Værdi fra en Stored Procedure
Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 17-10-03 18:47

Jeg har følgende kode:

exec sp_help_jobschedule @job_name = 'MyJob'

Den returnerer en en 'tabel' med info om job schedule:

schedule_id schedule_name enabled .......
7 Every_Minute 1

Nu ville jeg forfærdelig gerne have 'schedule_name' og 'enabled' over i
nogle variabler, men jeg kan ikek gennemskue hvordan man gør det - og selv
min ven Google kan åbenbart ikke hjælpe her.

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-10-03 21:24

Lars Bo Wassini wrote:
> [...]
> i nogle variabler, men jeg kan ikek gennemskue hvordan man gør det -
> og selv min ven Google kan åbenbart ikke hjælpe her.

I din SP, eller?

Books Online der følger med MSSQL er et rigtig godt opslagsværk

Sakset fra samme

USE pubs
GO
IF EXISTS(SELECT name FROM sysobjects
WHERE name = 'titles_sum' AND type = 'P')
DROP PROCEDURE titles_sum
GO
USE pubs
GO
CREATE PROCEDURE titles_sum @@TITLE varchar(40) = '%', @@SUM money OUTPUT
AS
SELECT 'Title Name' = title
FROM titles
WHERE title LIKE @@TITLE
SELECT @@SUM = SUM(price)
FROM titles
WHERE title LIKE @@TITLE
GO
/*
Next, use the OUTPUT parameter with control-of-flow language.
Note The OUTPUT variable must be defined during the table creation as well
as during use of the variable.
The parameter name and variable name do not have to match; however, the data
type and parameter positioning must match (unless @@SUM = variable is used).
*/

DECLARE @@TOTALCOST money
EXECUTE titles_sum 'The%', @@TOTALCOST OUTPUT
IF @@TOTALCOST < 200
BEGIN
PRINT ' '
PRINT 'All of these titles can be purchased for less than $200.'
END
ELSE
SELECT 'The total cost of these titles is $'
+ RTRIM(CAST(@@TOTALCOST AS varchar(20)))

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 18-10-03 16:47

On Fri, 17 Oct 2003 22:24:09 +0200, Peter Lykkegaard wrote:

> I din SP, eller?

Ja da!

> Books Online der følger med MSSQL er et rigtig godt opslagsværk

Har søgt det hele igennem....

> Sakset fra samme
> USE pubs

"Error 154: a USE database statement is not allowed in a procedure or
trigger"
Men det er nu lige meget - det har jeg løst!

> IF EXISTS(SELECT name FROM sysobjects
> WHERE name = 'titles_sum' AND type = 'P')
> DROP PROCEDURE titles_sum

Nu vil jeg jo helst ikke slette den, da den fylder 168 linier.

> CREATE PROCEDURE titles_sum @@TITLE varchar(40) = '%', @@SUM money OUTPUT

Jo jo - det er jo let nok hvis man selv skriver sine SPer og bestemmer
OUTPUT variabler, men den mulighed har jeg ikke!
Jeg bruger den system definerede sp_help_jobschedule, som ikke har output
variabler, men returnerer en tabel.

[SNIP resten, der bare en gentagelse af OUTPUT variabler]

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-10-03 19:12

Lars Bo Wassini wrote:

> Jo jo - det er jo let nok hvis man selv skriver sine SPer og bestemmer
> OUTPUT variabler, men den mulighed har jeg ikke!

Johh, muligvis, prøv med
select * from sysjobhistory

> Jeg bruger den system definerede sp_help_jobschedule, som ikke har
> output variabler, men returnerer en tabel.

Og jeg skal lære at læse det hele

> [SNIP resten, der bare en gentagelse af OUTPUT variabler]

Pøv at kikke på sysjobhistory
Det kan være at det kan løse noget af dit problem?
Den ligger i msdb

mvh/Peter Lykkegaard