Bios password!
Fra : Kjeld

Dato : 14-10-03 10:25

Hjælp!

Kan ikke huske password til min ps's bios.

Hvad kan jeg gøre?

Fra : Lasse

Dato : 14-10-03 10:56

Reset CMOS / Ud med batteri

Fra : Kjeld

Dato : 14-10-03 11:04

Vil det på nogen måde have indflydelse på software installationen? Altså vil
jeg kunne boote PC'en bagefter?

Når jeg har fjernet batteriet, skal jeg så resette CMOS ved at kortslutte
visse jumper ben?

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 14-10-03 11:25

Kjeld wrote:
> Vil det på nogen måde have indflydelse på software installationen?

Overhovedet ikke. Det er blot BIOS der har 'glemt' alle indstillinger...

> Altså vil jeg kunne boote PC'en bagefter?

Naturligvis - men det vil nok være en god idé at sætte batteriet tilbage
igen bagefter

> Når jeg har fjernet batteriet, skal jeg så resette CMOS ved at
> kortslutte visse jumper ben?

Jep - se hvordan i din bundkort manual....

--
Martin K

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 14-10-03 11:29

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jep - se hvordan i din bundkort manual....
>
> --
> Martin K
> www.lemansarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!

æhhh når man fjerner batteriet bliver så CMOS ikke automatisk reset ??? Så
er det da ikke nødvendigt OSSE at flytte en jumper??

Det er da kun hvis man IKKE piller batteriet ud,at man skal flytte en jumper
for at resette ikke????

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-03 12:06

[SANTA]-Cinnober wrote:

> Det er da kun hvis man IKKE piller batteriet ud,at man skal flytte en jumper
> for at resette ikke?

Der er på enkelte bundkort anbragt en kondensator som holder spændingen
oppe i de x antal sekunder der går mens man skifter batteri.

For at være sikker bør man også bruge jumperen.

Fra : Kjeld

Dato : 14-10-03 13:44

Hvis man er i tvivl om hvilke jumper der skal kortsluttes (mangler manual),
så vil det vel være tilstrækkeligt, hvis man fjerner batteriet og herefter
venter en halvtime før man sætter det tilbage!

Fra : Rado

Dato : 14-10-03 18:00

On Tue, 14 Oct 2003 13:06:09 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<"usenet[±]greylion[=]dk"> wrote:

>Der er på enkelte bundkort anbragt en kondensator som holder spændingen
>oppe i de x antal sekunder der går mens man skifter batteri.
>
>For at være sikker bør man også bruge jumperen.

Det er da vist nok blot at bruge jumperen. Så vidt jeg ved afbryder
man strømmen fra batteriet med den - derfor skal man også vente min.
10 sekunder med at sætte jumperen tilbage igen, så ovennævnte
kondensator nåer at blive tømt). Sådan står der i alt fald i manualen
til mit MSI kort.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Coach [4130]

Dato : 15-10-03 11:50

> Reset CMOS / Ud med batteri

FORKERT.

Batteriet SKAL blive siddende for at resette Bios via Jumper funktionen.
(ellers virker det ikke, da der skal være 3V strøm for at lave en
jumperreset)
Men ATX stikket fra Strømforsyningen (12V) skal tages fra boardet (grundet
den oplagrede strøm i en ATX psu), derefter flyttes Reset CMOS jumper i 10
sek.
Sættes tilbage igen og ATX stikket på boardet igen.
Så skulle det gerne virke.

mvh
Bri@n