Standard, Prof eller Ent.
Fra : Jimmy

Dato : 14-10-03 17:20

Hey

Har længe ledt efter et udviklingsværktøj, og havde egentlig besluttet mig
for Boland C++ Builder. Jeg skal dog kunne kode en klient der kan hente og
opdatere data på min MS SQL Server på Internettet (klienten skal være et
program der kører på en PC). Seriel streaming er også noget af det den skal
kunne.
Skal jeg så bruge en standard, eller skal jeg have fat i en proffesionel
eller enterprise edition?

Et eller andet sted tror jeg at det jeg skal bruge vil være nemmere for mig
at kode i Microsofts produkter, hvilket helt sikkert også vil øge ens
markedsværdi, da man kan snuse lidt til det nye .NET framework. Men for at
kunne det jeg skal lave er der tre muligheder: Visual C++ .Net Standard,
Visual Studio .Net proffesionel og Visual Studio .Net Enterprise.
Hvilken skal jeg vælge?

Jeg er ked af at jeg egentlig behøver at poste dette her, men begge
producenters hjemmesider er simpelthen så dårlige at jeg ikke kan finde den
information jeg søger. Håber at der er nogen her der kan hjælpe?

--

Jimmy

Fra : Martin Schultz

Dato : 14-10-03 18:16

On Tue, 14 Oct 2003 18:19:37 +0200, "Jimmy"
<pleasereplyingroup@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kunne.
>Skal jeg så bruge en standard, eller skal jeg have fat i en proffesionel

Hvis du skal hente data fra MSSQL vil jeg anbefale prof versionen. Det
er simplelt hen meget meget nemmere end i standard version da den ikke
understytter database prorgammering(komponenterne) og du derfor selv
skal lave det hele.
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Christian Drivsholm

Dato : 14-10-03 20:05

Hej Jimmy

Jeg bruger selv Borland C++ Builder 5 Prof.
Du når langt med Prof udgaven; men i
Enterprise udgaven er der dog wizard til internet-
applikationer.

Jeg har prøvet Visual C++. Jeg kan bestemt ikke
sige, at der skulle være fordele ved at bruge Visual C++
fremfor Borland C++ Builder.

Man skal huske på, at Borland C++ Builders interface
stammer fra Delphi's kæmpe interface succes.

Hilsen
Christian Drivsholm
Århus

Fra : Mogens Hansen

Dato : 15-10-03 19:51

"Christian Drivsholm" <christian.drivsholm@inet.uni2.dk> wrote

[8<8<8<]
> Jeg har prøvet Visual C++. Jeg kan bestemt ikke
> sige, at der skulle være fordele ved at bruge Visual C++
> fremfor Borland C++ Builder.

Hvilken version af Microsoft Visual C++ mener du ?
Jeg antager at det er V6.0 (eller tidligere).

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Christian Drivsholm

Dato : 17-10-03 16:06

Hej igen

Ja det er V6.0 og Borland C++ Builder 5

Det fik jeg ikke nævnt i mailen.

Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om den nyeste Visual C++ eller
Borland C++ Builder.

Hilsen
Christian Drivsholm
Århus

Fra : Kasper Bo Larsen

Dato : 18-10-03 10:10

"Jimmy" <pleasereplyingroup@hotmail.com> wrote in message news:<3f8c2001$0$27470$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Hey
>
> Har længe ledt efter et udviklingsværktøj, og havde egentlig besluttet mig
> for Boland C++ Builder.

Iden du anskaffer dig en licens til Borland Builder vil jeg anbefale
at du venter et par uger. Borland er i fuld gang med at ændre radikalt
på Borland C++ Builder som vi kender den i dag. Hvor GUI'en i dag er
baseret på Pascal komponenter ( fælles med Delphi ) kommer den nye GUI
til at være baseret på vxWindows. GUI editoren er dog ikke klar til
BuilderX som det nye produkt hedder. Endvidere er der stadig usikkert
hvad Borland egentlig har af planer, da deres evner til at time deres
kommunikation er elendig. PT er der stor usikkerhed om hvorvidt
Borland vil levere et værktøj der kan konvertere et Builder 5/6
projekt til vxWindows udgaven.
Summa sumarum må være at hvis du ønsker at satse på en sikker hest så
vælg M$'s produkter.

/Kasper Bo Larsen, tidligere Borland Builder bruger

Fra : Mads Andersen

Dato : 18-10-03 12:30

> [...]
> på Borland C++ Builder som vi kender den i dag. Hvor GUI'en i dag er
> baseret på Pascal komponenter ( fælles med Delphi ) kommer den nye GUI

Er du sikker på det? Hvis man går til http://borland.com/cbuilderx/ , og
tager fx "product tour" ligner det meget at det er lavet i Java med Swing
(ligesom JBuilder).

--
Mads Andersen
Madsie

Fra : Mogens Hansen

Dato : 18-10-03 13:54

"Mads Andersen" <madsie@vip.cybercity.dk> wrote

[8<8<8<]
> Er du sikker på det? Hvis man går til http://borland.com/cbuilderx/ , og
> tager fx "product tour" ligner det meget at det er lavet i Java med Swing
> (ligesom JBuilder).

Man skal skelne mellem
* IDE miljøet: skrevet i Java, baseret på samme kerne som JBuilder
* GUI biblioteket, understøttet med grafisk GUI builder i IDE miljøet:
formodentlig baseret på wxWindows, men ikke klar i den nuværende release.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Mads Andersen

Dato : 19-10-03 00:47

> [...]
> * GUI biblioteket, understøttet med grafisk GUI builder i IDE miljøet:
> formodentlig baseret på wxWindows, men ikke klar i den nuværende release.

Ah, du har ret, jeg læste vist det forkerte budskab ud af den oprindelige
besked

--
Mads Andersen
Madsie

Fra : Jimmy

Dato : 20-10-03 12:56

Hey

Tak for hjælpen til alle.

Jeg har valgt Visual Studio .NET Proffesional.

Grunden er lidt den at jeg har snakket med Borland. Borland bad mig skrive
en mail med mine spørgsmål. Efter ca. en uge måtte jeg rykke for svar på min
mail, og efter et par dage ekstra kom der en mail der besvarede mine
spørgsmål "meget hurtigt". Jeg skrev en mail tilbage med nogle uddybende
spørgsmål. Hørte intet. Efter en uge skrev jeg en rykker. 2 uger efter havde
jeg stadig intet hørt (Jeg startede denne tråd i mellemtiden).

Så ringede jeg ind til Microsoft. Fik fat i en der hedder Erik. En flink gut
som både kunne svare på mine spørgsmål, gøre mig opmærksom på ting som jeg
ikke havde tænkt over, henvise mig til det rigtige produkt og som samtidig
lød utrolig dygtig (han vidste hvad han snakkede om).

Så i virkeligheden er mit valg baseret på, hvor jeg kunne få svar på mine
(meget simple) spørgsmål. Da Visual Studio .NET kan det som jeg skal bruge
det til var det meget enkelt. Havde Borland svaret på mine spørgsmål var
valget helt sikkert faldet på Borland, hvis det altså havde kunne det samme,
da jeg så ikke havde behøvet at ringe til Microsoft.

Side bonusen er så at jeg har nemt ved at finde bøger der omhandler IDE'et,
bøger der omhandler både alm. kodning i C++ (hvilket jeg formoder er fælles
for begge), men også omhandler .NET frameworket. De fleste bøger er
eksemplerne baseret på Microsoft IDE'et, og ikke Borlands. Så jeg tror i
virkeligheden at jeg har fået en meget nemmere start.

Tak Borland! ;)

Jimmy