php på linux <> php på windows ?
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-04-01 16:03

Hej alle,

Jeg har nu i et stykke tid skullet lave cross planform php mellem windows og
linux, men har i den forbindelse støt på variationer i, hvordan det
fungerer. Et par eksempler:

mysql_fetchrow virker på linux, men ikke på windows.
forespørgsler til "tomme" variable giver warnings på windows, men ikke på
linux.
Prædefiderede konstanter i php kendes ikke i windows hvis man ikke har
oprettet dem med define.

Mit spørgsmål er, om der er andre, der er støt på afvigelser.

--
Med venlig hilsen/Sincerely

Michael Rasmussen
Rådmand Steins Alle 7, 2.th.
DK-2000 Frederiksberg

tel: (+45) 3874 1966
mail: mir@miras.org

Fra : Alex Holst

Dato : 11-04-01 16:26

Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:
>Jeg har nu i et stykke tid skullet lave cross planform php mellem windows og
>linux, men har i den forbindelse støt på variationer i, hvordan det
>fungerer.

Bruger du noejagtig samme version og konfiguration af PHP? Det lyder ikke
saadan.

Fra : Thomas Lundstrøm

Dato : 12-04-01 10:35

Michael Rasmussen wrote:

> Hej alle,

Hej Michael

> forespørgsler til "tomme" variable giver warnings på windows, men ikke på
> linux.

Det kan du i windows-versionen ændre på i php.ini med parameteren
"error_reporting="
php.ini finder du i dit windows-bibl.

Thomas L.