/ Forside / Teknologi / Udvikling / PHP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
PHP
#NavnPoint
rfh 3959
natmaden 3372
poul_from 3310
funbreak 2700
stone47 2230
Jin2k 1960
Angband 1743
Bjerner 1249
refi 1185
10  Interkril.. 1146
Binær sammenligning... Eller sådan noget..~
Fra : Andy Dufresne


Dato : 14-10-03 12:12

Hej.

Jeg har nogle tal. F.eks. 4 og 53.

Lad os omskrive dem 100 og 110101 - Nu vil jeg gerne sammenligne dem, og
finde ud af, om alle bit der er sat i det første tal også er sat i det
andet... I dette tilfælde TRUE. - Hvordan fa.... gør jeg det???????

Hmmm... Der vil forresten ALTID kun være sat én bit i det første tal.



 
 
Bertel Lund Hansen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 14-10-03 12:37

Andy Dufresne skrev:

>Lad os omskrive dem 100 og 110101 - Nu vil jeg gerne sammenligne dem, og
>finde ud af, om alle bit der er sat i det første tal også er sat i det
>andet... I dette tilfælde TRUE. - Hvordan fa.... gør jeg det?


if (a & b) { print "a og b har mindst én bit fælles!" }

if (a & b==a) { print "b har mindst sat de samme bit som a!" }

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Andy Dufresne (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Andy Dufresne


Dato : 14-10-03 12:42

>
>
> if (a & b) { print "a og b har mindst én bit fælles!" }
>
Tak... Det var denne jeg søgte... Problemet var vist ikke at gøre det, men
at finde hvad jeg skulle slå op på i manualen!



Morten Winkler Jørge~ (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Morten Winkler Jørge~


Dato : 14-10-03 16:29


>> if (a & b) { print "a og b har mindst én bit fælles!" }
>>
> Tak... Det var denne jeg søgte... Problemet var vist ikke at gøre det, men
> at finde hvad jeg skulle slå op på i manualen!

Nej. Faktisk er løsningen ren logik (for både perlehøns og alle os andre)


Morten,
Som logisk nok hverken er perlehøne eller nogen af jer andre.

Johan Holst Nielsen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Johan Holst Nielsen


Dato : 14-10-03 15:01

Morten Winkler Jørgensen wrote:
>>>if (a & b) { print "a og b har mindst én bit fælles!" }
>>>
>>
>>Tak... Det var denne jeg søgte... Problemet var vist ikke at gøre det, men
>>at finde hvad jeg skulle slå op på i manualen!
>
>
> Nej. Faktisk er løsningen ren logik (for både perlehøns og alle os andre)
>

Perlehøns må have en fantastisk logisk sans. Måske man skulle ansætte en :D

mvh
Johan


Bertel Lund Hansen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 14-10-03 21:32

Morten Winkler Jørgensen skrev:

>Nej. Faktisk er løsningen ren logik

Øh ... hvordan indser man rent logisk at symbolet for BITAND er
&?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Morten Winkler Jørge~ (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Morten Winkler Jørge~


Dato : 15-10-03 08:54


>>Nej. Faktisk er løsningen ren logik
>
> Øh ... hvordan indser man rent logisk at symbolet for BITAND er
> &?
>

Nej, nej. Du misforstår mig. Løsningen på dit problem er ikke en binær
sammenligning men anvendelse af den matematiske diciplin der kategoriseres
som "logik". Derfor kommentaren. Logisk (som i matematisk logik) benytter
du funktionen "og" (u'nlansk "and") og DET er logik (matematisk) og jeg
mente ikke at der var en logisk (som i filosifi) løsning på dit problem
hvis ikke man kender til den i forvejen.

Hvis ikke man tilfældigvis ved at man benytter den funktion og at der
programmeringsmæssigt er forskel på bitvis and og "logisk" and er det skam
ikke til at gætte.

Så min kommentar var ikke ment til at udstille dig, men snarere et lille
ordspil over dit problem, løsningen og det at en logik ikke bare er logik.

Bedste hilsner,
Morten

Anders Lund (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 15-10-03 01:22

Andy Dufresne" <adny-dufresne@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
news:3f8bd9ed$0$45366$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Jeg har nogle tal. F.eks. 4 og 53.
>
> Lad os omskrive dem 100 og 110101 - Nu vil jeg gerne sammenligne dem, og
> finde ud af, om alle bit der er sat i det første tal også er sat i det
> andet... I dette tilfælde TRUE. - Hvordan fa.... gør jeg det???????
Hmm, jeg sad og tænkte lidt. Kan:
$a=4;
$b=53;
if((a^b)=0)
Ikke virke?
Jeg har ikke testet.

Mvh
Anders



Bertel Lund Hansen (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 15-10-03 10:18

Anders Lund skrev:

>Hmm, jeg sad og tænkte lidt. Kan:

>$a=4;
>$b=53;
>if((a^b)=0)
>Ikke virke?

Nej, ikke som løsning på problemet. Det giver kun 0 ved identiske
tal. if (a==b) er samme test, blot hurtigere.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408531
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste