Sikkerhedsringe
Fra : RITA OG AAGE BISPELU~

Dato : 18-10-03 23:48

I de gode gamledage kunne man købe sikkerhedsringe i forskellige styrker til
at placere imellem krogen og blinket. Man valgte en ring der åbnede sig lige
før ens fiskeline sprang, hvis man fik et håbløst bundbid. På den måde
mistede man ikke blinkene, men kun krogene.
Er der nogen der ved

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 19-10-03 12:27

"RITA OG AAGE BISPELUND KNUDSEN" <bispelundknudsen@get2net.dk> wrote in
message news:Ftjkb.1116$VC6.882@news.get2net.dk...
> [...]
> før ens fiskeline sprang, hvis man fik et håbløst bundbid. På den måde
> mistede man ikke blinkene, men kun krogene.

Hej

Har jeg aldrig hørt om, men hvis du siger det så er det jo nok rigtigt.
Jeg plejede at bruge en line der var lidt svagere end hovedline, til at
binde krogen fast med.

mvh.
Michael

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 19-10-03 13:42

Michael Christoffersen wrote:
> [...]
> rigtigt. Jeg plejede at bruge en line der var lidt svagere end
> hovedline, til at binde krogen fast med.

Jeg har hørt om disse ringe, men bruger også en svagere line end hovedlinen.

Ebbe

Fra : Thomas & Sanne

Dato : 19-10-03 15:57

Er det sådanne ringe du leder efter??