Valg af bundkort med on-board grafik
Fra : Atcox

Dato : 15-10-03 21:22

Hejsa,

jeg skal have valgt et bundkort med on-board audio.
Det skal være til en 100% kontormaskine som en opgradering
af en P-166 med 64 Mb ram :)

Hvad er meningerne om Asus' A7N266-VM board?
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628149
Det virker umiddelbart fornuftigt, og jeg har kun gode erfaringer med Asus.

Men hvad er forskellen på Alm. ATX og så microATX?
Er det samme størrelse som mit gamle A7M266?

Fra : Atcox

Dato : 15-10-03 21:56

Regner forresten med at smide en 1300Mhz/200Mhz Duron på boardet.

Fra : Kasper Christensen

Dato : 15-10-03 22:31

> Men hvad er forskellen på Alm. ATX og så microATX?

Størrelsen på selve bundkortet.

Mvh

kasper

Fra : Atcox

Dato : 16-10-03 09:08

> Størrelsen på selve bundkortet.

Men det passer selvfølgelig også ind i et ganske almindeligt
ATX kabinet til 300 kr?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-10-03 09:11

In article <bmljbb$it5$1@news.net.uni-c.dk>, Atcox wrote:

> Men det passer selvfølgelig også ind i et ganske almindeligt
> ATX kabinet til 300 kr?

Ja, et mikroatx bundkort deler skruehuller og generelt layout med
et atx bundkort, saa det vil passe i et alm. atx kabinet.

Mvh Thomas, Vanloese

Fra : phanton

Dato : 15-10-03 22:59

"Atcox" <aatcox@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628149
> Det virker umiddelbart fornuftigt, og jeg har kun gode erfaringer med

Hej

Har lavet 6 maskiner med dette board,kører stabilt booter meget hurtigt,er
dog lidt kræsen med ram.Hvorfor "nøjes" med en Duron,den sidste jeg samlede
kører med en Xp2400.
Super board til prisen.

mvh phanton

Fra : Atcox

Dato : 16-10-03 09:12

> Har lavet 6 maskiner med dette board,kører stabilt booter meget hurtigt,
> er dog lidt kræsen med ram.

Hvordan kræsen? Jeg har altid bare brugt klonram,
også i mit gamle A7M266.

> Hvorfor "nøjes" med en Duron, den sidste jeg samlede kører
> med en Xp2400.

Fordi den ikke kommer til at køre ting som er mere krævende
end Powerpoint :)

Fra : JK

Dato : 16-10-03 09:12

On Wed, 15 Oct 2003 22:22:00 +0200, "Atcox" <aatcox@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Men hvad er forskellen på Alm. ATX og så microATX?
>Er det samme størrelse som mit gamle A7M266?

Hvorfor dog ikke et nforce2: a7n8x-vm

Det er en fejl på edbpriser, at det ikke står til at have onboard
grafik. Det har det.

Det kan tage barton 2500+ (fsb333 cpu), det kan gamle a7n266 ikke !

mvh

John

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 16-10-03 17:03

"Atcox" <aatcox@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er meningerne om Asus' A7N266-VM board?
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628149

Kanon board,til en kontor maskine, husk dog at det bruger 32Mb af din ram
til skærmkort, derfor er 128 ikke nok, 256 er ok. man kan også smide dette
kort i meget små kabinetter, klart et plus hvis den "bare" skal køre kontor
prg.
Man kan kun køre 266Mhz på bussen, derfor er det dumt at købe processor med
mulighed for 333 f.eks. = spild af penge.
Jeg har brugt apacer,kingston og samsung pc2100 og 2700 ram på dette kort
uden probs, grunden til 2700 var lavere pris end 2100
mvh. tp