Sniffer til analyse af icmp-pakker ...
Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 18-10-03 14:43

Hej.

Hvordan kommer jeg liige igang med subj. ?

Jeg synes at have søgt nettet tyndt, uden at komme nogle vejne.

Hvis der findes software, som kører på en Windows-maskine ville det
være fint. :)

/Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 14:59

Henrik Koksby Hansen <news@k0ksby.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg synes at have søgt nettet tyndt, uden at komme nogle vejne.
>
> Hvis der findes software, som kører på en Windows-maskine ville det

Du suser på www.ethereal.org og downloader windows versionen af den. Du
skal også installere winpcap, som du kan finde links til på samme side.
Ethereal kan sniffe alt, også icmp pakker.

Tom Madsen

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 18-10-03 15:59

>Du suser på www.ethereal.org og downloader windows versionen af den. Du
>skal også installere winpcap, som du kan finde links til på samme side.
>Ethereal kan sniffe alt, også icmp pakker.
[...]

Det var vidst .com ... :)

Jeg synes faktisk at jeg havde prøvet den, men det har jeg
tilsyneladende ikke alligevel...

Takker for hintet ... Den vil jeg lure lidt på ...

/Henrik

Fra : Socketd

Dato : 18-10-03 14:59

On Sat, 18 Oct 2003 15:42:44 +0200
> [...]

> Jeg synes at have søgt nettet tyndt, uden at komme nogle vejne.
>
> Hvis der findes software, som kører på en Windows-maskine ville det

Du søger en alm sniffer? http://www.ethereal.com/

mvh
socketd

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 18-10-03 18:27

>Du søger en alm sniffer? http://www.ethereal.com/
[...]

Nu har jeg fået hapset mig et par små dejlige pakker med Ethereal.

Er der en nem måde at dekode hvad det er for pakker? Og hvad de
indeholder ....

Umiddelbart kan jeg aflæse min IP i pakkerne... Men det er også det...
:(

Jeg kunne naturligvis også sætte mig og læse RFC'en, men gider
egentlig ikke rigtig, hvis der er en nem vej uden om...

/Henrik

Fra : Socketd

Dato : 18-10-03 19:09

On Sat, 18 Oct 2003 19:26:32 +0200
> [...]

> Jeg kunne naturligvis også sætte mig og læse RFC'en, men gider
> egentlig ikke rigtig, hvis der er en nem vej uden om...

Du vil "dekode" pakkerne, men gider ikke læse om TCP/IP? Ja det bliver
jo nok lidt svært så. RTFRFC

mvh
socketd

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 18-10-03 22:03

>Du vil "dekode" pakkerne, men gider ikke læse om TCP/IP? Ja det bliver
>jo nok lidt svært så. RTFRFC
[...]

Mæh, jeg kiggede lidt i RFC'en, men inden jeg blev færdig, fandt jeg
ud af, at jeg bare skull trykke på de rigtige knapper i Ethereal - så
fik jeg det jeg skulle bruge.

Takker.

Henrik

Fra : Jesper

Dato : 18-10-03 20:23

> [...]

> Jeg synes at have søgt nettet tyndt, uden at komme nogle vejne.
>
> Hvis der findes software, som kører på en Windows-maskine ville det

ICMP pakker indeholder kun kontrolmeddelelser, så der er ikke meget at
analysere.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 18-10-03 22:01

>ICMP pakker indeholder kun kontrolmeddelelser, så der er ikke meget at
>analysere.
[...]

Næh, det fandt jeg ud af... Og jeg fandt det jeg ville.

Tak til alle. :)

/Henrik