Prop i øret
Fra : Padmé Amidala

Dato : 14-10-03 13:07

Hvordan får man en prop i øret til at gå væk?
Holde sig for næsen og munden virker ikke.
Stikke en finger ind og hive hurtigt ud igen, virker heller ikke..

VH
Padmé

Fra : Trinita

Dato : 14-10-03 14:32

> Hvordan får man en prop i øret til at gå væk?
> Holde sig for næsen og munden virker ikke.
> Stikke en finger ind og hive hurtigt ud igen, virker heller ikke..

Du skal gabe rigtigt højt, ikke bare åbne munden men gabe ligesom når man er
træt, og så bare åbne munden meget og sug meget luft ind.
vh lisbeth

Fra : Padmé Amidala

Dato : 14-10-03 17:58

"Trinita" <adads@olkajd.-dk> wrote in message

> Du skal gabe rigtigt højt, ikke bare åbne munden men gabe ligesom når man
er
> træt, og så bare åbne munden meget og sug meget luft ind.
> vh lisbeth

Virker desværre heller ikke... men tak for rådet.

VH
Padmé

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-10-03 15:12

Padmé Amidala wrote:

> Hvordan får man en prop i øret til at gå væk?
> Holde sig for næsen og munden virker ikke.
> Stikke en finger ind og hive hurtigt ud igen, virker heller ikke..

Hvis proppen består af ørevoks, er du nok bedre stillet med at få
skyllet øret hos din læge.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Padmé Amidala

Dato : 14-10-03 17:59

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Hvis proppen består af ørevoks, er du nok bedre stillet med at få
> skyllet øret hos din læge.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

Det skyldes ikke ørevox, men at jeg har været meget sat til i næsen, bihuler
og hals siden fredag og dette har nu gjort, at jeg har en prop i det ene
øre....
Men tak for rådet..

VH
Padmé

Fra : Allan Bach

Dato : 15-10-03 21:04

Hvis det er i forbindelse med en forkølelse, kan det skyldes at dine
slimhinder i det eustatiske rør (der forbinder svælget med mellemøret) er
hævet så meget at der er fuldstændig lukket af og at du derfor ikke kan
trykudligne.
Det du kan gøre er, at tage et ordentlig hiv Otrivin næsespray der før
slimhinderne til at trække sig sammen. Det er egentlig beregnet til stoppet
næse, men kan muligvis også have en effekt på din prop i øret. En anden
mulighed er vand damp. Sid med hovedet inde under et viskestykke over en
gryde med dampende varmt vand. Dette kan også løsne

Mvh.

Allan

Fra : arc@na

Dato : 15-10-03 21:58

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> wrote in news:3f8be6df$0$94860
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hvordan får man en prop i øret til at gå væk?

Man køber en øresprøjte og skyller proppen ud med lunkent, isotonisk
saltvand.

arc@na

Fra : machine99

Dato : 07-11-03 16:59

Jeg drypper nogle dråber klorhexidin 0.2%(medic-team) i øret 2x daglig, det
plejer at tage det, specielt hvis jeg kan mærke det trækker op (så undgår
jeg det helt på den måde).

Virker fint for mig...