brev
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 18-10-03 18:38

Hej !

Jeg hedder Ida og er 11 år.Jeg kender en pony som jeg er vild med men jeg
har ikke pengene til at købe den .Hvilke andre muligheder er der for mig ?

Venlig hilsen Ida.

Fra : TøSeN

Dato : 19-10-03 08:59

Hej Ida!
Du kunne evt. spørge om du måtte gøre lidt rent derhjemme, altså spare op!
Så du satte alle dine penge i banken osv.
Men tror du ikke også dine forældre ville give et lille tilskud? ;)

//Josefine

Fra : nuser

Dato : 19-10-03 09:26

> [...]
> har ikke pengene til at købe den .Hvilke andre muligheder er der for mig ?

Hej Ida

Er der ikke mulighed for at du kunne få part i den ? Du må i så fald spørge
dine forældre om de ville hjælpe dig med lidt penge. Du kunne jo tilbyde at
lave noget ekstra derhjemme. Rengøring, medlavning, havearbejde o.s.v. Du
kunne også sætte nogle sedler op i dit lokal område hvor du tilbyder din
hjælp mod betaling. Hundeluftning, indkøb, børnepasning. Husk at oplyse
skattevæsnet om dine indtægter. Du skal sikkert ikke betale skat (så skal du
i hvert tilfælde tjene mange penge) for du har sikkert det der hedder et
frikort. Det kan dine forældre også hjælpe dig med.

Skulle det hele nu glippe, og ponyen bliver solgt til en anden, så brug
tiden til at dygtiggøre dig ud i ridekunsten, tag nogle ridemærker (kan
anbefales under alle omstændigheder), og begynd at spare op til den næste
pony du møder, som du er vild med. Tro mig, den kommer selv om du ikke lige
nu kan forestille dig, at der nogen siden kommer en pony du vil blive så
glad for som denne her.

Mange hilsner

Margot

Fra : Anet

Dato : 19-10-03 11:08

> [...]
> har ikke pengene til at købe den .Hvilke andre muligheder er der for mig ?

(klip)

Det kan være dyrt at købe en hest og betale til den hver måned. Det er ikke
alle forældre der syntes, at de har så mange penge til det. Prisen på ponyen
er en ting men det er i det daglige, at det koster mange penge at have en
hest. Måske kunne du finde en pony at ride som mangler lidt motion og lidt
kærlig pleje. Prøv at sætte en seddel op på rideskolen, i Brugsen eller inde
www.hestenettet.dk at du mangler en pony at ride og passe. Mange piger
vokser jo fra deres ponyer og nænner ikke at sælge dem og så ville de være
glade hvis en frisk pige som du vil passe deres pony.

--
~ Hilsen
Annette ~