Høj/lavvande
Fra : Annie & Torben

Dato : 18-10-03 17:10

Hej gruppe.
Hvor kan man finde ud af hvornår der er høj og lavvande ved lokale
stæder som fx. Rude strand eller Kysing næs hvor jeg tilbringer det meste af
min fisketid.
Mvh.

Fra : Henrik Egeberg

Dato : 18-10-03 18:41

Hej
Prøv følgende link. http://www.dmi.dk/vejr/index.html

Mvh, Henrik

Fra : Benny Fly

Dato : 20-10-03 07:28

Også på tv2´s teksttv s.636
Henrik Egeberg <henfjern@fjernimage.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f917b3d$0$27428$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Thorkil Jensen

Dato : 18-10-03 23:24

DMI er et rigtigt godt sted at hente disse oplysninger. Du kan finde
tidevandstabel - enten som tal eller graf, og du kan se den aktuelle
vandstand, med en prognose nogle timer frem.
Jeg fisker med garn i Vesterhavet, og hvis vi bruger dagsæt, skal vi altid
have en strømvending med. Når vi pilker eller meder torsk, er der ofte for
meget strøm, så der bruger vi også DMI, hvor vi meget nøje kan følge vandet,
og så helst ligge på fiskepladsen, når der er mindst strøm.
Vi er meget afhængige af vind og bølger, da vi går direkte ud fra stranden
med vore joller, så der bruger vi også DMI's side med sejlervin, hvor der
også ligger en fremtidsprognose i - og den stemmer overens med virkeligheden
de allerfleste gange.
Så kun roser til DMI, og håber du finder det du skal bruge der.