Host, nys eller galt i halsen ?
Fra : Dorthe Koch

Dato : 17-10-03 20:14

Øhhhh, måske det er et dumt spørgsmål, men hvordan kender man forskel på
host, nys eller noget i den gale hals ? Mikkel har lige haft en tur hvor
han sidder på alle 4 med maven helt mod gulvet og hostede/nøs 15-20
gange.Han kunne sagtens trække vejret ind i mellem, og havde små pauser,
hvor han ligesom "sundede" sig lidt og missede med øjnene. Der var ingen
opkast/savl/spyt/sekret nogen steder. Så blev jeg faktisk i tvivl:
Hvordan kender man forskel ? Ja altså, når de kaster op er man jo
ligesom ikke i tvivl, men vi kan jo også nyse, uden at der kommer
alskens (synlige) gode sager flyvende ud.

Nå-da-da, han står og mjaver højt og anklagende lige ind i mit venstre
øre - det er jo også rigtigt; Vi var jo i gang med at lege tag-fat inden
hans nys/host så uhøfligt afbrød os (gad vide, om det var hvirvlende
støv, der tirrede næsen....hmmm, tjaah....eermmm... jeg sprang jo vist
rengøringen over sidste weekend !!!!!).

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia J

Dato : 17-10-03 20:34

"Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> wrote in message

> Øhhhh, måske det er et dumt spørgsmål, men hvordan kender man forskel på
> host, nys eller noget i den gale hals ? Mikkel har lige haft en tur hvor
> han sidder på alle 4 med maven helt mod gulvet og hostede/nøs 15-20

Det lyder lidt som en hårbolle der ikke rigtig ved om den vil op eller ned.
Host og nys lyder nærmest som hos os andre.

:Pia