Planter med "huller" i
Fra : Søren Ottosen

Dato : 14-10-03 15:57

Hej NG!

Hvorfor kan jeg bare ikke få mine planter til at opføre sig ordenligt

1-2 uger efter de bliver puttet ned i mit akvarie kommer der huller i
bladene og det ser ud som om de generelt bliver tyndere.

Jeg har lagt et billede ud på dk.binaer så i kan se det der.

Der er nye rør i (daglysrør) og det får ikke sollys.

På forhånd tak

Søren Ottosen

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 14-10-03 18:20

> 1-2 uger efter de bliver puttet ned i mit akvarie kommer der huller i
> bladene og det ser ud som om de generelt bliver tyndere.

Der ser jo meget "sunde" ud men jeg tror det er pga næringen... har du CO2
på dem??? det hjælper, det har det ihvertfald på mine de skyder i vejret som
bare pokker, og så et sjat MasteGrow så skal du se..:)

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (PT uden fisk da jeg er igang med opbygningen)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Søren Ottosen

Dato : 14-10-03 18:41

> [...]
som
> bare pokker, og så et sjat MasteGrow så skal du se..:)

Nej jeg har ikke CO2 på, men jeg har overvejet at anskaffe det, men der må
da være andre metoder til at få tilført CO2.

Ville det hjælpe med flere fisk??

Det billede der er på dk.binaer er af en plante der er sat i akvariet for ca
1 uge siden.
Jeg er ret sikker på at den næsten er helt forsvundet om en måned hvis ikke
jeg gør noget nu.

Hilsen

Søren Ottosen

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 14-10-03 18:50

> Nej jeg har ikke CO2 på, men jeg har overvejet at anskaffe det, men der må
> da være andre metoder til at få tilført CO2.

Hvis du klikker på linket til min hp så er der en beskrivelse på et billigt
CO2 anlæg....

Fra : Søren Ottosen

Dato : 14-10-03 19:06

> Hvis du klikker på linket til min hp så er der en beskrivelse på et
billigt
> CO2 anlæg....

Det var da godt nok smart, hvor længe kan den køre inden den løber tør?
Ville det ikke være godt at lade CO2 slippe ud via en pinpsten som man
bruger til en luftpumpe?

Tak for tippet...........

Hilsen

Søren Ottosen

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 14-10-03 19:14

Den kan køre i 1 - 2 måneder på 1 Kg sukker...

Jeg har jo et 530 L og der bruger jeg 2 flasker, jeg ved ikke om det er for
meget, men PT har jeg helkler ikke fisk i da jeg først vil have at planterne
har rigtigt godt fat først...

Fra : Gert Simonsen

Dato : 15-10-03 09:24

> Hvis du klikker på linket til min hp så er der en beskrivelse på et
billigt
> CO2 anlæg....

Hejsa

Sådan en vil jeg da også prøve at lave.
Men jeg forstår ikke rigtig (fra flasken til difusern på akvarie pumpen).
Øhhhh...hvad er difusern?
Og hvad er: (en lille klump gøre)
OK...jeg er novice inden for akvarieverden, så det er sikkert bare
mig.....???

Hilsen
Gert Simonsen

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 15-10-03 09:30

> Øhhhh...hvad er difusern?

Difusern er den der normalt suger luft ned og blæser det ud i vandet... nu
duger den bare CO2 ned istedet....

Fra : Gert Simonsen

Dato : 15-10-03 09:36

"jabbe(4k)" <jabbe@get2netNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Difusern er den der normalt suger luft ned og blæser det ud i vandet... nu
> duger den bare CO2 ned istedet....

Tænkte det nok, sådan en har jeg ikke

Hilsen
Gert Simonsen

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 15-10-03 11:38

nu

> Tænkte det nok, sådan en har jeg ikke

Ok du kan også bare lade det boble op fra bunden men det giver lidt bedre
når boblerne bliver blæst ud meget små for så optager vandet det lettere...
Men pyt med det.....

Hvilken pumpe har du på??? Er der slet ikke noget luft indtag på den?? det
undrer mig....
Det eneste jeg ikke har set med difuser på er de store spandfiltre...

Fra : Gert Simonsen

Dato : 15-10-03 13:17

> Hvilken pumpe har du på??? Er der slet ikke noget luft indtag på den?? det
> undrer mig....
> Det eneste jeg ikke har set med difuser på er de store spandfiltre...

Yep....det er et spandfiltre, men jeg kan sikkert finde ud af noget andet.
Men hvad er det du tilsætter: "en lille klump gøre på størelse med en
glaskugle"?????

Hilsen
Gert Simonsen

Hov - har du ikke lige kommet et billede ud på siden nu, med de 2 flasker?

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 15-10-03 13:21

> Yep....det er et spandfiltre, men jeg kan sikkert finde ud af noget andet.
> Men hvad er det du tilsætter: "en lille klump gøre på størelse med en
> glaskugle"?????

Ja eller en kugle på diameter med en 5øre hvis du kan huske den...
Det er ikke så vigtigt....

Årh Pis der skulle stå Gær.....:)

Fra : Dennis Andersen

Dato : 14-10-03 18:36

Hej Søren

Hvilke fisk har du i dit akvarie ? Jeg tænker mest på maller. Hvis du har
den alm. sorte sugemalle kan det godt være den, som rasper dine blade i
stykker. Dette blev jeg gjort opmærksom på ved min lokale akvarie pusher.

Mvh
Dennis

---

Fra : Søren Ottosen

Dato : 14-10-03 18:46

> [...]
> den alm. sorte sugemalle kan det godt være den, som rasper dine blade i
> stykker. Dette blev jeg gjort opmærksom på ved min lokale akvarie pusher.

Jeg har godt nok nogle maller i som kom i samtidig med denne plante, men jeg
tror ikke det er dem der er skyld i det da planterne også døde inden de kom
i akvariet. Og mallerne er meget små endnu.
Ellers tak for rådet/tippet.

Hilsen

Søren Ottosen