Hjælp med Php
Fra : Anders Aalykke

Dato : 16-10-03 11:39

Hej!
Jeg er ved at gennemgå webcafe's php tutorial. Jeg har
installeret php og apache. Jeg har kaldt min apache server
21.11.89.
Når jeg så skrive i browseren 21.11.89. kommer der en forside
hvor der står: Det virkede osv.
Men når jeg så har lavet et simpelt php programmering(lavet efter
webcafes eksempel):

<head>
</head>
<?php
echo "<h2>Hvordan fungerer PHP?</h2>
echo "WebCafé";
echo "<p>Hele denne side er skrevet af PHP";
?>

Hvad går der galt siden den viser en blank side?
Jeg har placeret den i htdocs. Jeg når skal have den frem skriver
jeg så 21.11.89/proeve.php
Den viser godt nok siden men siden er bare blank? Hvad er der
galt?
Håber i kan hjælpe mig!!
Hilsen Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Dahl Ovesen

Dato : 16-10-03 11:46

Hej Anders,

Kører din Apache på Windows eller Linux (du poster jo også i gruppen
dk.edb.system.unix) ?

Hvis den kører på Windows, kan den automatiske installation godt kikse, hvis
IIS er installeret på Windows'en. Jeg vil helt klart anbefale en manuel
installation af PHP

/Anders - ja, det hedder jeg også :)

Fra : Anders Aalykke

Dato : 16-10-03 13:34

Anders Dahl Ovesen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Hej Anders,
>
> Kører din Apache på Windows eller Linux (du poster jo også i gruppen
> dk.edb.system.unix) ?
> Den kører på Windows på min nuværende computer. Linux er det jeg skal have på
den nye jeg snart får
> Hvis den kører på Windows, kan den automatiske installation godt kikse, hvis
> IIS er installeret på Windows'en. Jeg vil helt klart anbefale en manuel
> installation af PHP
> Jeg ved ikke hvad du mener med automatiske installation? Jeg fulgte bare
webcafe's artikel om det. Og jeg har ikke iis på min com da den kører med
home

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-10-03 12:05

Anders Aalykke wrote:

> [...]
> jeg så 21.11.89/proeve.php
> Den viser godt nok siden men siden er bare blank? Hvad er der

Godt spørgsmål - du har både husket at installere apache og php, og at
genstarte apache ikke?

Dernæst: hvad står der i koden til den blanke side (vis kilde/view source)?

mvh

Jesper Brunholm
--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>