Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Overførsel fra Spanien til DK
Fra : Claus

Dato : 18-10-03 19:47

Hej Gruppe

Min spanske kæreste skal låne nogle penge af sine forældre i Spanien. Derfor
ville jeg høre om der er nogen der ved hvordan man billigst overfører ca.
15.000? fra Spanien til Danmark?

Det lader til at bankerne tager sig vel betalt for sådan en overførsel, og
da det ikke er noget der haster, leder jeg efter den billigste mulighed.

Alle gode idéer modtages med glæde :0)

På forhånd tak,
Mvh Claus

Fra : Nico de Jong

Dato : 18-10-03 20:13

"Claus" <C@C.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Derfor
> ville jeg høre om der er nogen der ved hvordan man billigst overfører ca.

Siden 1. juli er der indenfor EU indført noget der hedder et IBAN
kontonummer, som består af DK, 2 cifre, regnr og 10-cifret kontonummer. Der
er min erfaring at overførsel mellem 2 IBAN konto faktureres med omkring en
halvtredser. Det kommer af, at der var et helvedes hus i Holland / Tyskland,
hvor man så bestemte at det skulle koste det samme som en indenlandsk
overførsel, da der ikke var valutaveksling osv involveret. Nu har DK jo ikke
Euro, så du vil formentlig skulle betale noget vekselgebyr. Jeg mener dog at
have hørt, at der ikke opkræves vekselgebyr på euro, men det er jeg ikke
helt sikker på

Nico

Fra : Claus

Dato : 20-10-03 19:59

Hej Nico

Tak for svaret :0) Efter at have søgt lidt på Nettet efter hvad sådan et
IBAN nummer er for noget, ser det ud til at være en ret fornuftig måde at
gøre det på.

Det koster i hvert fald kun 50 kroner at modtage - og det ser ikke ud til at
være mere hvis man sender fra DK, og mon ikke det er noget lignende de tager
for det i Spanien.

- Claus