mysql floating point data typer
Fra : Mikael Aktor

Dato : 19-10-03 09:12

Jeg er ikke sikker på at dette er den rette gruppe, men jeg
prøver:

hvad er forskellen mellem disse data typer:

float
double
double precision
real
decimal
nemeric

Jeg kan forstå at det har at gøre med decimaltal, og har set at
float almindeligvis oversættes til "flydende komma" på dansk. Men
hvad er det? "Double" oversættes nogle steder til "dobbeltpunkt",
men igen, hvad er det?

Kan nogen forklare mig forskellen mellem disse typer ved hjælp af
eksempler?

//mik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Atzen

Dato : 19-10-03 09:35

Mikael Aktor <aktor789@hotmail.com> writes:

> Jeg er ikke sikker på at dette er den rette gruppe, men jeg
> prøver:

Dit spørgsmål handler ikke om PHP men om databaser, til dette findes
gruppen dk.edb.database.

> hvad er forskellen mellem disse data typer:

RTFM: <http://www.mysql.com/doc/en/Column_types.html>

- Jacob Atzen