Skal man have pas?
Fra : Rasmussen

Dato : 15-10-03 07:58

Jeg har ingen pas lige nu, da de er udløb for længe siden, og skal lave ny
pas senere.. Min mand har..

Vi vil køre til Tyskland - grænseindkøb, grænsetold... Kræver det at have
pas med? eller kan jeg fremvise min sygsikring??

Hvis vi kører over grænse told.. kan jeg riskire få bøde? eller kan jeg frit
komme ind uden pas.. Ikke ferie, men kun indkøb som varer nok ca 2 timer??

Kiki

Fra : Camain

Dato : 15-10-03 13:03

"Rasmussen" <blonds@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Vi vil køre til Tyskland - grænseindkøb, grænsetold... Kræver det at have
> pas med? eller kan jeg fremvise min sygsikring??

Ja, der kræves pas, såfremt der er kontrol og I bliver stoppet.
Om de udsteder en bøde for manglende pas, eller om du bliver tilbageholdt
som illegal indvandrer kan jeg dog ikke udtale mig om.

Jesper

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 15-10-03 13:57

Jeg havde engang forvildet mig derned uden andet end mit dankort (havde lånt
bilen og glamt mit kørekort i min egen og havde dermed ingen ID)

Jeg blev taget i tolden på vej derned , de sagde at hvis det tyske politi
havde tjekket mig var jeg blevet tilbageholdt.... ;(

Jeg husker mit pas næste gang og nyder de 2 DYRE flasker vodka jeg prøvede
at smugle.... *gg*

Fra : Ris@ger

Dato : 23-10-03 21:10

"Kenneth Andersen" <dengiftigemand@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde tjekket mig var jeg blevet tilbageholdt.... ;(
>
> Jeg husker mit pas næste gang og nyder de 2 DYRE flasker vodka jeg prøvede

He He

Jeg kom til at tænke på engang for ca. 20 år siden. Jeg aftjente min
værnepligt hos Hjemmeværnet (jow jow).

En kammerat og jeg drønede til tyskland en søndag og handlede godt ind.
Da vi skal til at læsse varerne i Fiat 127'ern opdager jeg til min rædsel,
at mit hjemmeværnsgevær ligger i bagagerummet !

Der var en der havde sved på panden, da vi listede tilbage over grænsen.
(det var dengang der var toldere til !)

(Undskyld jeg sneg mig lidt væk far tråden).

/Torben

Fra : tommy og tove

Dato : 16-10-03 07:35

hej jo i skal have et pas hvis i skal til tyskland bare for at handle men
det er kun hvis man bliver stoppet man skal have det jeg har for hørt mig
hos politiet.
så det er lidt noget fis det med pas for tolderne står der faktisk aldrig
med venlig hilsen tommy

Fra : Trinita

Dato : 16-10-03 08:48

> [...]
> hos politiet.
> så det er lidt noget fis det med pas for tolderne står der faktisk aldrig

Jo de står der engang imellem.....også ifølge de andre historier......
vh lisbeth

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 20-10-03 10:19

yeps har været dernede 5-6 gange i år - de stod der kun 6. gang - og det var
på en søndag...!

Fra : Carsten Kolind

Dato : 19-12-03 20:52

Hej Alle

Det er at lovkrav i Tyskland at alle udlændinge kan legitimere sig med pas.
Hvis gyldig pas ikke haves bliver man tilbageholdt og afhørt, hvorefter der
skal udfærdiges et bødeforlæg til kontant betaling.
Efter et par timer kan man så komme videre, vel at mærke hvis bøden er
betalt.

Carsten