TDC news igenigen
Fra : Hajaj®

Dato : 11-04-01 15:11

Så har de sgu droppet de binære grupper igen!
Hvad har de gang i?
Det er da fuldstændig til grin som de kører deres system.

--
Hajaj®
hajaj@webhiker.remove.dk

Do What Thou Wilt shall be the Whole of the Law

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-04-01 17:23

Wed, 11 Apr 2001 16:10:56 +0200, skrev Hajaj®
<hajaj@webhiker.remove.dk>:

>Så har de sgu droppet de binære grupper igen!
>Hvad har de gang i?

Følg med i news:tele.internet.news-service, så finder du, hvad der er
galt og at det forhåbentlig bliver bedre i løbet af en måneds tid.

Og hvad hjælper det, at du sender et brokkeindlæg?
Alle TeleDanmark kunder ved at deres newsservere ikke kører optimalt,
så spar os for brokkeriet.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Bangsbo

Dato : 11-04-01 17:45

Hej Knud Gert Ellentoft ...

Du skriver bla.:

> Alle TeleDanmark kunder ved at deres newsservere ikke
>kører optimalt, så spar os for brokkeriet.

Davs Knud ....

Det ved jeg ikke det undre da også mig .... som er kunde ved
Tele Danmark og som har henvendt mig ved "Kundeservice"
uden at få klar besked ...

I går kunne jeg finde binaries og skrive et indlæg i dem
og i dag får jeg at vide at de pludselig ikke findes ..

Og så skriver du:

> Og hvad hjælper det, at du sender et brokkeindlæg?

Hvad hjælper du at du gang på gang "korrekte" folk i
stedet for at hjælpe dem hvis du sidder med den viden
folk ønsker ...

Det ene eller det andet spild af båndbrede kan vel være
det samme ...

Man kan følge nok så meget med og så alligevel ikke vide
alt Hr. Knud ....

Tag du blot Morten Kjaer Nielsen i hånden - i hjælper
ikke folk men bruger båndbrede på at "korrekte" gang
på gang .. oooOOO tåbeligt ... UNDSKYLD :-/

God Påske ......

Med venlig hilsen
Bangsbo

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 11-04-01 18:26

On Wed, 11 Apr 2001 18:44:36 +0200, Bangsbo wrote:

<snip>

> [...]
> ikke folk men bruger båndbrede på at "korrekte" gang
> på gang .. oooOOO tåbeligt ... UNDSKYLD :-/

Uden at vide det med sikkerhed vil jeg tro at han forsøger at forklare folk
som dig, at der ikke umiddelbart kommer noget ud af at brokke sig, og
specielt ikke hvis brokken ender her.

Efter min bedste overbevisning har han fuldstændig ret. Istedet for at
brokke sig i news, var det måske mere relevant at sende en skriftlig klage
til TDC og så poste udkommet her i gruppen.

Brok a la starten på denne tråd er bare ubrugelig støj.

--
Søren O.

Fra : Hajaj®

Dato : 11-04-01 19:56

On 11 Apr 2001 17:25:51 GMT, boll@fw1.dk (Søren Boll
Overgaard) wrote:

>Brok a la starten på denne tråd er bare ubrugelig støj.

Det er jeg udemærket klar over, men der er heller ikke noget
andet der hjælper. Noget måtte jeg prøve.

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 11-04-01 20:14

On Wed, 11 Apr 2001 20:56:04 +0200, Hajaj® wrote:

> Det er jeg udemærket klar over, men der er heller ikke noget
> andet der hjælper. Noget måtte jeg prøve.

Kan du så ikke gøre det et sted hvor:
1) Det er relevant
2) Det giver mening
3) Der er en chance for at brok fører til noget

Fut.

--
Søren O.

Fra : Hajaj®

Dato : 11-04-01 22:21

On 11 Apr 2001 19:14:29 GMT, boll@fw1.dk (Søren Boll
Overgaard) wrote:

>Kan du så ikke gøre det et sted hvor:
>1) Det er relevant
>2) Det giver mening
>3) Der er en chance for at brok fører til noget

Fordi det har jeg prøvet i ugevis uden resultat.

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 11-04-01 23:00

On Wed, 11 Apr 2001 23:21:23 +0200, Hajaj® wrote:

> Fordi det har jeg prøvet i ugevis uden resultat.

Og så regned du med at hjælper at skrige op herinde?
Vor herre bevares.

--
Søren O.

Fra : Hajaj®

Dato : 12-04-01 10:48

On 11 Apr 2001 21:59:57 GMT, boll@fw1.dk (Søren Boll
Overgaard) wrote:

>Og så regned du med at hjælper at skrige op herinde?
>Vor herre bevares.

Tjah, nu er de binære grupper tilbage igen, såh.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-04-01 23:32

On Thu, 12 Apr 2001 11:48:11 +0200, Hajaj® wrote:

>Tjah, nu er de binære grupper tilbage igen, såh.

Og du har ikke gennemskue'et at det afhænger af tiden
på døgnet ....

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Rea721

Dato : 12-04-01 14:47

"Hajaj®" <hajaj@webhiker.remove.dk> skrev

> Det er jeg udemærket klar over,

Hmm..du er klar over at det er ubrugeligt....men gør det aligevel.. *suk*

> men der er heller ikke noget
> andet der hjælper. Noget måtte jeg prøve.

Brug de grupper der er beregnet til den
slags...dk.edb.internet.udbydere.ris+ros feks.

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 11-04-01 22:32

"Bangsbo" <bangsbo_design@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> ikke folk men bruger båndbrede på at "korrekte" gang
> på gang .. oooOOO tåbeligt ... UNDSKYLD :-/

Og din rolle her i gruppen er hvad? udover at sprede støj mens du beskylder
andre for at gøre det samme, hmm strange...

Fra : Hajaj®

Dato : 11-04-01 19:46

On Wed, 11 Apr 2001 18:22:34 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Følg med i news:tele.internet.news-service, så finder du, hvad der er
>galt og at det forhåbentlig bliver bedre i løbet af en måneds tid.

Det sagde de også for 2 månder siden. Hvorfor skulle jeg tro
at det er anderledes denne gang?

>Og hvad hjælper det, at du sender et brokkeindlæg?
>Alle TeleDanmark kunder ved at deres newsservere ikke kører optimalt,
>så spar os for brokkeriet.

Der er ikke noget andet der har hjulpet. Du mener altså jeg
bare skal finde mig i det?

Fra : John Hinge

Dato : 11-04-01 20:19

"Hajaj®" wrote:
<en masse brok>

<mode irritation=on>

Jaja, TDC laver ikke en sk*d det ved vi !
De lyver om at der arbejder nogle mennesker på højtryk med et sætte en
masse (i øvrigt hulens dyr) hardware sammen til en spritny newsserver.
Og hvis man tror det jå så er det vel omsonst at diskutere.

Hvad f... forventer folk ?
Det *er* faktisk ikke det sammen som en plat lille wintel boks hvor
man 'bare' sætter en større hd i.
Vi snakker her om opbygning af fuldstændig ny server setup incl.
ny server software. Den slags tager for det første tid, og for det
andet så måtte man jo også pænt stå med foldede hænder og vente artigt
på det kække disksystem.
Nu er systemet der, og tager imod data, og vi kan så bare vente
på at de rare TDC folk fortæller os at vi kan gå ombord i dataene.

TDC folk har i tele.internet.news-service mumlet om April som
måneded hvor der gerne sku ske noget. Så giv dem da for hulen
April, så kan man skisme altid se på det derefter, ok ?

Ja undskyld hvis jeg efterhånden lyder bidsk.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Love hurts baby..." Spike, Buffy tVs

Fra : Hajaj®

Dato : 11-04-01 22:27

On Wed, 11 Apr 2001 21:19:07 +0200, John Hinge
<shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote:

> [...]
>masse (i øvrigt hulens dyr) hardware sammen til en spritny newsserver.
>Og hvis man tror det jå så er det vel omsonst at diskutere.

Nej, nu må du altså lige tage dig sammen. Det tager sgu ikke
flere uger at stille en server op. Og hvis det er for dyrt
så skulle de nok have ladet være med at bruge 70 millioner
kroner på præstige køb i udlandet.

>Hvad f... forventer folk ?

Professionelt arbejde. Det er det vi betaler for.

> [...]
>ny server software. Den slags tager for det første tid, og for det
>andet så måtte man jo også pænt stå med foldede hænder og vente artigt

Og det mener du altså godt de kan bruge 2 måneder på?
Det er sgu da til grin!

> [...]
>måneded hvor der gerne sku ske noget. Så giv dem da for hulen
>April, så kan man skisme altid se på det derefter, ok ?

Jeg har allerede givet dem februar og marts. Det må sgu da
være nok.

>Ja undskyld hvis jeg efterhånden lyder bidsk.

Det er helt i orden.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 11-04-01 22:34

"Hajaj®" <hajaj@webhiker.remove.dk> wrote in message
> [...]
> flere uger at stille en server op. Og hvis det er for dyrt
> så skulle de nok have ladet være med at bruge 70 millioner

Så bliver jeg jo nød til at spørge hvor tit du har sat en offentlig nntp
server op? imho tager det ret lang tid at få den til at spille optimalt selv
med det rette udstyr og folk på sagen....

/F

Fra : Hajaj®

Dato : 12-04-01 10:48

On Wed, 11 Apr 2001 23:34:13 +0200, "Flemming Lynggaard"
<nospam@lynggaard.com> wrote:

> [...]
>server op? imho tager det ret lang tid at få den til at spille optimalt selv
>med det rette udstyr og folk på sagen....

Jeg har stillet en privat en op een gang. Men det er ikke
relevant, jeg udgiver mig ikke for at være professionel
eller tager penge for det. Det drejer sig jo ikke om
nyudvikling eller forskning. Hard- og software findes i
forvejen, der er masser af newsservere rundt om i verden der
fungerer fint. Bevares det tager da nok mere end et par
dage, men over 2 måneder. Det er for dårligt.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-04-01 12:18

> [...]
> fungerer fint. Bevares det tager da nok mere end et par
> dage, men over 2 måneder. Det er for dårligt.

Du har stillet en op der kører fuld feed.. nope...

Det tog også cc over to mdr at få deres på benene og den virker nu, så jeg
tror nu stadig at det tager en god del mere tid end du tror..

/F

Fra : Hajaj®

Dato : 12-04-01 22:32

On Thu, 12 Apr 2001 13:18:03 +0200, "Flemming Lynggaard"
<nospam@lynggaard.com> wrote:

> [...]
>
>Det tog også cc over to mdr at få deres på benene og den virker nu, så jeg
>tror nu stadig at det tager en god del mere tid end du tror..

Idiot!

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 12-04-01 22:53

Hajaj® <hajaj@webhiker.remove.dk> wrote Thu, 12 Apr 2001 23:32:07
+0200 :

>Idiot!

Tal ordentligt!

Og læs gerne http://www.usenet.dk/netikette/quote.html hvor du kan
lærer lidt.

fut dk.admin.netmisbrug

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-04-01 14:15

> On Thu, 12 Apr 2001 13:18:03 +0200, "Flemming Lynggaard"
> <nospam@lynggaard.com> wrote:
>

> Idiot!
>
> --
> Hajaj®
> hajaj@webhiker.remove.dk

Flot som du kan formulere dig når du ikke kan få ret

/F

Fra : Hajaj®

Dato : 14-04-01 21:54

On Fri, 13 Apr 2001 15:14:34 +0200, "Flemming Lynggaard"
<nospam@lynggaard.com> wrote:

>"Hajaj®" <hajaj@webhiker.remove.dk> wrote in message

>Flot som du kan formulere dig når du ikke kan få ret

Det er sgu da bedre end at ignorere det relevante i et
indlæg og kaste dig den mindste detalje du kan finde. Om jeg
nogensinde har stillet en newsserver op eller ej har intet
med TDC's opførsel at gøre. Det du vel forstå, eller hvad?

Fra : John Hinge

Dato : 12-04-01 00:51

"Hajaj®" wrote:
> <jeg skrev>

<du svarede>
> Jeg har allerede givet dem februar og marts. Det må sgu da
> være nok.

I tele.internet.news-service og i denne gruppe har bl.a Jan
Chrillesen påpeget at man fra højere sted valgte at prioritere
mandskabets indsats i de første måneder af året på et projekt,
som mange news brugere nok er fløjtende ligeglade med, hvis
ikek ligefrem hånlige overfor, men som firmaet dog mente (og
med en vis ret) var mere prestige orienteret.

Når man sådan skal lalle rundt ovre på sluseholmen og lege
babysitter og tekniker for et 24/7 8 kanalers live stream,
som skal køre i cirka 100 dage, så bliver der desto mindre
tid til også at pakke det her fine nye diskarray ud, samt
installere ny sjov nntpdaemons på nybyggede maskiner, sætte
det op, køre tests på om feeds, filtre og andet godt kører.

Og nej, jeg er ikke tekniker hos TDC (desværre jeg har
bare hørt efter i timen da Jan og andre pludrede løs.

Jeg er principielt ikke uenig i at man burde ha prioriteret
anderledes, men det er altsammen vand under sluseholmen nu.

Maskineriet er på vej, slå koldt vand i vodkaen og glæd eder,
thi snart oprinder den dag hvor nåden skal lyse over os og
vi skal tage imod offergaven; Et splinternyt newssetup.

--
John Hinge
Gør sig meget umage med at udtale sig som privatperson og

Fra : Hajaj®

Dato : 12-04-01 10:48

On Thu, 12 Apr 2001 01:50:48 +0200, John Hinge
> [...]

>ikek ligefrem hånlige overfor, men som firmaet dog mente (og
>med en vis ret) var mere prestige orienteret.

Man vil alt så hellere bruge resourcer på at kapre flere
uvidende kunder end at give dem man allerede har en
ordentlig service. Det holder ikke i længden.

> [...]
>installere ny sjov nntpdaemons på nybyggede maskiner, sætte
>det op, køre tests på om feeds, filtre og andet godt kører.

Jeg havde regnet ud at det var BB der kom i vejen. Men det
mener jeg nu også godt jeg kan tillade mig at brokke mig
over.

>Og nej, jeg er ikke tekniker hos TDC (desværre jeg har
>bare hørt efter i timen da Jan og andre pludrede løs.

Jeg har da også hørt dem love guld og grønne skove, men det
bliver jo ikke til noget.

> [...]
>thi snart oprinder den dag hvor nåden skal lyse over os og
>vi skal tage imod offergaven; Et splinternyt newssetup.

Tjah, jeg vil nu se det før jeg tror det.

Fra : John Hinge

Dato : 12-04-01 12:12

"Hajaj®" wrote:

<snip lidt om newssetuppet hos TDC>
> Tjah, jeg vil nu se det før jeg tror det.

Jeg har set Diskarrayet, og tro mig! Det er en ordentlig bassemand.
Så mange diske, så få ledninger hjem til min computer :)
Aldrig har 3.5 Terabyte da set så lokkende ud.

I sidste uge mumledes der i tele.internet.news-service om at
Diskarrayet var sat til og begyndt at ta imod artikler, så alene
deraf kan man jo slutte at det går fremad.

Fra : Rune Klausen

Dato : 12-04-01 13:05

"John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote in message
> [...]
> Diskarrayet var sat til og begyndt at ta imod artikler, så alene
> deraf kan man jo slutte at det går fremad.

Men der blev vist også nævnt noget om at det var en aprilsnar :(

-Rune

Fra : John Hinge

Dato : 12-04-01 18:53

Rune Klausen skriver:

> "John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote
>
> Men der blev vist også nævnt noget om at det var en aprilsnar :(

Det var et andet indlæg du tænker på.
Der blev der skrevt man ku tilgå den nye server, altså at den
*var* i luften og klar til tests med rigtige mennesker på :)
Og det var ganske rigtigt en aprilsspøg.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
..sPOOn. - confusion is a state of mind

Fra : Allan Joergensen

Dato : 12-04-01 13:45

John Hinge <shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote:

> Så mange diske, så få ledninger hjem til min computer :)
> Aldrig har 3.5 Terabyte da set så lokkende ud.

Nu er 3.5TB i sig selv jo ikke særlig imponerende.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Fra : Rune Klausen

Dato : 12-04-01 14:16

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> wrote in message

> Nu er 3.5TB i sig selv jo ikke særlig imponerende.

Jeg vil sige at det ser godt ud, når man lige renger lidt på det....

Usenet pr. dag < 300GB

ti dage hvor der ikke er noget som bliver slettet, hvilke andre udbydere kan
tilbyde det ?

-Rune

Fra : Rune Klausen

Dato : 13-04-01 02:08

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> wrote in message

> Nu er 3.5TB i sig selv jo ikke særlig imponerende.

læs:
http://meganetnews.com/specs.html

og sig at TDC news-server er dårlig(den "nye")

-Rune

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-04-01 14:11

John Hinge <shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote:

>I sidste uge

Dvs. den uge, der startede i marts og sluttede i april...

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-04-01 11:26

In article <l1radtgt9l1gji88j7lfjm95k5ukfkhcgv@4ax.com>, Hajaj® wrote:

>Man vil alt så hellere bruge resourcer på at kapre flere
>uvidende kunder end at give dem man allerede har en
>ordentlig service. Det holder ikke i længden.

Ja, for det er ikke sådan nogen som dig man tjener penge på.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Only a mediocre person is always at his best.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-04-01 11:25

In article <ani9dtg8n2rk9non3m32agcrgdcs9f97ee@4ax.com>, Hajaj® wrote:

>Professionelt arbejde. Det er det vi betaler for.

Nej, de fleste internetbrugere i Danmark betaler knap for deres
almindelige forbrug.

--
Andreas Plesner Jacobsen | History is curious stuff

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-04-01 20:23

Wed, 11 Apr 2001 20:45:32 +0200, skrev Hajaj®
<hajaj@webhiker.remove.dk>:

>Der er ikke noget andet der har hjulpet. Du mener altså jeg
>bare skal finde mig i det?

eller finde en anden udbyder.

Problemet med brokkeriet i en gruppe som denne ikke hjælper spor på,
at newsserveren kommer hurtigere op at stå.

Derfor må jeg indrømme, at jeg føler en vis irritation, når jeg ser
den slags indlæg.

For vi har set brokkeindlæg nok.

med venlig hilsen
Knud