/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Ang. angreb på ejer
Fra : Daniel Nielsen


Dato : 15-10-03 15:47

Man hører altid om at nu er den og den person blevet angrebe af en hund..
Er der nogensinde nogle hunde der har vendt sig mod sin ejer.. selvfølgelig
gælder det ikke i de situationer hvor ejeren har banket eller på anden måde
tortureret hunden. Men har der været en situation hvor en hund har vendt sig
mod sin søde og rare ejer eller familie.?
Tænkte bare på om en Rottie eller Schæfer eller for dens sags skyld en
puddel kunne finde på at vende sig imod sin ejer, hvis den er blevet passet
godt på og i den dur..?
Tænkte bare på når i snakker om den genetiske arv..

DN.



 
 
Søren Lausten-Hansen (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lausten-Hansen


Dato : 15-10-03 17:03

On Wed, 15 Oct 2003 16:46:42 +0200, "Daniel Nielsen"
<120104152372@esenet.dk> wrote:

>Man hører altid om at nu er den og den person blevet angrebe af en hund..
>Er der nogensinde nogle hunde der har vendt sig mod sin ejer.. selvfølgelig
>gælder det ikke i de situationer hvor ejeren har banket eller på anden måde
>tortureret hunden. Men har der været en situation hvor en hund har vendt sig
>mod sin søde og rare ejer eller familie.?
>Tænkte bare på om en Rottie eller Schæfer eller for dens sags skyld en
>puddel kunne finde på at vende sig imod sin ejer, hvis den er blevet passet
>godt på og i den dur..?
>Tænkte bare på når i snakker om den genetiske arv..
>
>DN.
>
Min kone har fortalt om en veninde hun havde engang, hun blev slemt
tilredt og skamferet for livstid da hendes collie gik til angreb på
hende. Det skete medens hun børstede hunden. Hunden havde flere gange
tidligere knurret når den blev børstet.

Det var tilbage omkring 1980, det var vist før man tænkte så meget på
hundetræning, hundepsykologi, lederskab og alt det der.

Mvh
Søren


Claus (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 15-10-03 17:15


"Daniel Nielsen" <120104152372@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3f8d5dd5$0$29371$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Tænkte bare på om en Rottie eller Schæfer eller for dens sags skyld en
> puddel kunne finde på at vende sig imod sin ejer, hvis den er blevet
passet
> godt på og i den dur..?
> Tænkte bare på når i snakker om den genetiske arv..


Hej.

Det er sket masser af gange.

Claus




x Vuf x (24-10-2003)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 24-10-03 23:22

Wed, 15 Oct 2003 18:15:28 +0200, Claus wrote:
>"Daniel Nielsen" <120104152372@esenet.dk> skrev...

>>Tænkte bare på om en Rottie eller Schæfer eller for dens sags skyld en
>>puddel kunne finde på at vende sig imod sin ejer, hvis den er blevet
>>passet godt på og i den dur..?
>>Tænkte bare på når i snakker om den genetiske arv..

>Det er sket masser af gange.

Ja, og uden at det har noget med genetisk arv at gøre. I de tilfælde, har
det enten gjort voldsomt ondt på hunden, eller den har haft en hjernesvulst.
Hvis man ta'r sig af sin hund, og det mener du jo ik', så opdager man det
da lang tid FØR, der sker noget alvorligt.


--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk

Se de små nye papillon-babyer. De trives og vokser godt.
http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html

Claus (25-10-2003)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 25-10-03 13:49


"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev i en meddelelse
news:sb9jpv03590eeosqfbvb7r283vp5tk6110@4ax.com...
>
> Ja, og uden at det har noget med genetisk arv at gøre. I de tilfælde, har
> det enten gjort voldsomt ondt på hunden, eller den har haft en
hjernesvulst.
> Hvis man ta'r sig af sin hund, og det mener du jo ik', så opdager man det
> da lang tid FØR, der sker noget alvorligt.
>


Du mener at det kun er hunde der er syge eller har smerter der bider deres
ejer.?


Claus



x Vuf x (25-10-2003)
Kommentar
Fra : x Vuf x


Dato : 25-10-03 19:54

Sat, 25 Oct 2003 14:49:08 +0200, Claus wrote:
>"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev...

>>Ja, og uden at det har noget med genetisk arv at gøre. I de tilfælde, har
>>det enten gjort voldsomt ondt på hunden, eller den har haft en
>>hjernesvulst.
>>Hvis man ta'r sig af sin hund, og det mener du jo ik', så opdager man det
>>da lang tid FØR, der sker noget alvorligt.

>Du mener at det kun er hunde der er syge eller har smerter der bider deres
>ejer.?

Det var vist ikke dét, jeg skrev, vel?!
Men ja. Hvis det er et godt hundemenneske, og hunden har et optimalt liv.


--
Mvh Sonja sonpet@***pc.dk http://www.sonpet.dk

Uden humor er livet som en bil uden affjedring;
enhver ujævnhed føles smertelig.
-

Claus (25-10-2003)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 25-10-03 21:56


"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev i en meddelelse
news:ojhlpv80slmidv0d1q7oa1n178mrorvekl@4ax.com...
> Sat, 25 Oct 2003 14:49:08 +0200, Claus wrote:
> >"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev...
>
> >>Ja, og uden at det har noget med genetisk arv at gøre. I de tilfælde,
har
> >>det enten gjort voldsomt ondt på hunden, eller den har haft en
> >>hjernesvulst.
> >>Hvis man ta'r sig af sin hund, og det mener du jo ik', så opdager man
det
> >>da lang tid FØR, der sker noget alvorligt.
>
>
> Det var vist ikke dét, jeg skrev, vel?!
> Men ja. Hvis det er et godt hundemenneske, og hunden har et optimalt liv.
>

Jo..det var da lige det du skrev.
Jeg har set flere der er blevet bidt af deres hunde og det uden at hunden
har været syg på nogen måder.

Claus



mathilde (17-10-2003)
Kommentar
Fra : mathilde


Dato : 17-10-03 01:34

"Daniel Nielsen" skrev d. 15-10-03 15:47 dette indlæg :

Ja jeg kender til 2 hunde der har vendt sig mod deres ejer, men i begge
tilfælde havde hundene tumorer i hjernen som gjorde dem dybt
utilregnelige.
Og i begge tilfælde var ejerne så længe om at reagere på deres hunds
ændrede adfærd, at hunden endte med at bide dem ret så alvorligt. Før de
blev aflivet.

Mathilde.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Betina von Ahnen Thy~ (17-10-2003)
Kommentar
Fra : Betina von Ahnen Thy~


Dato : 17-10-03 22:03


"Daniel Nielsen" <120104152372@esenet.dk> wrote in message
news:3f8d5dd5$0$29371$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Man hører altid om at nu er den og den person blevet angrebe af en hund..
> Er der nogensinde nogle hunde der har vendt sig mod sin ejer..
selvfølgelig
> gælder det ikke i de situationer hvor ejeren har banket eller på anden
måde
> tortureret hunden. Men har der været en situation hvor en hund har vendt
sig
> mod sin søde og rare ejer eller familie.?
> Tænkte bare på om en Rottie eller Schæfer eller for dens sags skyld en
> puddel kunne finde på at vende sig imod sin ejer, hvis den er blevet
passet
> godt på og i den dur..?
> Tænkte bare på når i snakker om den genetiske arv..
>
> DN.


Hej DN

En svigerinde jeg havde, fortalte mig om en kammerat hun havde som havde en
skøn schæfer.
Var hengiven overfor sin ejer, vagtsom osv. Alt det en schæfer skulle være.
Indtil han vågnede op midt om natten med en frådende hund stående ind over
sig!
Hunden knurrede og viste tænder og gav ikke fyren nogle chancer for at rejse
sig!
Da den endelig faldt ned igen, var det afsted til dyrlægen og den blev
aflivet...

Hvad der lige gik galt aner jeg så ikke, men ikke en oplevelse jeg kunne
forestille mig var speciel morsom!

Hilsen Betina



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408851
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste