Simpel crack til DLSK2 ingen CD eller kode~
Fra : mx

Dato : 19-10-03 01:08

Gør følgende

Installer din DLSK2
Hvis det er en kopieret version kan CDCOPS beskyttelsen ikke bruge din kode
men så gør du følgende:

Kopier den attachede fil ind i folderen exe under DLSK2 installations
folderen.

Og så skulle det virke - du kan lade din orig cd være hjemme (Gør for mig
:))

Det er en simpel com fil der er renamed til exe med een instruction (RET)

begin 666 cdchkdls.exe
!PP``
`
end

Fra : mx

Dato : 19-10-03 01:13

I får lige filen renamed til .bin så den ikke bliver blokeret...

Omdøb den tilbage til .exe

begin 666 cdchkdls.bin
!PP``
`
end

Fra : Olau

Dato : 19-10-03 16:38

"mx" <mx@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> I får lige filen renamed til .bin så den ikke bliver blokeret...
>
> Omdøb den tilbage til .exe

Den er stadigvæk blokeret. Prøv at lægge den i dk.binaer.
Hilsen Olau

Fra : nmb22510

Dato : 13-04-04 20:52

http://www.rj85.dk/artikler/dlsk/dlsk2.htm kik her

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-10-03 19:10

"mx" <mx@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> I får lige filen renamed til .bin så den ikke bliver blokeret...

Vær venlig at overholde fundatsen og ikke sende filer i nyhedsgrupperne.

Klage fremsendet til Uni 2 Abuse

Claus

Fra : Who now

Dato : 19-10-03 20:17

Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvem der har bestemt at man ikke må
sende filer i nyhedsgrupperne og hvor står sådan noget skrevet, jeg har da
aldrig hørt om det.
Nu er der en der endelig har løsningen på et, for mange problem med et
program, og så er det da fint at få filen.
VH
SBC

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 19-10-03 22:32

ENIG!!

/Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-10-03 22:04

"Who now" <ikkeoplystREMOVEREMOVE@email.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nu er der en der endelig har løsningen på et, for mange problem med et
> program, og så er det da fint at få filen.

Så bruger man de rette grupper og ikke denne. Bimnære filer hører *ikke*
hjemme i nyhedsgrupperne!

Det eneste man får ud af det er, at udbyderne lukker nyhedsgrupperne. Se
www.usenet.dk . Der er de regler, som man har erkendt at overholde i den
aftale, man har med sin udbyder.

Claus

Fra : Olau

Dato : 20-10-03 22:58

> [...]
> Nu er der en der endelig har løsningen på et, for mange problem med et
> program, og så er det da fint at få filen.

Skulle vi ikke bare få mx til at sende sin crackfil i en binær gruppe og så
bede ham fortælle hvor den ligger ? Det var da mere konstruktivt end denne
evige diskussion.

OK, Claus er måske en smule nidkær, men han har jo ret.

Hilsen Olau

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-10-03 01:02

> Nu er der en der endelig har løsningen på et, for mange problem med et
> program, og så er det da fint at få filen.

Skal man anskue problemet i et perspektiv, der rækker lidt længere end sin
egen næsetip, så skyder den klaphat, som ligger og distribuerer programcracks
i nyhedgruppen ikke alene sig selv, men også os andre i foden.

Folk klager over, at KMS ikke vil lytte til brugerne og at de ikke gør nok for
at udvikle programmet. Dette samtidig med, at langt hovedparten af folks
indlæg går på, hvordan man kan piratkopiere eller omgå kopibeskyttelsen på
programmet. At der så endda er een, der er så torskedum at offentliggøre et
crack i en nyhedsgruppe, som burde omhandle sejlads, og at der tilmed er flere
danske sejlere, som *hylder* denne gerning, er da kun at give KMS endu flere
undskyldninger for at stoppe programmets videre udvikling.

Er det ikke ret dumt at give KMS et argument om, at danske sejlere distribuere
ulovlige programcracks i danske nyhedsgrupper? Det er da lige vand på deres
mølle!

Jeg kan lige forestille mig den journalist/elev, som ikke har andet at skrive
om og som synes, at det kunne være interessant at skrive en artikel om,
hvordan sejlere hjælper hinanden med at give anvisninger og distribuerer
ulovlige craks på internettet.

Det virker altså ikke særligt begavet...

Dernæst er det samtidig endu en tilskyndelse til, at udbyderne fjerner diverse
nyhedsgrupper fra serverne. Se blot hvordan det gik med de binære grupper hos
TDC, og andre udbydere er ved at følge trop, nu hvor TDC har vist vejen. News
er i forevejen en dårlig forretning for udbyderne, så der er ingen grund til
at give dem yderligere grunde til at forringe det danske usenet!

Jeg synes sørme, at det ville være smadderærgeligt, hvis en gruppe som denne
skulle blive fjernet, blot fordi en eller anden anonym, stupid klaphat har
lyst til at misbruge gruppen til at distribuerer programcracks!

Tænk på det, fordi det er sådan det kan blive udlagt og fortolket hvis f.eks.
folk fra KMS eller BSA henvender sig til diverse internetudbydere!

Jeg er egentlig fuldstændig ligeglad med, om folk snyder og stjæler, men hold
dog for pokker den slags uden for de nyhedsgrupper, hvor det slet ikke hører
hjemme, før eller siden rammer det os allesammen!

Claus

Fra : EA 2730

Dato : 21-10-03 01:51

Claus Tersgov <xxtc342ANTISPAM@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:> Tænk på det, fordi det er sådan det kan blive udlagt
> [...]
hører
> hjemme, før eller siden rammer det os allesammen!

Hvis det ikke var en nyhed der skulle bruges.
Hvad skulle vi ellers bruge en nyhedsgruppe til??

Der er to ting der gør kopiering af DLSK2 interessant.

1 Spændingen.

2 Prisen.

Hvis nu prisen havde været kr.200,-,pr. CD havde det ikke været så
interessant, at kopiere den og de havde måske solgt ti gange så mange.
DLSK1 udkom til en pris på 400,-, hvilket var dyrt nok, blev en kæmpe
succes den blev kopieret, men man havde regnet med, at tjene penge nok
på den.
Så sætter KMS prisen på DLSK2 op til ca. kr. 800,-, hvilket gør det
endnu mere interessant at kopierer, det syntes jeg er dårlig
købmandshandel og jeg mener at de har skudt sig selv i foden.
--
Med sejlerhilsen
Ejvind Andersen

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 21-10-03 07:57

Jeg synes også at Claus ind imellem er lidt fintfølende. Men her har han
fuldstændig ret.

At distribuere og ligefrem hylde ulovlige kopieringsmetoder til programmer i
en gruppe som denne bør man ikke gøre. Endda selvom det var tilladt at sende
filer med.
Hvis det var en der ville distribuere et tema over slæbesteder til DLSK
ville jeg mene at det ville være fint at gøre det her, selvom man vist ikke
må det. Men dette her er altså direkte ulovligheder man distribuerer.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 22-10-03 22:07

Venligst læs MX indlæg... der har på intet tidspunkt været tale om pirat
kopiering, men sikkerheds kopiering hvilket er tilladt...

Hvordan kommer i på tanken pirat kopiering!!!

Der er intet forbudt i det MX gør...
Jan Rasmussen

Fra : Lars Kristensen

Dato : 22-10-03 22:20

Jan Rasmussen wrote:
> Venligst læs MX indlæg... der har på intet tidspunkt været tale om pirat
> kopiering, men sikkerheds kopiering hvilket er tilladt...
>
> Hvordan kommer i på tanken pirat kopiering!!!
>
> Der er intet forbudt i det MX gør...

Jo det er forbudt!

Det er rigtigt at du gerne må tage en kopi af din egen cd. MEN du må kun
gøre det hvis der ikke er en eller anden form for kopibeskyttelse du
skal omgå for at gøre det!

Mærkelige regler - ja, men sådan er det!

- Lars

Fra : Lars Krasuski

Dato : 23-10-03 10:59

> Det er rigtigt at du gerne må tage en kopi af din egen cd. MEN du må kun
> gøre det hvis der ikke er en eller anden form for kopibeskyttelse du
> skal omgå for at gøre det!
>
> Mærkelige regler - ja, men sådan er det!

Forkert ... kig her: http://www.fi.dk/ret/kopiering/

der står:

"Edb-programmer
Ovenstående regler gælder ikke for edb-programmer, herunder
computerspil. Her må du ikke foretage kopiering til personlig brug,
men derimod kun nødvendig brugs- og sikkerhedskopiering. Det er ikke
forbudt at omgå kopispærringer, der beskytter edb-programmer."

Færdig.

Og så lige en kommentar til den lange diskussion om hvad man må og
ikke må på nettet...

Den jagtede Claus Tersgov kan da måske godt gå hen at blive en
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=Bo+warming

AKA en net kook, men han har 110% ret i det han siger. Og dig der
postede den binære fil her...du er godt dum hvis du tror man ikke kan
spore dig bare fordi du gemmer dig bag en hotmail
adresse...Ulovligt..aner det ikke...Jeg ved bare at alt du gør på
nettet efterlader spor...og næste gang så brug dk.binaer og referér
til den.

Og jeg vil også opfordre dem af jer der har en samvittighed til at
LADE VÆRE med at piratkopiere CD'en... hver gang der kommer en
dårliger/dyrere version, er der jo en grund til det: for lidt solgte
kopier! 800 kr. er latterligt billigt, og man får masser af value for
money. For mig som er nybegynder i sejlerverdenen har det været en
investering, som jeg er sikker på jeg vil kunne gøre stor brug af.

Fra : Lars Kristensen

Dato : 23-10-03 15:12

Lars Krasuski wrote:

> Forkert ... kig her: http://www.fi.dk/ret/kopiering/

Ups - havde reglerne om kopiereing af musik-cd'ere i tankerne. Trækker
hermed min påstand om ovestående i forbindelse med software tilbage.

> [...]
> men derimod kun nødvendig brugs- og sikkerhedskopiering. Det er ikke
> forbudt at omgå kopispærringer, der beskytter edb-programmer."

Hmm - mon det så er ulovligt at kopibeskytte programmer idet det
forhindre mig i at lave en sikkerhedskopi som jeg åbenbart har lov til?

Nej - glem det! Vi er nok ved at være ude i fortolkninger og juristeri
som os almindelige dødlige ikke kan være med i. Jeg opgiver i hvert fald.

> Færdig.

jep - eod fra min side, hvad angår kopiering af DLSK!

> Den jagtede Claus Tersgov kan da måske godt gå hen at blive en
> http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=Bo+warming
>
> AKA en net kook, men han har 110% ret i det han siger.

Nu har jeg ikke fulgt med i BW-sagen og har kun hørt med et halvt øre at
det var en styg fætter der spammede NG'erne. Det synes jeg nu altså ikke
Claus har gjort. Som jeg opfatter det, forsøger han derimod at henstille
til folk om at følge den gældende netikette, hvad der er en del der ikke
kan finde ud af. Jeg må støtte Claus i irritationsmomentet i at folk
ikke kan finde ud af at følge nogle få ganske simple regler, der er til
for at gøre Usenet bedre for alle.

> [...]
> adresse...Ulovligt..aner det ikke...Jeg ved bare at alt du gør på
> nettet efterlader spor...og næste gang så brug dk.binaer og referér

Vha. teknisk snilde i form af lidt crackning af diverse edb-systemer,
kan man godt dække sine spor så meget, at det umiddelbart er umuligt at
spore. Men en hotmail-adr. har ingen virkning ud over at den almindelige
dansker ikke har muligheden for at finde ud af hvem vedkommende er.

> [...]
> money. For mig som er nybegynder i sejlerverdenen har det været en
> investering, som jeg er sikker på jeg vil kunne gøre stor brug af.

Og holdt op i mod hvad udgiften til samtlige danske søkort ville være,
samt den tid det kræver at føre dem ajour (som man mere eller minder er
forpligtiget til), er 800 kr. ikke meget. Jeg tror næppe der er den
store forretning for KMS i at lave DLSK - de tjerner nok væsentligt mere
på deres papirkort.

- Lars

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-03 16:39

"Lars Kristensen" <kom@acdc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

Moral er godt ... dobbeltmoral er dobbelt så godt.

Ovennævnte er jo et glimrende udtryk for danskerens alm. forståelse.

Det er fuldt "legalt" at kopiere Microsofts produkter (de har jo røven
fuld af penge alligevel), men ikke den lille virksomheds (KMS er et
statsejet selskab som vi alle betaler til og staten mangler nok penge).

PS: Jeg har med glæde betalt for både DLSK 1 samt ombytningen til DLSK
2, men føler at tidsbegrænsningen er ulidelig (i den nuværende form).

Du har vel også DLSK 2..?

Hr. Bjørn

Fra : Lars Kristensen

Dato : 23-10-03 17:10

Bjørn Jørvad wrote:
> "Lars Kristensen" <kom@acdc.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> for

Hej Bjørn

Ovenstående har jeg ikke skrevet, men du har citeret mig for det
alligevel. Kunne du lokkes til venligst at lade være med det igen?

> Du har vel også DLSK 2..?

Hvis det er mig du spørger, så nej. Jeg kan fint klare mig med papirkort
og synes ikke jeg har behov for DLSK.

- Lars

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-03 17:37

"Lars Kristensen" <kom@acdc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ovenstående har jeg ikke skrevet, men du har citeret mig for det
> alligevel. Kunne du lokkes til venligst at lade være med det igen?

Du får således min uforbeholdne undskyldning.

> Hvis det er mig du spørger, så nej. Jeg kan fint klare mig med
papirkort
> og synes ikke jeg har behov for DLSK.

O.k. ... det er ellers et godt program...

Hr. Bjørn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-10-03 16:16

"Lars Krasuski" <lars@krasuski.dk> skrev i en meddelelse

> Den jagtede Claus Tersgov kan da måske godt gå hen at blive en
> http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=Bo+warming

Jeg vil meget gerne have mig frabedt at blive sammenlignet med Bo Warming. Jeg
beskæftiger mig ikke med politik, seksueladfærd og racisme på nogen måde på
internettet, men påpeger udelukkende det betimelige i at misbruge
nyhedsgrupperne i en tid, hvor man er begyndt at lukke dem med henvisning til
ulovligheder.

Samtidig kan jeg ikke lade være med at undrer mig over, at danske sejlere
tilsyneladende er så klodsede og fumlefingrede, at de ikke kan håndtere en
cd-rom nogle få gange om året, uden at ridse, ødelægge eller smide den i
vandet.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-03 16:33

"Claus Tersgov" <xxtc342ANTISPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg vil meget gerne have mig frabedt at blive sammenlignet med Bo
Warming.

Det kan jeg sandelig godt forstå.

> [...]
håndtere en
> cd-rom nogle få gange om året, uden at ridse, ødelægge eller smide den

Danske sejlere er vel ikke mere fummelfingrede end alle andre...

Jeg forstår *stadig* ikke, KMS snart mander sig op til at at udvide
brugstiden betragteligt.

Det må snart være betids.......og kan let gøres gennem programmets
opdateringsservice.

Á garantere ... der vil efterfølgende blive ro ... i havnen.

Hr. Bjørn

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 24-10-03 07:38

ja så er jeg også blevet lidt klogere. Men det pointerer vist at de danske
regler er underlige. Men det er vel egnetlig svært at lave nogen ordentlige
letforståelige regler der tilgodeser alle krav.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse
:

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-10-03 22:27

"Jan Rasmussen" <jr@XXXvejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hvis cracket på nogen måde ændrer programkoden i dlsk eller snyder
kopibeskyttelsen, så er det i strid med licensbetingelserne.

Claus

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-10-03 18:00

Du ved altis så meget Claus...

Tidligere blev det påstået at det var forbudt at sikkerhedskopiere... den
gik så ikke da en kunne referere til virkeligheden... og fluks kaster du dig
over noget andet... Venligst henvis til din kilde, eller er det blot noget
du atter slynger ud for at få en diskution...

Jeg synes denne Ng bliver mindre og mindre spændende, og jante loven huserer
mere og mere...

Jan Rasmussen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-10-03 19:52

> [...]

> over noget andet... Venligst henvis til din kilde, eller er det blot noget
> du atter slynger ud for at få en diskution...

Sikke noget vrøvl. Hvor i denne tråd ser du, at *jeg* har påstået, at man ikke
må sikkerhedskopiere en CD- rom, du lægger påstande i munden på mig, som jeg
aldrig har udtalt!

Jeg har derimod konstanteret, at det er i strid med loven og almindelig
licenbetingelser at ændre eller anvende programmer, som foretager ændringer i
programkoden. Det står i næsten alle licensbetingelser, og er du i tvivl, kan
du jo prøve at ringe til KMS. Når man køber et edb-program, som er beskyttet i
henhold til lov om ophavsret, så får man kun retten til at anvende programmet,
ikke til at ændre eller fuske med kildekoden, med mindre det er aftalt i
licensbetingelserne.

Her er hvad loven siger om folk, som sælger/distribuerer programmel, som er
beregnet til at omgå kopibeskyttelse:

Citat:

"§ 78. Med bøde straffes den, som forsætligt eller groft uagtsomt omsætter
eller i kommercielt øjemed besidder midler, hvis eneste formål er at lette
ulovlig fjernelse eller omgåelse af tekniske indretninger, som måtte være
anvendt til at beskytte et edb-program."

Citat slut

Er det dokumentation nok for dig? Det kan næppe siges mere klart!

> Jeg synes denne Ng bliver mindre og mindre spændende, og jante loven huserer
> mere og mere...

Skal du have en tudekiks?

Claus

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-10-03 23:49

Typisk Claus... du læser jo ikke hvad der bliver skrevet...

Citat:
" Tidligere blev det påstået at det var forbudt at sikkerhedskopiere..."

Følte du dig truffet siden du beskylder mig for at citere dig for det... det
blev påstået, men jeg skrev da ikke det var dig... puds dine briller....

Nu skal vi snart til at læse i "Karnov" i nedenstående står der intet om det
MX har lavet er forbudt... for det første er det ikke spor kommercielt, for
det andet skal du selv lave en modificering før det virker...

hvid jeg sælger dig en flaske, en dunk benzin og en klud... det er vel ikke
forbudt... at du så modificere det til en moly cocktail er vel ikke mit
problem... men det er forbudt...

MX har sendt en bin fil, at du så om døber den til exe og placerer den i et
bibliotek, er vel ikke hans problem... og har du så ydermere originalen
liggende, er der ingen der vil gø af det...

> [...]
> ulovlig fjernelse eller omgåelse af tekniske indretninger, som måtte være
> anvendt til at beskytte et edb-program."

I starten synes jeg det var lidt morsomt med en provokatør i diverse NG, men
med tiden bliver du lidt triviel... jeg kan forstå få menesker kan tage
fejl, men nu har du snart været uens og i duel med flere hundrede mennesker
på diverse NG... kan så mange mon tage fejl!!! Jeg tror det ikke...

Jan Rasmussen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-10-03 15:51

> [...]

> fejl, men nu har du snart været uens og i duel med flere hundrede mennesker
> på diverse NG... kan så mange mon tage fejl!!! Jeg tror det ikke...

Det er vel nok også synd for dig, at folk ikke vil give dig medhold i dine
argumeter om ulovligheder.

Tænk en gang, at gøre sig direkte til talsmand for snyd med licensbetingelser
og omgåelse af kopisikring, det fortæller langt mere om dig, end det gør om
mig!

Claus

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 25-10-03 21:10

Claus...

Endnu engang blander du begreber sammen...

Hvornår er du blevet folk!!! flere har tilkende givet interesse, og andre
igen har endog henvist til lovligheden
i den omtalte tråd...

Den eneste der bliver ved med at ævle om snyd, pirat kopiering m.v. er
dig... alle andre taler om sikkerheds kopiering...

Nu er også denne tråd nået dertil hvor du som regel ønsker det... i
provokation og splid... og som altid bliver du ved og ved
indtil andre for nok, for du VIL have det sidste ord... uanset om du har ret
eller ej...

Din sidste kommentar opfatter jeg mere barnlig (afmagt) end relevant...

Dette bliver min sidste kommantar på vores diskution, andre kan ikke være
tjent med at vi (du og jeg) støjer unødigt og forøvrigt uhyre off topic i
denne NG...

Og inden du atter svare på dette indlæg, så kom i hu, den fundats du ofte
refererer til, og spørg dig selv om ikke du bryder denne fundats, ved at
blive ved med at være en del af en diskution som er blevet uhyre off
topic... det burde DU om nogen
føle sig for god til...
Jan Rasmussen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-10-03 17:57

"Jan Rasmussen" <jr@XXXvejen-net.dk> skrev i en meddelelse news:bnel1m$18d1

> [...]
> refererer til, og spørg dig selv om ikke du bryder denne fundats, ved at
> blive ved med at være en del af en diskution som er blevet uhyre off

Læg mærke til, at jeg stort set altid sætter FUT til dk.admin.netikette, men
når folk fjerner denne fut, så gider jeg ikke at blive ved.......

Claus

Fra : Who now

Dato : 21-10-03 18:37

"> >

Jeg har nu læst på usenet.dk at det ikke er Citat: Vedhæftede filer,
HTML-indlæg og V-Cards
Ingen af ovenstående er generelt VELSET i de danske nyhedsgrupper.Citat
slut.

Velset er ikke et forbud der hvor jeg kommer fra, men ellers har du helt ret
i man ikke skal bruge NG til "pirat ting"

Det er måske min fejl, men jeg opfattede det som en hjælp til at man ikke
skal huske at få sin DLSK2 cd med når man skal have sin bærebare pc med ud
at sejle.

Jeg bruger min pc hjemme og som navigation i båden og når man glemmer at
tage DLSK2 cd ud i båden inden man tager pc med hjem , er det surt den
ligger på kontoret når man er ude at sejle næste gang.

VH

SBC

Fra : Lars Poulsen

Dato : 22-10-03 00:33

Who now wrote:

> [...]
> slut.
>
> Velset er ikke et forbud der hvor jeg kommer fra,

Måske skulle du lige læse her:

http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html

- og mens vi er i gang så bør du nok også læse om at poste anonymt på:

http://www.usenet.dk/info/netikettebrud.html

- i hvert fald TDC har en helt klar holdning til den slags: citat- Vær
iøvrigt opmærksom på, at nogle udbydere (bl.a. Tele Danmark Internet)
forlanger at man bruger en gyldig emailadresse - altså en der virker.
-citat slut

-og nu er vi vist tid til FUT til dk.admin.netikette

--
_/) _/) _/)

Venlig hilsen - og god vind

Lars Poulsen

-se min maritime hjemmeside på: http://www.larspoulsen.dk

Fra : Who now

Dato : 22-10-03 16:48

> Måske skulle du lige læse her:
>
> http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html

Jeg opgiver ordkløveriet, jeg læser det stadig som om det ikke er venner med
alle hvis man gør det,
men kan ikke finde forbudet nogen steder

> - og mens vi er i gang så bør du nok også læse om at poste anonymt på:
>
> http://www.usenet.dk/info/netikettebrud.html

Det står følgende: der ikke noget galt i at optræde under pseudonym
Min email adresse er fint fungerne hvis bare man fjerner REMOVEREMOVE fra
den.
Det har jeg lært, at man sætter noget ind for at undgå virus/spam mails,
bl.a har jeg set nogle af dem der ved meget om opførselen i NG gør
de skriver f.eks antispam i deres hotmail adresse ,så jeg fatter ikke hvad
jeg har gjort forkert Lars, men det kan du sikkert fortælle mig, så jeg ikke
træder nogen over tæerene igen.
VH
SBC

Fra : Lars Kristensen

Dato : 22-10-03 18:37

Who now wrote:

> Jeg opgiver ordkløveriet, jeg læser det stadig som om det ikke er venner med
> alle hvis man gør det,
> men kan ikke finde forbudet nogen steder

Så er det fordi du ikke har kigget usenet.dk godt nok igennem for der
finder du faktisk nedenstående side, hvor der bliver gjort opmærksom på,
at flere ISP'ere har, i deres kundebetingelser, indskrevet at hvis man
vælger at benytte sig af usenet og ikke kan finde ud af at følge den
skrevne netikette, kan det føre til lukning af ens konto hos udbyderen.
Det er her at "IKKE VELSET" bliver til FORBUDT.

Og siden med opsummeringer er:
http://www.usenet.dk/netikette/udbydere.html

I øvrigt forstår jeg ikke, hvorfor folk, generelt, ikke kan acceptere,
at der er lavet en række "regler", der, så vidt det er muligt, er lavet
for, at alle skal få så meget glæde ud af usenet som muligt.

<Citat fra usenet.dk>

Hvad handler reglerne om?

Netikette (net + etikette = høflig opførsel på Nettet) er grundlæggende
på Usenet, og handler om hvordan vi bør opføre os både teknisk og
menneskeligt for at sikre det der er formålet med reglerne. Nemlig at
vedligeholde/forbedre kvalitetsniveauet i grupperne og et billigt,
nuanceret og spændende Usenet, som flest muligt kan have størst mulig
glæde af. Ansvaret er vores alles.

</citat>

- Lars

Fra : nmb22510

Dato : 31-03-04 14:30

"Who now" skrev d. 21-10-03 18:37 dette indlæg :

> [...]
den
> ligger på kontoret når man er ude at sejle næste gang.

Du gør bare følgende installer dls husk datoen for installering. Tag den
bærebare med på sejlads lad cd blive hjemme
når du bruger dls stil uret på pc til den dag du installerede, virker
her.

http://www.kandu.dk/

Fra : Calle.

Dato : 31-03-04 14:49

nmb22510 wrote:

> [...]
> den bærebare med på sejlads lad cd blive hjemme
> når du bruger dls stil uret på pc til den dag du installerede, virker

Nej det er ikke noget problem, for der er en fejl i dlsk2. Når den spørger
om cd'en dobbeltklikker du på startikonet igen, så starter den almindeligt
op, uden brug af cden. det kræver selvfølgelig, at du har det hele på
harddisken

--
Calle.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-10-03 23:18

Claus

Til tider kunne jeg ønske du kunne skelne mellem det der er konstruktivt og
det som er negativt...

Det regelsæt du ofte refererer til, tror jeg er ment som retningslinier for
folk som chikanerer... eller som er off topic...

Her er der hverken tale om chikane eller noget offtopic...

Men et konstruktivt indlæg som er yderst on topic og til gavn for en stor
del af læserne i denne NG...

Think twice... inden du maler fanden på væggen... eller få dig et liv...
Jan Rasmussen

Fra : Hans Olsen

Dato : 20-10-03 17:01

> [...]
> del af læserne i denne NG...
>
> Think twice... inden du maler fanden på væggen... eller få dig et liv...
Hej
Jeg kan kun give dig helt ret, manden huser i så at sige alle
NG, for at falde over den mindste fejl der begås.
MVH
Hans

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-10-03 22:14

"Hans Olsen" <ho-NOSPAM-@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse news:bn1106

> Jeg kan kun give dig helt ret, manden huser i så at sige alle
> NG, for at falde over den mindste fejl der begås.

Vil du venligts dokumentere den påstand eller lukke kæften!

Vær du glad for, at der er nogle, som gider at gøre opmærksom på reglerne.
Ellers bliver nyhedsgrupperne ødelagt af anarki, platugler og folk med
reklamefiduser.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-10-03 22:11

> [...]

> folk som chikanerer... eller som er off topic...
> Her er der hverken tale om chikane eller noget offtopic...

Der er tale om en klokkeklar overtrædelse af fundatsen, og det er såmænd kun
det jeg påpeger. Alle, som har en aftale med en dansk internetudbyder har
indvilget i at følge de regler, som der findes i nyhedsgrupperne. Og det er nu
engang ikke tilladt at sende binære filer i tekstgrupper.

Sådan er det nu engang. Lev med reglerne eller gør noget aktivt for at ændre
dem!

> Men et konstruktivt indlæg som er yderst on topic og til gavn for en stor
> del af læserne i denne NG...

Han er for det første off topic. Hackning af computerprogrammer hører *ikke*
hjemmei en gruppe om sejlads!

> Think twice... inden du maler fanden på væggen... eller få dig et liv...

Sikke et intelligent argument, men det er jo det man hører hver eneste gang,
folk ikke kan argumentere sagligt og overbevisende!

Claus

Fra : Lars Poulsen

Dato : 21-10-03 17:22

Tak Claus
fordi du holder fanen højt og hovedet oven vande i disse situationer -
det er jo dig der har ret, uanset hvad der ellers skrives af folk der
ikke har fattet en brik af det hele - det er vigtigt at fundatserne
bliver overholdt, det er i alle brugeres interesse, og hvis man ikke
kan/vil forstå det, har man ikke forstået usenet-systemet.

Omkring denne evigt tilbagevendende diskussion om kodningen ad DLSK2
vil jeg blot bemærke, at den efter min mening er fuldkommen urimelig -
man får for nogle få papirkorts pris, en CD med samtlige danske søkort
samt et rimeligt velfungerende planlægnings- og plotterprogram mm. -
det er sgu da billgt.

Så billigt at vi faktisk burde være glade og rose KMS for en rimelig
prispolitik (prøv lige at sammenligne med vore nabolande og se hvad
man betaler for de tilsvarende programmer der).

Men nej - der hyles op om det urimelige i at KMS helt legitimt prøver
at beskytte deres produkt og der bruges et yderst tyndt argument om at
man skam ikke tør medbringe den skrøbelige original-CD i båden (tager
man også kopier af den bærbare pc med ombord ? - det var nok mere
relevant).

Selv har jeg nu i årevis haft mine originale danske og svenske DLSK
Cd'er med ombord - og de har skam levet et hårdt liv i skuffer og
lommer, men de er alle stadig yderst velfungerende (og skulle skaden
ske, så har jeg dog aldrig hørt om en programleverandør der ikke vil
ombytte en defekt CD).

Man sidder efterhånden med den nagende mistanke, at det hele i
virkeligheden drejer sig om, at der er nogen, der er ærgerlige over at
man ikke bare frit kan kopiere til hele sejlklubben, bådebroen, ....
men nej det nægter jeg at tro - vi danske sejlere er ikke sådan nogle
platugler og fedterøve - vel ?

--
_/) _/) _/)

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 22-10-03 07:37

Hvad fedter du for ?

Ja jeg er enig i dine betragtninger omkring prisen. Det opfattes som dyrt
fordi det er en stor prisstigning i forhold til etteren, og man måske ikke
får så meget ekstra. Næsten ikke andet end en bedre kopibeskyttelse!!
Men til os der kun bruget det hjemme er etteren nok, og den har jo været på
tilbud da toeren kom på gaden.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 25-10-03 18:26

Nu hører jeg til den der i det hele taget ikke forstår at KMS bruger tid på
at kode et navigations program.

Der findes et "hav" at gode programmer OZIEXPLORER for eksempler.

Hvorfor udgiver KMS ikke kort der kompatible med disse programmer.

De tyske kort (som kun er marginalt dyrere - ok, egen mening) er kompatible
med disse programmer. Vel er disse lette at kopiere, og "flyder" i stor stil
frit tilgængeligt på nettet. Men det syntes jeg ærlig talt er en anden
problemstilling, som jeg tror bliver løst over tid.

Skulle KMS (som stat og skatte betalt organisation) være progressive, burde
de ikke bruge tid på at kode egne navigationsprogrammer, og da der ikke er
væsentligt kost ved at gøre data tilgængelige digitalt, burde de bare lægge
kortene på nettet gratis, og vil man have dem leveret på CD-ROM eller papir,
så betaler man medhørende omkostninger.

mvh
/Børge

Fra : nmb22510

Dato : 13-04-04 20:24

"mx" skrev d. 19-10-03 01:13 dette indlæg :
> I får lige filen renamed til .bin så den ikke bliver blokeret...

> [...]

Lyder interrsant hvor er filen jeg kan godt bruge den

http://www.kandu.dk/