Netværk med ADSL
Fra : Simon Nielsen

Dato : 11-04-01 12:56

Hejsa!

Jeg er en smule newbie i det her med netværk så hav tålmodighed :)

Meningen er at jeg vil koble 2 computere sammen; den ene er med ADSL, den
anden uden. Her er hvad jeg har gjort i netværksindstillingerne ved begge
comp.:

1) Tildelt hver somputer sin IP-adresse i TCP/IP indstillingerne:

PC1:
IP: 192.168.0.1
Undernetmaske: 255.255.255.0

PC2: IP: 192.168.0.2
Undernetmaske: 255.255.255.0

2) Anført TCP/IP som standardprotokollen.

3) Tilføjet Klientprogram til Microsoft Netværk og Fil- og Udskriftsdeling
til Microsoft-netværk

4) Tilføjet NetBEUI

5) Sat arbejdsgruppen til XXX

Men det virker altså ikke! Når jeg dobbeltklikker på Andre Computere er der
jeg kun min den computer man sidder ved - den anden er der ikke.

Er der evt. noget man skal tage hensyn ved når den ene comp. har ADSL (med
Speedstream netkort)?

Håber I kan hjælpe :)
- Simon

Fra : Ken Holm

Dato : 11-04-01 13:58

Hej Simon,

Uden at kende din DSL-forbindelse skal du huske, at kortet til
DSL-forbindelsen (Speedstream?) ikke har forbindelse med den anden puter.
Kortet der forbinder dig med resten af verden kender jo kun Internet-siden.
Du skal huske, at maskinerne skal være forbundet igennem (1) et krydset
TP-kabel, (2) et termineret coaxial-kabel eller (3) 2 TP-kabler med en hub
imellem.
Hvordan er maskinerne bestykket? (netværksmæssigt!)