
transportgamacher på!
En uhyggelig oplevelse, men den endte heldigvis godt!

//En noget rystet Josefine

Fra : nuser

Dato : 19-10-03 10:21

"TøSeN" <jokii@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så undrede jeg mig lidt over udtrykket: "Kadangsenet"... Nogen herinde der

Der skulle måske have stået "Kadenceret", skrivere er ikke altid hvad
skrivere burde være ) (udtales kadanseret)... Det har noget med takten at
gøre. Det kan betyder at hesten går over takten.

Mange hilsner

Margot

Fra : TøSeN

Dato : 19-10-03 10:25

Okay, mange tak!
Neeej skriften er lidt svær at læse! :)
Iøvrigt fik Stine en 6.plads i LC3 og en 4.plads i LB1, så det var jo fint,
i forhold til at Scarlet var rigtig styg! :)

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 20-10-03 08:23

TøSeN wrote:
> [...]
> ellers var han fuldstændig uskadt!
> Så vi spekulerer lidt på om der var sket så lidt hvis han ikke havde haft

Det hænder at en hest ved en fejl komme halvejs ind over bommen. Sidst
det skete for os - med en ellers rolig og rar hest - var det heldigvis
kun 100 meter fra den gård hvor vi kørte den fra. Så jeg måtte løbe alt
hvad jeg kunne ned på gården og finde et par halmballer (mester i 100
meter halmballeløb?) som hesten kunne støtte forbenene på.

Men hesten var ikke så nem at overbevise om, at den bare skulle springe
ned igen, så den hoppede lidt til siden og hang i stedet ind over
skillerummet. Derfra kunne den dog sagtens komme ned/ud selv.

Det mest imponerende, synes jeg, var at vi bare kunne trække hesten
rundt og direkte ind i traileren igen.

-dennis

--
dennis@geysirheste.dk
http://geysirheste.dk

Fra : Anet

Dato : 20-10-03 09:07

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skillerummet. Derfra kunne den dog sagtens komme ned/ud selv.
>
> Det mest imponerende, synes jeg, var at vi bare kunne trække hesten

(klip)

Det var vel nok heldigt at hesten ikke var blevet bange for traileren. Det
ses jo tit og ofte efter sådan en tur. Men hvis det var en islænder så var
der en gang en islændermand der sagde til mig at en islænder var født
velopdragen og fornuftig i sit hoved. Da jeg hørte det dengang tænkte jeg,
jaja.....men faktisk så passer det et langt stykke hen ad vejen.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : TøSeN

Dato : 20-10-03 12:39

> [...]
> skillerummet. Derfra kunne den dog sagtens komme ned/ud selv.
>
> Det mest imponerende, synes jeg, var at vi bare kunne trække hesten

Hej igen!
Vi prøvede ikke på at få Joy op i traileren igen, da det var mørkt, og han
jo alligevel ikke ville kunne starte sine klasser!

//J