Akvariemærker: erftaringer og tips
Fra : Roar

Dato : 15-10-03 13:35

Hej NG

Jeg skal opfylde en mangeårig drøm om at købe et stort akvarie.
Grundet familieforholdende er det blevet til et 450l akvarie efter
specielle (og præcise) mål.
Og det må gerne være pænt og tæt. Se ud ligesom juwel, hvis ikke det
lige var for deres lamper i plastik!
www.runddelens-dyrehandel.dk/undersider_fisk/undersider_juwel_akvarier/rio_400.htm

Indtil viderer har jeg kun fundet 2 akvariemærker der laves efter
specielle mål. Findes der ikke andet? Og er der nogle af jer garvede
gutter og gutinder, der har nogle erfaringer med specifikke mærker?

Indtil viderer har jeg fundet ud af noget om 4 mærker:
Akvastabil effectline kun efter faste mål
Akwalu også kun efter faste mål
Aqualine m. og u. rammer, fås efter mål
Aquabase m. ramme også efter mål

Jeg kan ikke finde noget om et dansk mærke, der hedder Whoa. Jeg ved,
jeg har hørt om det et sted, men hvor? Jeg kan heller ikke find Juwels
hjemmeside: ville gerne finde ud af om de laves i specielle mål.

På forhånd tak for input
Roar

Fra : Carsten Gall

Dato : 15-10-03 13:38

"Roar" <roape@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har hørt om det et sted, men hvor? Jeg kan heller ikke find Juwels
> hjemmeside: ville gerne finde ud af om de laves i specielle mål.

Det er ikke så underligt at du ikke kan finde noget om det danske firma
Woha,
for det er slet ikke dansk, men tysk. Woha laves også på mål. Prøv at
kontakte
Decocean i Glostrup eller Akvarieselskabet på Amager, de kan begge skaffe
det ønskede til dig.

Der er også et andet firma, som endda er dansk, der hedder Tropeakvarier,
de holder til ved Silkeborg
De laver akvarier uden aluminiums ramme, og på mål.

Carsten

Fra : Roar

Dato : 15-10-03 18:39

"Carsten Gall" wrote in message news:...

> [...]
> de holder til ved Silkeborg
> De laver akvarier uden aluminiums ramme, og på mål.

Det lyder godt!

Har du nogle personlige erfaringer? Bliver der lavet lamper, hvor man
ikke behøver dækglas, som passer til?

Venlig hilsen
Roar

Fra : Carsten Gall

Dato : 16-10-03 08:07

Tropeakvarier, de holder til ved Silkeborg

> Det lyder godt!
>
> Har du nogle personlige erfaringer? Bliver der lavet lamper, hvor man
> ikke behøver dækglas, som passer til?

Det ved jeg desværre intet om.

Carsten

Fra : Alex W

Dato : 15-10-03 13:53

Hvorfor ikke selv lave det.

Jeg har selv lige lavet et akvarie på specielle mål, da det skulle indbygges
i en specalreol.
116 cm langt 65 cm højt og bunden 45 cm i den ene ende 55 i den anden...360
liter.
Jeg limede det sammen med silicone og satte trælister på forsiden som blev
hæftet fast med kontaktlim.
man kunne også have købt alu -lister i byggemarkedet.

Det kostede 1000 kr i matrialer. Glas 6mm.
/Alex W

Fra : Roar

Dato : 15-10-03 18:36

"Alex W" wrote in message news...
> [...]
> hæftet fast med kontaktlim.
> man kunne også have købt alu -lister i byggemarkedet.
>
> Det kostede 1000 kr i matrialer. Glas 6mm.

Fristende forslag, men det kniber med tiden!

Desuden vil jeg gerne have en lampe, der passer til og hvor jeg ikke
behøver bruge dægglas. Og at lave det, det har jeg prøvet før. Det var
bestemt ikke nemt, og den blev mere sjælden end køn.

Venlig hilsen
Roar