Kirkegårde
Fra : Norma Nielsen

Dato : 15-10-03 11:55

Hej
Kan nogen fortælle mig, om der er andre trossamfund end jøderne, som enten
hareller har haft deres egne kirkegårde?
mvh Norma

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-10-03 16:38

Wed, 15 Oct 2003 12:55:10 +0200, skrev Norma Nielsen:

>Kan nogen fortælle mig, om der er andre trossamfund end jøderne, som enten
>hareller har haft deres egne kirkegårde?

Der er jo forskellige frimenigheder, f.eks. Ansgars i Øster Jølby på
Mors, der både har egen kirke og kirkegård, ligesom de naturligvis
også fører egen kirkebog.

På arkivet i Viborg er der i kartoteket over kirbøger en afdeling der
hedder "Andre trossamfund".

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Peter Kristiansen

Dato : 15-10-03 22:09

Ved indgangen til Vestre Kirkegård i København findes to mindre kirkegårde; en
jødisk og en romersk-katolsk.

m.v.h. Peter Kristiansen

Fra : Niels Gjermandsen

Dato : 15-10-03 22:21

Hej
Ja det er der.
Det er sådan at der er kirkegårde for mange trossamfund.
Kommer du til Christiansfeld så er der en stor, så hvidt jeg husker er det
Herrenhutterne.
Men der er mange små gravpladser for forskellige trossamfund, der er en
fællesnævner for alle disse lovlige gravpladser, det er det vi som danske
slægtsforskere er gladest for og det er at der føres protokoller på dansk.
Hovedkravet for en gravplads er at den ligger så den kan godkendes og så er
der kravet om at der skal føres bergravelsesprotokoller på dansk.
Det er bare at lede efter disse gravpladser.
Mvh Niels Gjermandsen

Fra : hno

Dato : 23-10-03 11:56

Den fransk-reformerte menighed (Huguenotterne) har egen kirke og kirkegård i
Fredericia.
Her findes også den jødiske kirkegård bevaret.
mvh Henrik Olsen