Køler nødvendig??
Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 17-10-03 05:54

Hej Ng.
Jeg har et Soltek 75FRN2-L bundkort hvor der er chipsæt blæser på.

Er der nogen der har erfaringer med om det kører stabilt med blæseren pillet
fra??
..Jeg har ikke overclocket.

Er i gang med at støjdæmpe.

Ps.Hvad med grafikkort (GF4TI4200)??

På forhånd tak...

Fra : Villy Jensen

Dato : 17-10-03 07:41

> Ps.Hvad med grafikkort (GF4TI4200)??

Jeg kører med kun 7 volt til ventillatoren på mit GF4TI4200.
- se http://hjem.get2net.dk/villy/7v_trick/index.html

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : JK

Dato : 17-10-03 07:59

On Fri, 17 Oct 2003 06:54:28 +0200, "[SANTA]-Cinnober" <123@456.hs>
wrote:

> [...]
>Jeg har et Soltek 75FRN2-L bundkort hvor der er chipsæt blæser på.
>
>Er der nogen der har erfaringer med om det kører stabilt med blæseren pillet

Hvis du kører fsb200, tror jeg ikke, at du skal pille den af.

Jeg har engang haft den af på det bundkort i en kort periode ved
fsb133.

Jeg nævnte det i soltek forum på www.amdforums.com

de mente ikke, at jeg var rigtig klog.

Du kan købe en zalman chipset køler, der sættes fast på samme måde.

http://www.shg.dk

Den er ialfald tilstrækkelig selv til en hedebølge, som vi havde i
sommers, forudsat at kabinettet er rimeligt ventileret.

Men chipset køleren, du skal have af, sidder fast med 2 spyd, som du
vist ikke kan få uden at tage bundkortet op.

mvh

John

Fra : BorreBoy

Dato : 17-10-03 09:16

"[SANTA]-Cinnober" <123@456.hs> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har et Soltek 75FRN2-L bundkort hvor der er chipsæt blæser på.
>
> Er der nogen der har erfaringer med om det kører stabilt med blæseren

Nu ved jeg ikke hvor meget du vil ofre på din støjdæmpning, men jeg køber
snart selv følgende sæt:
http://www.tweakup.dk/article/186/dk/

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Jakob M

Dato : 17-10-03 09:52

[SANTA]-Cinnober wrote:
> Hej Ng.
> Jeg har et Soltek 75FRN2-L bundkort hvor der er chipsæt blæser på.
>
> Er der nogen der har erfaringer med om det kører stabilt med blæseren
> pillet fra??

Jeg tør ikke sige om det er sikkert at pille blæseren fra med den køler, men
du kan evt skifte den ud med en passiv Zalman
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724817915
Jeg har selv en monteret på et Abit NF7S, og kører pt 221Mhz FSB stabilt.

Mvh
Jakob

Fra : KeNzO

Dato : 17-10-03 15:17

Efter har min bundkort gik død og jeg fik en ny var der ingen blæser på men
en gul køler dette er bare til info.